Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
City break

Δημόσια διαβούλευση για τον 'Μεγάλο Περίπατο' στον Δήμο Αθηναίων με εκπροσώπους φορέων της αγοράς

Τατιάνα Ρόκου - 27 Ιούλιος 2020, 12:45

Στη συζήτηση παρουσιάστηκε το πλάνο για την ανάδειξη και την ανάπτυξη των τοπικών αγορών και των επιχειρήσεων μέσα από μια εμπεριστατωμένη μελέτη σύστασης και λειτουργίας συστάδων επιχειρήσεων (Clusters), που επικεντρώθηκε σε έξι συγκεκριμένες περιοχές που χωρικά περιλαμβάνονται στην έκταση που εξελίσσεται ο Μεγάλος Περίπατος (Ομόνοια, Μοναστηράκι-Πλάκα, Κολωνάκι, Εξάρχεια, Εμπορικό Τρίγωνο, οδός Πατησίων).


Τις προϋποθέσεις και ευκαιρίες που παρουσιάζονται ώστε ο Μεγάλος Περίπατος, η εμβληματική αυτή πρωτοβουλία αναβάθμισης του δημόσιου χώρου, να συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομίας της πόλης, συζήτησαν εκπρόσωποι επιχειρηματικών φορέων, αλλά και κοινωνικών και στρατηγικών εταίρων, στο πλαίσιο της συνεχούς δημόσιας διαβούλευσης του Δήμου Αθηναίων.

Στη διαβούλευση συμμετείχαν ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας κ. Γιώργος Καββαθάς, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος κ. Αντώνης Μακρής, ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Καινοτόμων Εφαρμογών Ελλάδας κ. Γιώργος Μαρκατάτος, η πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνίας κα Γιώτα Παπαρίδου, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου, ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών κ. Νίκος Κογιουμτζής, η διευθύντρια του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών κα Βάλια Αρανίτου και η διευθύντρια Επικοινωνίας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κα Μαρία Γάτσου.



“Η Ερμού, η Βαλαωρίτου, η Βουκουρεστίου και άλλοι πεζόδρομοι της Αθήνας, είναι η χειροπιαστή απόδειξη για τα οφέλη της επιχειρηματικότητας από την αξιοποίηση του δημόσιου χώρου. Είναι η απόδειξη ότι ο Μεγάλος Περίπατος, μας προσφέρει μία μεγάλη ευκαιρία να μετατρέψουμε την αγορά μας σε εμπορικό προορισμό. Μας επιτρέπει να δώσουμε σε κάθε περιοχή της Αθήνας, ξεχωριστή εμπορική και επιχειρηματική ταυτότητα. Και αξιοποιούμε τον Μεγάλο Περίπατο για να μπούμε σε μία νέα περίοδο επιχειρηματικότητας για την πόλη. Να αναβαθμίσουμε το επίπεδό της και να την οργανώσουμε, να την αναδείξουμε και να την ενισχύσουμε με σύγχρονα  ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία, δημιουργώντας και νέες θέσεις εργασίας” τόνισε, ανοίγοντας τη δημόσια διαβούλευση ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Κώστας Μπακογιάννης.

Στη συζήτηση που ακολούθησε παρουσιάστηκε το πλάνο για την ανάδειξη και την ανάπτυξη των τοπικών αγορών και των επιχειρήσεων μέσα από μια εμπεριστατωμένη μελέτη σύστασης και λειτουργίας συστάδων επιχειρήσεων (Clusters). Η μελέτη επικεντρώθηκε σε έξι συγκεκριμένες περιοχές που χωρικά περιλαμβάνονται στην έκταση που εξελίσσεται ο Μεγάλος Περίπατος. Στο πλαίσιο της παρουσίασης τονίστηκε η ανάγκη για ανάληψη συνεργατικών δράσεων εκ μέρους της επιχειρηματικής κοινότητας, προκειμένου να πολλαπλασιαστούν τα οφέλη που θα αποκομίσει κάθε επιχείρηση που εδρεύει στην πόλη καθώς επίσης και ο ρόλος που οι επιχειρηματικοί φορείς θα μπορούσαν να διαδραματίσουν, έτσι ώστε οι επιχειρήσεις του κέντρου της Αθήνας να επωφεληθούν από την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου στην πόλη.

