Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
City break

ECM: Παρά την πανδημία, η βαρύτητα του τουρισμoύ πόλης στην Ευρώπη παραμένει αναμφισβήτητη

Τατιάνα Ρόκου - 03 Δεκέμβριος 2020, 14:10

Οι 119 ευρωπαϊκές πόλεις που περιλαμβάνονται στην ECM Benchmarking Report πέτυχαν το 2019 μέσο ρυθμό ανάπτυξης 4,4%, αριθμό ελαφρώς υψηλότερο από εκείνον του 2018 (4,2%). Ο μέσος ρυθμός αύξησης πληρότητας κλινών για τις πόλεις αυτές σημείωσε αύξηση 4,9% το 2019.


Η European Cities Marketing έδωσε στη δημοσιότητα δύο εκθέσεις, την ECM Benchmarking Report και την ECM Meetings Statistics Report, με στατιστικά δεδομένα από το 2019 για τις διανυκτερεύσεις και τη συνεδριακή αγορά στην Ευρώπη αντίστοιχα. Αυτές οι εκθέσεις, με μια λεπτομερή προσέγγιση των διαφόρων αγορών δείχνουν την υγιή ανάπτυξη του κλάδου πριν από την πανδημία, η οποία άλλαξε την τουριστική βιομηχανία για πάντα.

Συμπερασματικά, η τουριστική βιομηχανία έχει πληγεί σοβαρά από την πανδημία COVID-19. Ωστόσο, παρά τους δύσκολους καιρούς, η σημασία του τουρισμoύ πόλης παραμένει αναμφισβήτητη. Επιπλέον, σε ένα πλαίσιο ισχυρού ανταγωνισμού μεταξύ των τουριστικών προορισμών σε όλο τον κόσμο, η τεχνογνωσία της βιομηχανίας MICE στην Ευρώπη παραμένει πρωταρχική για πολλές πόλεις.

“Αυτές οι δύο εκθέσεις περιέχουν αποτελέσματα από το 2019 στις αρχές της κρίσης που μας πλήττει τώρα. Είναι δύσκολο να πιστέψουμε πόσο έχει αλλάξει η κατάσταση τον περασμένο χρόνο και κανείς κάτι τόσο ξαφνικό, που επηρέασε ολόκληρο τον κόσμο. Οι εκθέσεις μπορούν να χρησιμεύσουν για να αποδείξουν την προφανή οικονομική σημασία του τουρισμού πόλης, που είναι η πιο κυρίαρχη και δυναμική πτυχή του ευρωπαϊκού τουρισμού. Οι ευρωπαϊκές πόλεις είναι ιδιαίτερα ανθεκτικές και παρά τα πολιτικά σοκ και τις τρομοκρατικές επιθέσεις, έχουν παραμείνει οι πιο ελκυστικοί προορισμοί για επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Προσελκύουν τους ανθρώπους και τους ενθαρρύνουν να αναπτυχθούν. Είναι σημαντικό να καταλάβουμε που ήμασταν πριν από την κρίση και να προσπαθήσουμε να επιτύχουμε αυτούς τους στόχους στις προσπάθειές μας για ανάκαμψη”, δήλωσε η Petra Stušek, πρόεδρος της ECM.

Μέσος ρυθμός αύξησης 4,3% στις διανυκτερεύσεις το 2019 στις ευρωπαϊκές πόλεις

119 ευρωπαϊκές πόλεις που περιλαμβάνονται στη πρώτη έκθεση πέτυχαν μέσο ρυθμό ανάπτυξης 4,4%, αριθμό ελαφρώς υψηλότερο από τον ρυθμό ανάπτυξης του προηγούμενου έτους (4,2%). Οι πέντε κορυφαίες πόλεις με απόδοση ως προς τις συνολικές διανυκτερεύσεις για το 2019 ήταν αναμενόμενεςι: Λονδίνο, Παρίσι, Βερολίνο, Ρώμη και Κωνσταντινούπολη, με την Κωνσταντινούπολη να καταγράφει επίσης τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (+14,1%).

Σημειώνεται ότι η Αθήνα είναι εκτός της πρώτης 15άδας.

Συνολικά, οι ευρωπαϊκοί προορισμοί πόλεων αντιπροσώπευσαν 690 εκατ. τουριστικές διανυκτερεύσεις. Επιπλέον, ο μέσος ρυθμός αύξησης πληρότητας κλινών για τις πόλεις της έκθεσης σημείωσε δυναμική, με αύξηση 4,9% το 2019, ενώ τα υψηλότερα ποσοστά πληρότητας κλινών καταγράφηκαν στο Δουβλίνο (85,7%), το Λονδίνο (83,6%) και στη Ρώμη (78,1%).

