Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Πεζοπορικός τουρισμός

Via Eurasia, η πεζοπορική διαδρομή που ενώνει την Ευρώπη με την Ασία

Τατιάνα Ρόκου - 01 Οκτώβριος 2020, 15:24

Το δίκτυο της Via Eurasia περιλαμβάνει τη Via Francigena del Sud (την πιο γνωστή διαδρομή πεζοπορίας της Ιταλίας), την Εγνατία Οδό, (που διασχίζει τα Βαλκάνια) και πολλές διαδρομές στην Τουρκία.


Νέα υποψήφια διαδρομή για τις Πολιτιστικές Διαδρομές του Συμβουλίου της Ευρώπης είναι η διαδρομή πεζοπορίας μήκους 4.000 χλμ. “Via Eurasia” που ξεκινά από τη Ρώμη, περνάει από τη Θεσσαλονίκη και καταλήγει στο Ντεμρέ της Τουρκίας.

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος της Via Eurasia υπέβαλε αίτηση για να λάβει πιστοποίηση ως Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Διαδρομή στη σειρά αιτήσεων που υποβλήθηκαν για το 2020. Εάν εγκριθεί η αίτηση της Via Eurasia, θα ενταχθεί στις υπόλοιπες 38 πιστοποιημένες
διαδρομές.



Το δίκτυο της Via Eurasia περιλαμβάνει τη Via Francigena del Sud (την πιο γνωστή διαδρομή πεζοπορίας της Ιταλίας), την Εγνατία Οδό, (που διασχίζει τα Βαλκάνια) και πολλές διαδρομές στην Τουρκία. Όλες αυτές οι διαδρομές συνδέουν ελκυστικά χωριά μέσω παλιών δρόμων στην ορεινή ή παράκτια εξοχή, δίνοντας την ευκαιρία στους περιπατητές να δοκιμάσουν τοπικά φαγητά και κρασιά και να μείνουν σε γοητευτικά χωριάτικα σπίτια.

Μια εφαρμογή για smartphones (“Via Eurasia”) καθοδηγεί τους περιπατητές στη διαδρομή και τους δείχνει σημεία ενδιαφέροντος στην πορεία. Η διαδρομή υποστηρίζεται από μια ολοκληρωμένη πολύγλωσση ιστοσελίδα και οδηγούς.



Στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και των Βαλκανίων βρίσκονται μερικά από τα πιο πολύτιμα αρχαία οδικά δίκτυα στον κόσμο, που αντιπροσωπεύουν πολλές κουλτούρες και πολιτισμούς, αλλά που βασίζονται σε τεχνικές που χρησιμοποιούσαν Ρωμαίοι μηχανικοί. Η Via Eurasia, μια διασυνοριακή πολιτιστική διαδρομή που διασχίζει πέντε χώρες, συνδέει την Ευρώπη από την Ιταλία μέσω των Βαλκανίων με τη Μικρά Ασία, για να επιτρέψει στους χρήστες να περιπλανηθούν σε αυτούς τους παλιούς δρόμους, να θαυμάσουν τις δεξιότητες μηχανικής των κατασκευαστών τους και να ζήσουν ταξίδια αναψυχής ανάμεσα σε αγροτικές περιοχές.

Η Via Eurasia δείχνει ότι οι δρόμοι είναι η βασική χερσαία υποδομή σύνδεσης τόσο εντός όσο και μεταξύ των εθνών. Περιλαμβάνει τμήματα του Βασιλικού Δρόμου των Περσών, προ-ρωμαϊκά τοπικά οδικά δίκτυα, κύριες ρωμαϊκές αρτηρίες και άλλους ρωμαϊκούς δρόμους, οι περισσότεροι από τους οποίους αργότερα υιοθετήθηκαν από διαδοχικούς πολιτισμούς (Βυζαντινοί, Οθωμανοί κ.λπ.). Αν και οι Ρωμαίοι θεωρούνται σωστά ως οι κατ‘εξοχήν, κατασκευαστές δρόμων, η Via Eurasia δείχνει ότι η ρωμαϊκή οδική μηχανική δεν ξεκίνησε από έναν άγραφο πίνακα, ότι οι ρωμαϊκές τεχνικές οικοδόμησης βελτιώθηκαν όσο η αυτοκρατορία επεκτεινόταν και ότι οι δρόμοι ρωμαϊκής μηχανικής αποτέλεσαν τη βάση του βυζαντινού και στη συνέχεια του οθωμανικού οδικού συστήματος.

