Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Πολιτισμός

Πάρτι γενεθλίων στο Αχίλλειο - Τι απάντά η υπουργός Πολιτισμού

Τατιάνα Ρόκου - 09 Σεπτέμβριος 2020, 16:23

Απάντηση της υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κας Λίνας Μενδώνη σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ στην Κέρκυρα κ. Αλέξανδρου Αυλωνίτη με θέμα 'Διοργάνωση πάρτι γενεθλίων στο εμβληματικό μουσειακό χώρο του Αχίλλειου'.


Το χαρακτήρα κέντρου διασκέδασης που προσέδωσε στον εμβληματικό μουσειακό χώρο του Αχιλλείου στην Κέρκυρα, η διοργάνωση εκδήλωσης ιδιωτικών γενεθλίων ανέδειξε με επίκαιρη ερώτησή του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξανδρος Αυλωνίτης προς την υπουργό Πολιτισμού κα Λίνα Μενδώνη.

Ο κ. Αυλωνίτης αφού υπενθύμισε προηγούμενη κοινοβουλευτική πρωτοβουλία ανάδειξης της κατάστασης που βρίσκεται σήμερα, το κτίριο του ανακτόρου, τα εκθέματα αλλά και ο περιβάλλον χώρος με επίκαιρη ερώτησή του προς τον υπουργό Οικονομικών, επεσήμανε το γεγονός ότι η εκδήλωση έλαβε χώρα εν μέσω υγειονομικής πανδημίας, αλλά και ισχύος των πρωτοκόλλων για την προστασία της δημόσιας υγείας στο νησί.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ άσκησε κριτική στην ΕΤΑΔ που διαχειρίζεται τη λειτουργία του ανακτόρου όσον αφορά στον προγραμματισμό εκδηλώσεων και πολιτιστικών ή άλλων γεγονότων λέγοντας χαρακτηριστικά: ‘Όχι, αυτό το χάλι, είναι δυσάρεστη η εικόνα”, εμμένοντας ταυτόχρονα στο γεγονός ότι η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε δίχως τη σχετική αδειοδότηση του Συμβουλίου Νεοτέρων Μνημείων, δίχως την πλήρη εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων, ενώ περατώθηκε λίγα λεπτά πριν τη μία μετά τα μεσάνυχτα.

Η απάντηση της υπουργού Πολιτισμού

“Κε βουλευτά,
Το Ανάκτορο του Αχιλλείου, το γνωρίζετε καλύτερα από μένα, αποτελεί ένα εμβληματικό κτίριο, το οποίο χαρακτηρίστηκε ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο, μετά των περιβαλλόντων αυτό κήπων και ζώνης προστασίας δύο χιλιομέτρων πέριξ του περιβόλου του κήπου.

Εξαρχής σημειώνω ότι ο χώρος ανήκει στην κυριότητα του ΕΟΤ και η διοίκηση και διαχείρισή του ασκείται από την ΕΤΑΔ.
Η εικόνα του ανακτόρου, έτσι όπως το είδαμε στην επίσκεψη που αναφέρατε με τον πρωθυπουργό κ. Κ. Μητσοτάκη, πράγματι προκαλεί θλίψη, καθώς τόσο το κτήριο, όσο και οι κήποι και τα αγάλματα που τους κοσμούν έχουν εκτεταμένες φθορές, απόλυτη έλλειψη συντήρησης, ουσιαστική εγκατάλειψη. Αυτή την εικόνα προσπαθούμε να ανατρέψομε με εντατική και συστηματική εργασία. Η ΕΤΑΔ και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, η Διεύθυνση Συντήρησης Αρχαίων και Νεώτερων Μνημείων και η Διεύθυνση Νεώτερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, έχουν αναλάβει την αποκατάσταση του μνημειακού συγκροτήματος. Το έργο εντάχθηκε πριν από δύο μήνες στο ΕΣΠΑ 2014-2020, στο Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα- Επιχειρηματικότητα, με προϋπολογισμό περίπου 13.000.000 ευρώ και ήδη ξεκινάει η διαδικασία δημοπράτησής του.

Για λόγους ιστορικούς οφείλω να σημειώσω ότι στο αντίστοιχο Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2007-2013 εντάχθηκε το 2011 η Α΄ Φάση του έργου της αποκατάστασης και ανάδειξης του Αχιλλείου, που αφορούσε στην εκπόνηση των μελετών, προϋπολογισμού περίπου 1.163.000 ευρώ. Αυτή η Α Φάση ολοκληρώθηκε το 2016. Ήσασταν Κυβέρνηση. Από το 2016 έως τον Ιούλιο 2019, δηλαδή όλη την περίοδο της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ δεν έγινε απολύτως τίποτε. Είχατε τις μελέτες, είχατε και τα κονδύλια. Δεν κάνατε τίποτα για το Αχίλλειο. Η επανεκκίνηση έγινε αμέσως μετά τις εκλογές του Ιουλίου 2019. Είναι τουλάχιστον υποκριτικό να αναφέρετε στο κείμενο της ερώτησής σας ότι χάρη στις ερωτήσεις σας κινητοποιήθηκε ο κυβερνητικός μηχανισμός και η ΕΤΑΔ για την ένταξη σε πρόγραμμα χρηματοδότησης.

