Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Έρευνα

Ελληνική αγορά MICE: Οι ψηφιακές διοργανώσεις ήρθαν για να μείνουν

Τατιάνα Ρόκου - 02 Οκτώβριος 2020, 16:39

Άνω του 60% των ερωτηθέντων, στην πρώτη πανελλαδική έρευνα για τις επιπτώσεις της πανδημίας στην ελληνική αγορά συνεδρίων και εκδηλώσεων, έχουν μετατρέψει μέρος των διοργανώσεων σε ψηφιακές. Άνω του 50% προβλέπει τη σταδιακή επανεκκίνηση των συνεδρίων με φυσική παρουσία μετά το καλοκαίρι του 2021.


Με τη συμμετοχή 350 επαγγελματιών πραγματοποιήθηκε χθες 1η Οκτωβρίου η πρώτη διαδικτυακή διοργάνωση “The Greek Meetings Industry - Open WebForum Series”, που αποτέλεσε κοινή πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων (HAPCO), του Γραφείου Συνεδρίων και Επισκεπτών του Δήμου Αθηναίων (ACVB) και του Γραφείου Προσέλκυσης Συνεδρίων και Επισκεπτών της Θεσσαλονίκης (TCB).

Στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε σε περιβάλλον 3D virtual-green room, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της πρώτης πανελλαδικής έρευνας που “έτρεξε” τον Ιούλιο του 2020 με στόχο την αποτύπωση του αντικτύπου της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης στην ελληνική βιομηχανία συνεδρίων, εκθέσεων, εταιρικών εκδηλώσεων και ταξιδιών κινήτρων, ενώ παράλληλα συζητήθηκε και η ανάγκη μετάβασης στη νέα εποχή του κλάδου.

Με βάση τα στοιχεία της έρευνας προέκυψαν τα εξής συμπεράσματα:

  • Οργανωτές συνεδρίων και εκπρόσωποι χώρων εκδηλώσεων ανέφεραν μείωση τζίρου για το 2020 άνω του 75%, καθώς και μείωση επισκεπτών/συνέδρων από το εξωτερικό άνω του 90%.
  • Σε απόλυτο αριθμό εκδηλώσεων, 75 εταιρείες δήλωσαν ότι έχασαν τουλάχιστον 1.740 διοργανώσεις για το 2020.
  • 43 εταιρείες από τις συνολικά 122 που συμμετείχαν στην έρευνα, ανέφεραν (έως εκείνη τη στιγμή - Ιούλιος 2020), ζημιές που στο σύνολο άγγιξαν το ύψος των 67 εκατ. ευρώ.
  • Άνω του 60% των ερωτηθέντων έχουν μετατρέψει μέρος των διοργανώσεων σε ψηφιακές.
  • Άνω του 62% των εταιρειών πιστεύει ότι ίσως χρειαστεί να καταφύγει σε μείωση προσωπικού (με τις εταιρείες διοργάνωσης να έχουν υψηλότερο ποσοστό από τους χώρους εκδηλώσεων).

Το μέλλον της συνεδριακής αγοράς με τη ματιά των επαγγελματιών

  • 60% των ερωτηθέντων προβλέπουν σημαντική μείωση των διοργανώσεων το επόμενο διάστημα
  • Άνω του 50% των ερωτηθέντων προβλέπουν ότι οι ψηφιακές διοργανώσεις θα παραμείνουν, με αποτέλεσμα να επενδύουν στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό και στην εκπαίδευση των στελεχών τους
  • Άνω του 50% προβλέπει τη σταδιακή επανεκκίνηση των συνεδρίων με φυσική παρουσία, μετά το καλοκαίρι του 2021
  • Άνω του 80% των ερωτηθέντων εστιάζει στην ανάγκη περαιτέρω οικονομικών ελαφρύνσεων με στόχο τη διατήρηση θέσεων εργασίας για την επιβίωση του κλάδου.



Οι κοινοί στόχοι της συνέργειας HAPCO – ACVB - TCB

Στόχος της σύμπραξης των τριών φορέων, είναι αυτή η πρώτη πανελλαδική έρευνα να αποτελέσει εφαλτήριο για τη συστηματική καταγραφή των στοιχείων που αφορούν στον Συνεδριακό Τουρισμό και επομένως για τον σχεδιασμό μιας εθνικής στρατηγικής.

Η ανάγκη αυτής της συνεργασίας κρίνεται επιτακτική περισσότερο από ποτέ προκειμένου ο κλάδος να ενισχυθεί στην αντιμετώπιση της κρίσης, διατηρώντας τη δυναμική που έχει καταγράψει τα τελευταία χρόνια.

Την εκδήλωση χαιρέτησε η γενική γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, κα Βίκυ Λοΐζου, η οποία επιβεβαίωσε την υποστήριξη του Υπουργείου Τουρισμού σε όλες τις ενέργειες των φορέων για την αντιμετώπιση του “σήμερα” και για τον σχεδιασμό του αύριο.

