Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΑντίθετοι οι αερολιμενικοί στο νομοσχέδιο για την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, μιλούν για απεργία
Αερομεταφορές

Αντίθετοι οι αερολιμενικοί στο νομοσχέδιο για την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, μιλούν για απεργία

Μεταξύ των αιτημάτων του Πανελληνίου Συλλόγου Αερολιμενικών της ΥΠΑ είναι η θεσμοθέτηση περιφερειακών μονάδων της ΑΠΑ τουλάχιστον στους αερολιμένες όπου υπηρετούν σήμερα αερολιμενικοί υπάλληλοι (ΔΑΑ, παραχωρημένους και κρατικούς) με αριθμό υπαλλήλων ικανό να επιτελέσει ουσιαστικό εποπτικό έργο, από τον κλάδο των αερολιμενικών.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών της ΥΠΑ (ΠΣΑΥΠΑ) προβάλλει έντονες αντιρρήσεις σχετικά με το νομοθέτημα που αναρτήθηκε προς διαβούλευση για την υπό ίδρυση ΑΠΑ (τροποποίηση του Ν.4427/2016).

Οι αερολιμενικοί σημειώνουν χαρακτηριστικά ότι οι μόλις 172 υπάλληλοι της ΑΠΑ που προβλέπονται στο σχέδιο νόμου δεν είναι επαρκές προσωπικό για το σύνολο των αεροδρομίων/ελικοδρομίων/υδατοδρομίων της χώρας, όταν μάλιστα ο αριθμός τους αναμένεται να αυξηθεί στην επόμενη πενταετία. Επιπλέον, θεωρούν ότι δεν είναι δυνατόν να ισχυρισθεί κάποιος με σοβαρότητα ότι ένα εποπτικό σώμα επιθεωρητικής φύσεως με μία υποστηρικτική αυτού κεντρική υπηρεσία θα μπορεί να εποπτεύει αποτελεσματικά τα προαναφερόμενα αεροδρόμια – ελικοδρόμια – υδατοδρόμια – πεδία προσγείωσης, εγκατεσπαρμένα σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια και σε πολυάριθμα νησιά ανά πάσα ώρα και στιγμή που τυχόν θα χρειαστεί, ακόμα και όταν θα παρουσιαστεί κάποια επείγουσα κατάσταση. Για το λόγο αυτό δίνει συγκριτικά νούμερα με το Λιμενικό Σώμα (7.600 λιμενικοί σε 130 λιμάνια) και την Τροχαία (με χιλιάδες τροχονόμους σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας).

Ακόμη, ο Σύλλογος διερωτάται πως είναι δυνατόν οι ιδιωτικοί φορείς διαχείρισης να δέχονται την ύπαρξη και δραστηριοποίηση κρατικού εποπτικού μηχανισμού στους αερολιμένες που διαχειρίζονται και μάλιστα με δωρεάν παραχώρηση χώρου και εξόδων λειτουργίας και η κυβέρνηση να μην τους θεσμοθετεί.

Όσον αφορά στα αεροδρόμια σε ακριτικές περιοχές (Μυτιλήνη, Ρόδος, Κως, Σάμος), διερωτάται πως ο ιδιώτης φορέας διαχείρισης (Fraport), χωρίς τη συνδρομή και εποπτεία του κράτους όχι μόνο σε κεντρικό, αλλά και σε τοπικό επίπεδο, θα ανταποκριθεί σε τυχόν έκτακτες καταστάσεις που μπορεί να ανακύψουν σε σχέση με τα εθνικά θέματα, δεδομένης της κρισιμότητας των συγκεκριμένων υποδομών.

Τέλος, ο Σύλλογος κάνει λόγο για τη δυνατότητα εξασφάλισης των λειτουργικών εγγυήσεων του προσωπικού της ΑΠΑ, όταν ο διοικητής της θα έχει την αρμοδιότητα να εισηγείται για θέματα που άπτονται της βαθμολογικής και υπηρεσιακής του εξέλιξης, ως επίσης του μισθολογικού του καθεστώτος. Επίσης, αν θα υπάρχει απόκλιση από τους γενικούς κανόνες του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα που διέπει το υπηρεσιακό καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων και σε ποιο βαθμό.

Βάσει των ανωτέρω, ο ΠΣΑΥΠΑ ζητά από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, να ικανοποιήσει τα παρακάτω αιτήματά του:

  • Να θεσμοθετηθούν περιφερειακές μονάδες της ΑΠΑ τουλάχιστον στους αερολιμένες όπου υπηρετούν σήμερα αερολιμενικοί υπάλληλοι (ΔΑΑ, παραχωρημένους και κρατικούς) με αριθμό υπαλλήλων ικανό να επιτελέσει ουσιαστικό εποπτικό έργο, που να προέρχεται από τον κλάδο των αερολιμενικών, αφού είναι ο μόνος κλάδος της ΥΠΑ, που ανέκαθεν είχε τέτοιας φύσεως καθήκοντα και η ένταξή του στην ΑΠΑ είναι η φυσική του συνέχεια.
  • Να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις της ΑΠΑ σε τουλάχιστον 300, ώστε να ενισχυθεί η ΑΠΑ όχι μόνο σε περιφερειακό, αλλά και σε κεντρικό επίπεδο.
  • Να δημιουργηθεί αυτοτελής μονάδα εκπαίδευσης – πιστοποίησης προσωπικού ΑΠΑ και λοιπών εκπαιδευτικών φορέων στον τομέα των αερομεταφορών (όπως άλλωστε συμβαίνει στην EASA και σε άλλες ευρωπαϊκές ΑΠΑ – Γαλλίας, Αγγλίας, Ιταλίας κ.λπ.) και όχι ως μέρος ενός τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού.
  • Να διευρυνθούν οι οργανικές μονάδες που αφορούν: α) στην εποπτεία αεροδρομίων και των δραστηριοποιούμενων σε αυτά φορέων όπως φορείς επίγειας εξυπηρέτησης (safety) και β) στην εποπτεία θεμάτων προστασίας από έκνομες ενέργειες με περισσότερες οργανικές μονάδες (τουλάχιστον τμήματα), ώστε να διαχειρίζονται επαρκώς τα σχετικά αντικείμενα, όπως έχει ήδη λάβει υπόψη της η επιτροπή σύνταξης για άλλες Διευθύνσεις, όπως η Διεύθυνση Πτητικών Προτύπων.
  • Να περιοριστούν ή έστω να εξειδικευθούν οι παρεμβάσεις του διοικητή της ΑΠΑ στην υπηρεσιακή και μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων της, με στόχο τη θωράκιση των λειτουργικών τους εγγυήσεων.
  • Εφόσον η κυβέρνηση επιμείνει στην επαναφορά των ήδη κατανεμηθέντων στην ΑΠΑ υπαλλήλων στην ΥΠΑ, να θεσμοθετηθεί, εκτός από την αυτοδίκαιη επαναφορά των υπαλλήλων, και η αυτοδίκαιη επαναφορά στην ΥΠΑ των οργανικών τους θέσεων, για λόγους ασφάλειας δικαίου.

Ο Σύλλογος ζητά επειγόντως άμεση συνάντηση του ΔΣ με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου και άμεση προώθηση αλλαγών στο σχέδιο νόμου, ενώ μιλά και για προκήρυξη απεργίας.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024