Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Περιφέρεια

Σχέδιο ειδικής προβολής για Χαλκιδική και για πληγείσες περιοχές από τα μέτρα λόγω COVID-19

Τατιάνα Ρόκου - 15 Σεπτέμβριος 2020, 09:22

Θα υπάρξει περαιτέρω ζύμωση και ανταλλαγή απόψεων για την απορρόφηση των κονδυλίων από τα 32 δισ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης για την ανακούφιση από τις συνέπειες της πανδημίας.


Ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης ανακοίνωσε από τη Χαλκιδική, ότι η περιοχή, όπως και όλες οι τουριστικές της Ελλάδας, οι οποίες επλήγησαν από τα περιοριστικά μέτρα για την πανδημία του κορονοϊού, θα τύχει ειδικής προβολής ώστε να αναπληρωθούν οι ζημίες της φετινής περιόδου.

Σε συνάντηση που είχε τη Δευτέρα, 14 Σεπτεμβρίου, με τουριστικούς φορείς της Χαλκιδικής, ο κ. Θεοχάρης εξέφρασε τη θέληση του Υπουργείου Τουρισμού και της κυβέρνησης να συμπαρασταθούν εμπράκτως στις τουριστικές επιχειρήσεις της περιοχής, προκειμένου να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος το ταχύτερο δυνατόν. Ο υπουργός Τουρισμού εξήρε τη σημασία και την κρίσιμη συμβολή της Χαλκιδικής στην ελληνική τουριστική βιομηχανία και δεσμεύτηκε ότι θα μεριμνήσει προσωπικά για την τάχιστη επιστροφή σε τροχιά ανάπτυξης, τόσο προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και της απασχόλησης, όσο και της εθνικής οικονομίας.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής κ. Ιωάννης Γιώργος, ο τομεάρχη Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Θάνος, οι περιφερειακοί σύμβουλοι κ.κ. Αικατερίνη Ζωγράφου και Δημήτριος Τζηρίτης, οι δήμαρχοι Χαλκιδικής κ.κ. Στυλιανός Βαλιάνος, Αστέριος Ζωγράφος, Μανώλης Καρράς, Κυπαρίσση Ντέμπλα και Αναστασία Χαλκιά, ο πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής κ. Γρηγόρης Τάσιος, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Ιωάννης Κουφίδης, ο πρόεδρος της Ένωσης Camping Χαλκιδικής κ. Αντώνης Δεληδημητρίου, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων κ. Τριαντάφυλλος Παπαϊωάννου, στελέχη τουριστικών φορέων και αντιδήμαρχοι τουρισμού.



Ο αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής ζήτησε από τον υπουργό την άμεση στήριξη του για:

  • την άμεση άρση των περιοριστικών μέτρων που αφορούν την Π.Ε. Χαλκιδικής
  • ειδική καμπάνια προβολής μέσω του ΕΟΤ για το 2021 για την Χαλκιδική
  • να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στον οδικό τουρισμό
  • την λήψη μέτρων των επιχειρήσεων που επλήγησαν λόγω των περιοριστικών μέτρων και
  • να τροποποιηθούν οι διατάξεις του σχεδίου Νόμου (Άρθρο 28) του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας με τίτλο “Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας” που αφορούν αλλαγές - ρυθμίσεις που θα φέρουν άμεσες ανατροπές - απαγορεύσεις σε ένα ευρύτατο ποσοστό της εκτός σχεδίου δόμησης, που αποτέλεσμα θα έχει την κατάρρευση κάθε επενδυτικής δραστηριότητας στον τομέα του τουρισμού εάν και εφόσον ισχύσουν.

Πέρα από τα έκτακτα μέτρα προβολής της Χαλκιδικής, ο κ. Θεοχάρης διαβεβαίωσε τους τοπικούς φορείς ότι θα υπάρξει περαιτέρω ζύμωση και ανταλλαγή απόψεων για την απορρόφηση των κονδυλίων από τα 32 δισ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης για την ανακούφιση από τις συνέπειες της πανδημίας. Ο υπουργός είπε χαρακτηριστικά ότι “έχω δώσει την εντολή στον υφυπουργό Τουρισμού κ. Μάνο Κόνσολα να μεριμνήσει για τη διοργάνωση συνδιασκέψεων, ώστε στις τελικές προτάσεις μας για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση να ληφθεί υπόψη και η οπτική των φορέων της Χαλκιδικής. Επιπλέον, στηρίζουμε κανονικά το επικοινωνιακό πρόγραμμα του ΕΟΤ για την επόμενη χρονιά”.