Το ίδιο υποκριτικό είναι και το όψιμο ενδιαφέρον σας για την προστασία του Μουσείου αναφορικά με τις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται εκεί εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες.

Αναφορικά με την επίμαχη εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στις 12 Αυγούστου 2020, επρόκειτο, πράγματι, για ιδιωτικό γεύμα σε εξωτερικό χώρο, στο περιστύλιο των Μουσών, το αίτημα για την πραγματοποίηση της εκδήλωσης, υπεβλήθη από τους διοργανωτές στην ΕΤΑΔ, και όχι σε κάποια από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ, ακολουθώντας την πεπατημένη ετών. Δεδομένου ότι το Αχίλλειο είναι μνημείο, προφανώς, όφειλαν να ζητήσουν έγκριση βάσει των διατάξεων του Ν.3028/2002, πράγμα το οποίο δεν έγινε.

Ως προς την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων που θίγετε στην ερώτησή σας, σύμφωνα με την πληροφόρηση του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΤΑΔ, η εκδήλωση ξεκίνησε στις 21.00 και ολοκληρώθηκε περί τις 00.00 και κατά τη διάρκειά της τηρήθηκαν όλοι οι κανόνες και οι οδηγίες του ΕΟΔΥ, ενώ πραγματοποιήθηκε απολύμανση του χώρου μισή ώρα πριν την έναρξη της εκδήλωσης.

Χαρακτήρισα προηγουμένως το ενδιαφέρον σας όψιμο και υποκριτικό. Σας εξηγώ το γιατί:
Ήδη, την περίοδο 2015-2019, δεν θα πάω στο παρελθόν, στο μνημείο έχει πραγματοποιηθεί πλήθος εκδηλώσεων. Ενδεικτικά αναφέρω ότι κατά τα έτη 2015-2019, πραγματοποιήθηκαν περίπου 60 εκδηλώσεις, ανάμεσα στις οποίες και κάποιες σαν αυτές που αναφέρατε γυρίσματα, ριάλιτι σόου, και κατά κύριο λόγο γαμήλιες δεξιώσεις, με ζωντανή μουσική, με αντίστοιχα φαινόμενα με αυτά της εκδήλωσης που προαναφέρατε, πολλές δε από αυτές πραγματοποιήθηκαν στο εσωτερικό του Αχιλλείου και όχι στον κήπο.

Το 2016, απόφαση του τότε υπουργού Πολιτισμού, του κ. Αρ. Μπαλτά, ανέφερε ότι οι γαμήλιες τελετές και δεξιώσεις δεν συνάδουν με το χαρακτήρα του μνημείου. Παρόλα αυτά μετά από τη συγκεκριμένη απόφαση διοργανώθηκαν 7 γαμήλιες δεξιώσεις.
Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι απόλυτη προτεραιότητα των υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ και προσωπικά δική μου είναι η διασφάλιση της προσήκουσας εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3028/2002. Ήδη από την επαύριο της εκδήλωσης, δηλαδή στις 13 Αυγούστου, έχει ειδοποιηθεί η ΕΤΑΔ και οι διοικητικοί της υπεύθυνοι, ότι ο αρχαιολογικός νόμος ισχύει σε όλα τα μνημεία συμπεριλαμβανομένου και του Αχιλλείου”.

Ο κ. Αυλωνίτης κατά τη δευτερολογία του, είπε πως “ο συμψηφισμός των ευθυνών δεν καλύπτει τις ευθύνες της σημερινής κυβέρνησης”, ενώ επεσήμανε την προσωπική του συνδρομή στην οριστική διασφάλιση της χρηματοδότησης 13 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ. Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ρώτησε την κα Μενδώνη αν σκοπεύει το Υπουργείο Πολιτισμού να θεσπίσει συγκεκριμένο κανονιστικό πλαίσιο των εκδηλώσεων που θα επιτρέπονται, διασφαλίζοντας παράλληλα την αίγλη και την ιστορικότητα του Αχιλλείου μουσειακού χώρου.