Κοιτάζοντας τις κύριες αγορές της Ευρώπης (Ρωσία, Κίνα, Ηνωμένες Πολιτείες, Ιαπωνία, Γερμανία, Ην. Βασίλειο, Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία), όλες παρουσίασαν αύξηση. Η Ιταλία ήταν η μόνη αγορά με εντυπωσιακή διψήφια αύξηση: είχε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης το 2019 (+17,5%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (+5,3%) και την Ιαπωνία (+4,1%), ενώ ο χαμηλότερος ρυθμός ανάπτυξης καταγράφηκε από το Ην. Βασίλειο (+0,2%). Επιπλέον, τον προηγούμενο χρόνο παρουσιάστηκε θετικός μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης των διανυκτερεύσεων και στην έκθεση “ECM Report cities” (+4,9%) καθώς και στις χώρες της ΕΕ των 28 (+2,4%). Οι πόλεις αυξήθηκαν επίσης ταχύτερα από άλλες περιοχές (+4,4% έναντι +1,5%).

Στο 7,6% ο μέσος ρυθμός αύξησης των συνεδρίων στις ευρωπαϊκές πόλεις 2019



Η φετινή έκθεση βασίζεται σε δεδομένα που αναφέρθηκαν από 46 πόλεις-μέλη της ECM. Συνολικά, σημειώθηκε αύξηση 7,6% του συνολικού αριθμού των συνεδρίων το διάστημα 2018-2019. Μετά από ελαφρά μείωση 3% μεταξύ 2017 και 2018, ο συνολικός αριθμός των συμμετεχόντων σε συνέδρια ανέκαμψε το 2019, με αύξηση 49,2% σε σύγκριση με 2018. Ομοίως, ο συνολικός αριθμός ημερών των συμμετεχόντων που αναφέρθηκε το διάστημα 2018-2019 σημείωσε παρόμοια αύξηση, κατά 47,6%. Αυτά τα δεδομένα δείχνουν ότι, σε γενικές γραμμές, το 2019 σημειώθηκε ελαφρά αύξηση του αριθμού των συνεδρίων που πραγματοποιήθηκαν, αλλά και έντονη αύξηση του αριθμού των συμμετεχόντων που συμμετείχαν σε αυτά.

Οι μελλοντικές προσδοκίες στην αγορά MICE ‘χτυπήθηκαν’ σοβαρά από τον COVID-19



Συνολικά, 26 από τις 46 πόλεις που παρείχαν δεδομένα για την έκθεση “ECM Meetings Statistics Report” παρείχαν επίσης απαντήσεις σε ερωτήσεις σχετικά με μελλοντικές προσδοκίες για τη βιομηχανία MICE στην πόλη τους. Αυτά τα δεδομένα χρησιμεύουν ως βαρόμετρο που δείχνει πρώιμες προβλέψεις και καταμετρούν την αίσθηση και τις προοπτικές για την αγορά αυτή, τη στιγμή που τα δεδομένα του 2019 κυκλοφόρησαν τον Αύγουστο του 2020. Λόγω της πανδημίας του COVID-19, υπάρχουν πολύ ισχυρές αρνητικές επιπτώσεις στη βιομηχανία MICE το 2020, με τα διεθνή συνέδρια να έχουν πληγεί ιδιαίτερα σκληρά. Λόγω αυτής της κρίσης, υπάρχει μεγάλη μεταβλητότητα στη βιομηχανία MICE και πολλοί από τους ειδικούς δεν είναι σίγουροι ποιες θα είναι οι μεσοπρόθεσμες επιπτώσεις. Αυτό αντικατοπτρίζεται σαφώς στις προσδοκίες του 2021, καθώς δεν προκύπτει συναίνεση για το τι μπορεί να επιφέρει το 2021 στη συγκεκριμένη αγορά.

“Η ανάπτυξη υβριδικών εκδηλώσεων/συνεδρίων κατά τη διάρκεια της κρίσης του COVID-19 άλλαξε τη βιομηχανία μας για πάντα και ως προς τον αριθμό των συμμετεχόντων που ταξιδεύουν για αυτόν το λόγο, ενδέχεται να μην επιστρέψουμε στα δεδομένα του 2019. Ωστόσο, ο τουριστικός τομέας βρίσκεται σε μια μοναδική θέση, όπου συμβάλλει σε ευρύτερα σχέδια και δράσεις ανάκτησης. Παρά το δύσκολο αυτό σενάριο, το 89% των DMOs συμφωνούν σχεδόν απόλυτα ότι η κρίση θα οδηγήσει τα ταξίδια και τον τουρισμό σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον”, κατέληξε η Petra Stušek.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top