Η κα Ειρήνη Τόλη, πρόεδρος του HAPCO, ανέφερε: “Σε μία τόσο κρίσιμη περίοδο για την αγορά μας, σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο, η συνεργασία, η ανταλλαγή γνώσης και απόψεων και η συλλογική προσπάθεια είναι πιο σημαντικές από ποτέ. H πανδημία βρήκε τη χώρα μας σε μία ανοδική τροχιά, και σε θέσεις που όχι μόνο της αξίζουν, στην παγκόσμια και ευρωπαϊκή κατάταξη συνεδριακών προορισμών, αλλά και αποδεικνύουν τη δυναμική του προορισμού και την ικανότητα στη διαχείριση κρίσεων των Ελλήνων επαγγελματιών του κλάδου.

Η διαδικτυακή αυτή παρουσίαση που γίνεται με τον πιο σύγχρονο τρόπο μετάδοσης, αποδεικνύει τη γρήγορη προσαρμογή του κλάδου μας στις προκλήσεις της εποχής, αλλά και την τεχνογνωσία μας στην οργάνωση διαδικτυακών συνεδρίων, ενός εργαλείου που έχουμε σκοπό να χρησιμοποιήσουμε δυναμικά στην επαναφορά των φυσικών συνεδρίων.

Είναι ανάγκη να ενωθούν όλες οι δυνάμεις των τουριστικών φορέων της χώρας: ΣΕΤΕ, ΕΟΤ, Υπουργείο Τουρισμού, ACVB, TCB, ΗΑΤΤΑ, FEDHATTA, MARKETING GREECE, ΕΞΑΑ, ΠΟΞ κ.ά. προκειμένου να σχεδιάσουμε από κοινού τη στρατηγική για την ανάπτυξη της αγοράς συνεδρίων και εκδηλώσεων. Γιατί μόνο μαζί μπορούμε να κάνουμε θαύματα”.

“Επιδίωξή μας είναι η συνέργεια με όσο το δυνατό περισσότερους θεσμικούς φορείς της πόλης, για να πραγματοποιήσουμε από κοινού ενισχυτικές δράσεις. Ως Δήμος Αθηναίων καταφέραμε μέσω της ΕΑΤΑ να εξασφαλίσουμε τους απαραίτητους πόρους, αποκλειστικά για δράσεις προβολής και προώθησης της πρωτεύουσας στο εξωτερικό”, είπε η κα Μελίνα Δασκαλάκη, πρόεδρος της Εταιρείας Ανάπτυξης & Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ). “Επανασχεδιάζουμε και δημιουργούμε νέα μέσα προβολής, προσαρμόζουμε το αφήγημα και τη στρατηγική της πόλης με άξονα την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα. Προσανατολιζόμαστε τον επόμενο χρόνο στη διοργάνωση μιας σειράς ταξιδιών εξοικείωσης (FAM Trips) και της καθιερωμένης εκδήλωσης Travel Trade Athens για την αποτελεσματική προβολή πόλη μας σε επαγγελματίες της τουριστικής και συνεδριακής αγοράς. Παράλληλα, θέτουμε τις βάσεις για τη δημιουργία ‘Παρατηρητηρίου Τουρισμού’ που θα συλλέγει πληροφορίες και δεδομένα γύρω από το τουριστικό προϊόν της Αθήνας. Φιλοδοξούμε ότι αυτό θα αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για τη χάραξη στρατηγικής του προορισμού, αλλά και για την αποτύπωση του οικονομικού αντίκτυπου για την πόλη”.

Σχολιάζοντας με τη σειρά του, ο κ. Πρόδρομος Μοναστηρίδης, αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του Thessaloniki Convention Bureau (TCB), δήλωσε: “Η αποτύπωση της κατάστασης ήταν εξαιρετικά χρήσιμη, τόσο για την πληρέστερη γνώση των επιπτώσεων στον κλάδο, όσο και για τον μελλοντικό σχεδιασμό. Τα στοιχεία αυτά καταγράφουν απώλειες και αλλαγές. Δείχνουν επίσης τις ανάγκες των επιχειρήσεων της Βιομηχανίας των Συναντήσεων, ώστε να παραμείνουν βιώσιμες και να αποκτήσουν τα απαραίτητα εργαλεία για να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες. Η έρευνα αυτή σηματοδοτεί την αρχή μιας ευρύτερης συνεργασίας για τη συνεδριακή αγορά σε εθνικό επίπεδο και είναι αποφασιστικής σημασίας για τη στήριξη και την προώθηση των προορισμών και των επιχειρήσεων, στην νέα εποχή. Μια ευρύτερη συνεργασία που θα βοηθήσει την ελληνική συνεδριακή αγορά να επανακτήσει τη δυναμική που τόσο ξεκάθαρα είχε αποτυπωθεί στα αποτελέσματα του 2019”.

Η παρέμβαση του προέδρου της Διεθνούς Ένωσης Οργανωτών Συνεδρίων IAPCO, Ori Lahav, έδωσε το στίγμα της κατάστασης που επικρατεί στη διεθνή Κοινότητα των Οργανωτών Συνεδρίων, τονίζοντας τη σημασία της συνεργασίας και της εξωστρέφειας, κάνοντας αναφορά στην Global Task Force με τη συμμετοχή 11 εθνικών ενώσεων PCO υπό την “ομπρέλα” της IAPCO.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top