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος του δικτύου της Via Eurasia (CAVEa) σχηματίστηκε για την προώθηση, έρευνα, συντήρηση και υποστήριξη της διαδρομής Via Eurasia. Ο Πολιτιστικός Σύλλογος του δικτύου της Via Eurasia (CAVEa) περιλαμβάνει τις ακόλουθες διαδρομές στη Via Eurasia:

  • Από τη Ρώμη στο Μπάριουμ (Μπάρι) (περίπου 900 χλμ.), η VEa ακολουθεί τη Via Francigena del sud, η οποία ιχνηλατεί τους κύριους ρωμαϊκούς δρόμους Via Appia και Via Traiana. Στο Μπάρι βρίσκεται ο μεγάλος καθεδρικός ναός του Αγίου Νικολάου.
  • Από το Δυρράχιο (Dürres), η VEa συνεχίζει στην Εγνατία Οδό διαμέσου της Αλβανίας, της Βόρειας Μακεδονίας και της Ελλάδας μέχρι τα τουρκικά σύνορα (περίπου 900 χλμ.).
  • Από τα σύνορα, ακολουθεί το Μονοπάτι του Σουλτάνου (με βάση τη Διαγώνια Οδό) από την Αδριανούπολη (Edirne), μέχρι το Βόσπορο βόρεια της Κωνσταντινούπολης (200 χλμ).
  • Στη συνέχεια, ακολουθεί την ακτή της Μαύρης Θάλασσας προς τη Χηλή και στρίβει νότια μέσω της Νικομήδειας (Izmit), στη Νίκαια (Iznik), στον Δρόμο της Ανοχής, με βάση τη διαδρομή που διένυσε το Διάταγμα της Ανοχής (320μΧ) (320 χλμ.).
  • Συνδέεται με τους Δρόμους της Μυσίας, ένα οθωμανικό εμπορικό δίκτυο μεταξύ της Προύσας (Bursa) και της θάλασσας του Μαρμαρά (περίπου 320 χλμ).
  • Από το Μαρμαρά, η VEa ακολουθεί την Οδό του Εβλιγιά Τσελεμπή, τη διαδρομή που περιγράφεται στο “Βιβλίο των Ταξιδιών” αυτού του Οθωμανού τυχοδιώκτη. (416 χλμ.). Από το Κοτύαιον (Κιουτάχεια), ακολουθεί τη Φρυγική Οδό πάνω από τους Φρυγικούς δρόμους και τον Βασιλικό Δρόμο των Περσών (260 χλμ.) προς το Ακροϊνόν (Αφιόν).
  • Εδώ συνδέεται με την Αντιόχεια (Γιαλβάτς) και διασχίζει τα βουνά του Ταύρου στο Μονοπάτι του Αγίου Παύλου, στους δρόμους της Πισιδίας προς την Αττάλεια (Αντάλια), διασχίζοντας την Οδό της Σεβαστής (που πήρε το όνομά της από τον Αυτοκράτορα Αύγουστο). (500 χλμ.).
  • Από την Αττάλεια, η VEa ακολουθεί τη Λυκία Οδό, χρησιμοποιώντας δρόμους που αναφέρονται σε ένα μνημείο αφιερωμένο στον Αυτοκράτορα Κλαύδιο, στη Μύρα (Ντέμρε) (περίπου 300 χλμ.). Έδρα της εκκλησίας του Αγίου Νικολάου, η Μύρα φιλοξενεί επίσης το Μουσείο των Λυκίων Πολιτισμών.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top