Ο κ. Θεοχάρης αναφέρθηκε εκτενώς στα τρέχοντα ζητήματα του τουρισμού, σε εθνικό αλλά και σε διεθνές επίπεδο. Κατ‘αρχάς, σύμφωνα με τον υπουργό, “ο τουρισμός είναι μια προτεραιότητα στην οποία στηριχθήκαμε από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη. Αν ακολουθούσαμε μια συντηρητική στρατηγική, όλος ο κλάδος θα έπρεπε να παραμείνει κλειστός. Και, όντως, το άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού για το φετινό καλοκαίρι δεν ήταν καθόλου δεδομένο. Αποδεικνύεται, όμως, ότι φτάσαμε στο 30% της τουριστικής κίνησης, σε σχέση με το απόλυτο μηδέν από το οποίο θα αναλογούσε στη χώρα εάν την κρατούσαμε κλειστή. Παρ’ όλα αυτά, επαναλαμβάνω ότι όλες μας οι αποφάσεις, ειδικά στην αρχή της περιόδου, ελήφθησαν με αμιγώς ιατρική λογική. Επιδιώξαμε τη χρυσή τομή ανάμεσα στο άνοιγμα του τουρισμού και στη διαφύλαξη της υγείας και της ασφάλειας των πολιτών”.

Ο υπουργός Τουρισμού εξήγησε ότι “η ελληνική κυβέρνηση πήρε δύσκολες αποφάσεις, με γνώμονα την υγεία των πολιτών αλλά και την προστασία του ‘brand name’ της Ελλάδας. Με τη σοβαρότητα που δείξαμε, προστατεύσαμε την εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό. Χωρίς τις δύσκολες αυτές αποφάσεις και κρύβοντας κρούσματα, θα πετυχαίναμε το αντίθετο αποτέλεσμα. Μεσο-μακροπρόθεσμα η προστασία του ελληνικού τουριστικού προϊόντος βασίζεται στην αποτελεσματικότητα και στην αξιοπιστία των κρατικών φορέων. Γνωρίζω πλείστα παραδείγματα χωρών οι οποίες προσπάθησαν να αποκρύψουν τον αριθμό των κρουσμάτων COVID-19. Και το μόνο που κατάφεραν ήταν να καταστρέψουν το όνομα και την εικόνα τους”.

Ειδικά για την επιδημιολογική κατάσταση στη Βόρεια Ελλάδα, ο κ. Θεοχάρης είπε ότι “η κατάσταση στη Χαλκιδική ξέφυγε, με μεταφορά κρουσμάτων και στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με στοιχεία της Πολιτικής Προστασίας. Όμως, η Βόρεια Ελλάδα, δυστυχώς, ήταν ήδη βεβαρυμένη από πριν. Εξάλλου, ο τουρισμός δεν είναι μόνο τα σύνορα. Είναι σαφές ότι οι εσωτερικές μετακινήσεις επιβάρυναν την κατάσταση. Αυτήν τη στιγμή βρισκόμαστε σε φάση σταθεροποίησης των μέτρων και σε άλλες περιοχές, κάτι που είναι ιδιαίτερα δύσκολο να υλοποιηθεί, αλλά οπωσδήποτε αναγκαίο. Το πρώτο και κύριο μέλημά μας είναι να προστατεύσουμε κάθε Έλληνα πολίτη και κάθε φιλοξενούμενο”.

Σχετικά με το διεθνές περιβάλλον και τα μέτρα που λαμβάνουν ξένες χώρες για τις μετακινήσεις τουριστών προς την Ελλάδα, ο υπουργός Τουρισμού τόνισε ότι “πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε πως έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα πολύ αβέβαιο περιβάλλον και από την απέναντι πλευρά. Τα δεδομένα αλλάζουν από ημέρα σε ημέρα. Αυτό θα το ζούμε, κανείς δεν μπορεί να ελέγξει την πολιτική όλων των άλλων χωρών”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top