Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Τάσεις

Οι αερομεταφορές θα 'αιμορραγούν' 5-6 δισ. δολ. ανά μήνα το 2021

Τατιάνα Ρόκου - 07 Οκτώβριος 2020, 12:12

Η IATA εκτιμά ότι, παρά τη μείωση του κόστους, η αεροπορική βιομηχανία ξεπέρασε την απώλεια 51 δισ. δολ. σε μετρητά, καθώς τα έσοδα μειώθηκαν σχεδόν κατά 80% σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο.


Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) προειδοποίησε ότι η αεροπορική βιομηχανία θα χάσει 77 δισ. δολ. σε μετρητά το β’ εξάμηνο του 2020 (σχεδόν 13 δισ. δολ./μήνα ή 300.000 δολ. ανά λεπτό), παρά την επανεκκίνηση των δραστηριοτήτων της. Η αργή ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών θα οδηγήσει τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών να συνεχίσει να “αιμορραγεί” σε μετρητά, με μέσο ρυθμό 5-6 δισ. δολ. το μήνα το 2021.

Η IATA κάλεσε τις κυβερνήσεις να στηρίξουν την αεεροπορική βιομηχανία κατά την ερχόμενη χειμερινή περίοδο με πρόσθετα μέτρα ανακούφισης, συμπεριλαμβανομένης της οικονομικής βοήθειας, που δεν προσθέτει περισσότερο χρέος στον ήδη υπερχρεωμένο ισολογισμό του κλάδου. Μέχρι σήμερα, κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν προσφέρει 160 δισ. δολ. σε υποστήριξη, συμπεριλαμβανομένων των άμεσων ενισχύσεων, των επιδοτήσεων των μισθών, των φορολογικών ελαφρύνσεων των εταιρειών και της ειδικής φοροαπαλλαγής του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων των φόρων καυσίμων.

“Είμαστε ευγνώμονες για αυτήν την υποστήριξη, η οποία αποσκοπεί στο να διασφαλίσει ότι η βιομηχανία αεροπορικών μεταφορών θα παραμείνει βιώσιμη και έτοιμη να επανασυνδέσει τις οικονομίες και να υποστηρίξει εκατομμύρια θέσεις εργασίας σε ταξίδια και τουρισμό. Όμως η κρίση είναι βαθύτερη και μεγαλύτερη από ό,τι μπορούσε να φανταστεί κανείς από εμάς. Και τα αρχικά προγράμματα υποστήριξης εξαντλούνται. Σήμερα πρέπει να χτυπήσουμε ξανά το καμπανάκι: Εάν αυτά τα προγράμματα υποστήριξης δεν αντικατασταθούν ή επεκταθούν, οι συνέπειες για μια ήδη χωλαίνουσα βιομηχανία θα είναι τρομερές”, δήλωσε ο Alexandre de Juniac, γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της IATA.

“Ιστορικά, τα μετρητά που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου αιχμής βοηθούν τις αεροπορικές εταιρείες να υποστηρίξουν τους χειμερινούς μήνες. Δυστυχώς, η φετινή καταστροφική άνοιξη και το καλοκαίρι δεν προσέφερε κανένα ‘μαξιλάρι’. Στην πραγματικότητα, οι αεροπορικές εταιρείες ‘έκαψαν’ μετρητά καθ’όλη την περίοδο. Και χωρίς χρονοδιάγραμμα για τις κυβερνήσεις για το πότε θα ανοίξουν ξανά τα σύνορα χωρίς τις καραντίνες που ‘σκοτώνουν’ τα ταξίδια, δεν μπορούμε να βασιστούμε στην ανάκαμψη της περιόδου των διακοπών στο τέλος του έτους, για να παρέχουμε λίγα επιπλέον έξτρα μετρητά, ώστε να μας κρατήσουν μέχρι την άνοιξη”, δήλωσε ο de Juniac.

Η IATA εκτιμά ότι, παρά τη μείωση του κόστους, μόλις πάνω από 50% κατά τη διάρκεια του β’ τριμήνου του 2020, η αεροπορική βιομηχανία ξεπέρασε την απώλεια 51 δισ. δολ. σε μετρητά, καθώς τα έσοδα μειώθηκαν σχεδόν κατά 80% σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο. Η “διαρροή” μετρητών συνεχίστηκε κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, με τις αεροπορικές εταιρείες να αναμένεται να χάσουν επιπλέον 77 δισ. δολ. από τα μετρητά τους κατά το β’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους και άλλα 60-70 δισ. δολ. το 2021. Ο κλάδος δεν αναμένεται να εμφανιστεί θετικός σε μετρητά έως το 2022.

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν λάβει εκτεταμένα μέτρα αυτοβοήθειας για τη μείωση του κόστους. Αυτό περιλαμβάνει τημ καθήλωση χιλιάδων αεροσκαφών, περικοπές δρομολογίων και τυχόν μη κρίσιμων δαπανών και εθελούσιας εξόδου και απολύσεων εκατοντάδων χιλιάδων έμπειρων και αφοσιωμένων εργαζομένων.

Σε πρόσφατη έρευνα της IATA, περίπου τα 2/3 των ταξιδιωτών έχουν ήδη δηλώσει ότι θα αναβάλουν τα ταξίδια έως ότου σταθεροποιηθεί η συνολική οικονομία ή η προσωπική τους οικονομική κατάσταση. “Η αύξηση του κόστους ταξιδιού σε αυτήν την ευαίσθητη στιγμή θα καθυστερήσει την επιστροφή στο ταξίδι και θα κρατήσει τις θέσεις εργασίας σε κίνδυνο”, δήλωσε ο de Juniac.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ομάδας Δράσης για τις Αεροπορικές Μεταφορές (Air Transport Action Group), η σοβαρή κάμψη φέτος, σε συνδυασμό με την αργή ανάκαμψη, απειλεί 4,8 εκατ. θέσεις εργασίας σε ολόκληρο τον τομέα των αερομεταφορών. Επειδή κάθε αεροπορική εργασία υποστηρίζει πολλά περισσότερα στην ευρύτερη οικονομία, ο παγκόσμιος αντίκτυπος είναι 46 εκατ. πιθανές απώλειες θέσεων εργασίας και 1,8 τρισ. δολ. οικονομικής δραστηριότητας σε κίνδυνο.

COVID 19 Outlook for airlines’ cash burn




|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top