Η δευτερολογία της κας Μενδώνη:

“Κε βουλευτά,
Προφανώς δεν ανήκω σε αυτούς που αποδέχονται συμψηφισμό ευθυνών. Γι’αυτό και σας απάντησα ότι δεν ερωτήθηκε το Υπουργείο Πολιτισμού βάση των διατάξεων του ν. 3028/2002, ως όφειλαν να κάνουν οι διοργανωτές. Δεν έχω καμία πρόθεση και κανένα λόγο να σας αδικήσω. Αν είχατε παρακολουθήσει λίγο πιο συστηματικά θα βλέπατε ότι οι συζητήσεις για την ένταξη του Αχιλλείου ξεκίνησαν στις 27 Ιουλίου 2019, 20 ημέρες δηλαδή μετά τις εκλογές, με το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης και την ΕΤΑΔ. Υπάρχει μια μακρότατη αλληλογραφία μέχρι τη στιγμή που γίνεται η δική σας ερώτηση προς τον υφυπουργό Οικονομικών τον κ. Βεσυρόπουλο και γίνεται η συζήτηση εδώ. Η ερώτηση η δική σας καλώς έγινε και προφανώς η κοινοβουλευτική διαδικασία είναι πάντοτε πολύτιμη και σεβαστή. Αλλά μην φτάνουμε στο σημείο να πούμε ότι κινητοποιήσατε τον κυβερνητικό μηχανισμό με μια κοινοβουλευτική ερώτηση όταν αυτός είχε κινητοποιηθεί από τις 27 Ιουλίου 2019.
Από κει και πέρα σας το είπα, προφανώς δεν το ακούσατε καλά. Τα υγειονομικά μέτρα, αν εφαρμόστηκαν ή όχι, και το ωράριο στο πλαίσιο του οποίου έγινε η εκδήλωση της 12ης Αυγούστου μας τα κοινοποίησε η ΕΤΑΔ η οποία έχει τη διαχείριση του μνημείου.

Αναφορικά με τον κανονισμό λειτουργίας. Το Υπουργείο Πολιτισμού θεσπίζει πάντοτε κανονισμό λειτουργίας και για τα μνημεία και για τα μουσεία του. Άλλωστε μία πρώτη απόφαση για το τι πρέπει να περιλαμβάνουν οι εκδηλώσεις στους αρχαιολογικούς χώρους και στα μουσεία έχει ήδη θεσμοθετηθεί το 2018. Ουδόλως εφαρμόστηκε για τις εκδηλώσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν από τον Οκτώβριο 2018, όταν βγαίνει η απόφαση της τότε Υπουργού Πολιτισμού και του υφυπουργού, μέχρι τις εκλογές του Ιουλίου 2019.

Αυτή τη στιγμή το μείζον είναι η αποκατάσταση του μνημειακού συγκροτήματος του Αχιλλείου. Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, ανταποκρινόμενο στη δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει θέσει ως προτεραιότητα το ζήτημα της αποκατάστασης και αναβάθμισης του Αχιλλείου, το οποίο, πράγματι, αποτελεί τον πιο αγαπητό προορισμό των χιλιάδων επισκεπτών της Κέρκυρας και, συγχρόνως, ένα κρίσιμο αναπτυξιακό και οικονομικό πόρο για την τοπική κοινωνία και όχι μόνο.

Χθες υπογράψαμε το Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του ΥΠΠΟΑ και της ΕΤΑΔ, συνολικού προϋπολογισμού 12.950.000 ευρώ, πόροι οι οποίοι αντλούνται από το πρόγραμμα του Υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα.
Αντικείμενο του Μνημονίου Συνεργασίας είναι η διασφάλιση της ομαλής εκτέλεσης των προβλεπόμενων εργασιών για την αποκατάσταση και την ανάδειξη του εμβληματικού συγκροτήματος, το οποίο θα υλοποιηθεί κατ’ αναλογία των αναλαμβανόμενων υποχρεώσεων από τα συμβαλλόμενα μέρη.

Κοινή προτεραιότητα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και της ΕΤΑΔ Α.Ε. είναι να διασφαλισθεί η ομαλή λειτουργία του Αχίλλειου κατά τη διάρκεια των εργασιών, καθώς συγκαταλέγεται σταθερά στους κορυφαίους πολιτιστικούς προορισμούς της Ελλάδας, και να σημειώσω ότι το Αχίλλειο αποτελεί τον σημαντικότερο αναπτυξιακό πόρο που συνδέεται άρρηκτα με την οικονομία της Κέρκυρας και την τουριστική ανάπτυξη του νησιού.

Με τον συντονισμό των εμπλεκόμενων φορέων, τον σωστό προγραμματισμό και την αέναη προσπάθεια των αρμοδίων υπηρεσιών και του πολιτικού προσωπικού αυτής της Κυβέρνησης θα προχωρήσει η πλήρης αποκατάσταση του χώρου του Αχιλλείου με υψηλές προδιαγραφές ποιότητας και εντός των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων. Η σημερινή Κυβέρνηση θα κάνει το ακριβώς αντίθετο από τις δικές σας κυβερνήσεις που για μια πενταετία άφησαν το Αχίλλειο στην εγκατάλειψη και τη φθορά”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top