Οι δυνητικοί συνεργατικοί σχηματισμοί, έχουν επιλεγεί με επιστημονικά κριτήρια που σχετίζονται με το χαρακτήρα της κάθε περιοχής, την εύκολη πρόσβαση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, την ύπαρξη χώρων Τέχνης & Πολιτισμού και άλλων αξιοθέατων για τον επισκέπτη και την υψηλή συγκέντρωση επιχειρήσεων, ιδιαίτερα από συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας.



Η μελέτη έχει επικεντρωθεί στις εξής περιοχές:

  • την Ομόνοια όπου εδρεύει μεγάλος αριθμός εξειδικευμένων επιχειρήσεων τροφίμων.
  • το Μοναστηράκι και την περιοχή της Πλάκας όπου ο επισκέπτης μπορεί να βρει πολλά καταστήματα ειδών λαϊκής τέχνης.
  • του Κολωνακίου με βασικό χαρακτηριστικό τις πολυτελείς αγορές ειδών ένδυσης και υπόδησης
  • τα Εξάρχεια, με βασικό χαρακτηριστικό τους την συγκέντρωση εκδοτικών οίκων, βιβλιοπωλείων και καταστημάτων μουσικών ειδών.
  • το Εμπορικό Τρίγωνο, για αγορές ειδών υπόδησης και προϊόντων δέρματος.
  • τη μεγάλη αγορά της οδού Πατησίων, για είδη ένδυσης και υπόδησης

Στόχος της πρωτοβουλίας των συνεργατικών σχηματισμών (Clusters) είναι η ισότιμη συμμετοχή όλων των επιχειρήσεων του κέντρου της πόλης στα οφέλη που θα προκύψουν από την προσδοκώμενη αύξηση της επισκεψιμότητας από κατοίκους και επισκέπτες για ψυχαγωγία, επαφή με την ιστορία της πόλης και τον ευρύ πολιτιστικό της απόθεμα και τις καταναλωτικές αγορές.

Σε ένα τέτοιο μοντέλο, ο Δήμος της Αθήνας θα υποστηρίξει οικονομικά και θα διευκολύνει επιχειρησιακά την δημιουργία κάθε Cluster, θα θέσει το γενικό πλαίσιο θεσμοθέτησης και λειτουργίας τους και θα συμμετέχει ενεργά σε κάθε στάδιο εξέλιξης τους, μετά από διαβούλευση με τα μέλη και τους συνεργάτες των Clusters. Ο στόχος είναι οι μηχανισμοί αυτοί να αποκτήσουν μια δυναμική αυτόνομης, με ευθύνη της τοπικής επιχειρηματικής κοινότητας, λειτουργίας και ανάπτυξης.

Οι επιχειρηματικοί φορείς θα μπορούν να αναλάβουν το ρόλο του συντονιστή ή του υποστηρικτή κάθε Cluster που θα δημιουργηθεί. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν να προβάλλουν στο καταναλωτικό κοινό την τοπική επιχειρηματικότητα, να υποστηρίξουν τις επιχειρήσεις στην προσαρμογή τους στο νέο επιχειρηματικό περιβάλλον της πόλης, να συμβάλλουν στην υλοποίηση δράσεων προβολής της κάθε τοπικής αγοράς, να αξιολογήσουν με την τεχνογνωσία τους την υλοποίηση των δράσεων αυτών και να διατυπώνουν σε διαρκή βάση προτάσεις βελτίωσης της λειτουργίας των Clusters.

Οι εκπρόσωποι των φορέων άκουσαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις προτάσεις του Δήμου Αθήνας, και συμμετείχαν σε έναν δημιουργικό διάλογο ο οποίος συμφωνήθηκε να συνεχιστεί έτσι ώστε να σχεδιαστεί μια πρωτοβουλία λειτουργική, βιώσιμη, και με σημαντικά οφέλη για τις επιχειρήσεις του κέντρου της πόλης.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top