Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Αερομεταφορές

Το μοιραίο αεροσκάφος της Sriwijaya Air ήταν καθηλωμένο για 9 μήνες το 2020

Βίκυ Καραντζαβέλου - 14 Ιανουάριος 2021, 10:02

Οι ειδικοί της αεροπορίας έχουν προειδοποιήσει για διάφορα ζητήματα σχετικά με τα αεροσκάφη που έχουν μείνει καθηλωμένα στο εδαφος για μήνες.


Το αεροσκάφος της Sriwijaya Air που συνετρίβη στη Θάλασσα της Ιάβα το περασμένο Σαββατοκύριακο είχε περάσει σχεδόν εννέα μήνες σε αδράνεια κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19. Σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών της Ινδονησίας, το αεροσκάφος Boeing 737-500 καθηλώθηκε τον Μάρτιο και ξανάρχισε τις πτήσεις του μόλις στις 19 Δεκεμβρίου. Το υπουργείο είπε ότι πέρασε από επιθεώρηση και θεωρήθηκε ότι είναι ασφαλές για να πετάξει ξανά.

Το αεροσκάφος κατέπεσε λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Τζακάρτα το Σάββατο 9 Ιανουαρίου, με 62 επιβάτες.

Η πρώτη πτήση του αεροσκάφους μετά τη μεγάλη του πτητική διακοπή ήταν μια δοκιμαστική πτήση χωρίς επιβάτες, δήλωσε το υπουργείο. Το Boeing 737-500 επανέλαβε τις εμπορικές πτήσεις στις 22 Δεκεμβρίου, περίπου δύο εβδομάδες πριν από το δυστύχημα.

Οι ειδικοί της αεροπορίας έχουν προειδοποιήσει για διάφορα ζητήματα σχετικά με τα αεροσκάφη που έχουν μείνει καθηλωμένα στο εδαφος για μήνες, όπως η διάβρωση του κινητήρα. Όταν τα αεροσκάφη αυτά είναι έτοιμα να ξαναρχίσουν τις πτήσεις, απαιτούνται ειδικά πρωτόκολλα επιθεώρησης, που κανονικά δε θα ήταν απαραίτητα κατά τη διάρκεια των τακτικών ελέγχων.

Υπάρχει επίσης η εικασία ότι η ηλικία του αεροσκάφους μπορεί να ήταν ένας παράγοντας που οδήγησε στη συντριβή (ήταν 26 ετών και βρισκόταν στο στόλο της Sriwijaya Air από το 2012).

Σχολιάζοντας, ο δρ. Ανδρέας Παπαθεοδώρου, καθηγητής A’ Βαθμίδας στη Βιομηχανική και Χωρική Οικονομική με έμφαση στον Τουρισμό, στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου και πρόεδρος της Ελληνικής Αεροπορικής Ένωσης, λέει: “Η σημαντική μείωση της αεροπορικής κίνησης κατά το 2020 πέραν των όποιων άμεσων αρνητικών συνεπειών έχει για την οικονομική κατάσταση των αεροπορικών εταιρειών ενέχει και σημαντικούς δευτερογενείς κινδύνους που σχετίζονται τόσο με το πλήρωμα πτήσης όσο και με τα αεροσκάφη καθ’εαυτά. Πιο συγκεκριμένα, αρκετοί πιλότοι σήμερα αντιμετωπίζουν έντονες ψυχολογικές πιέσεις λόγω της πανδημίας και της συνεπαγόμενης μειωμένης απασχόλησης που έχουν: από ένα καθεστώς εργασιακής κούρασης (labour fatigue – burnout) τα προηγούμενα χρόνια, έχουν περάσει σε περίοδο απραξίας γεγονός που τους επηρεάζει όχι μόνον οικονομικά αλλά καθιστά και πιο δύσκολη τη διατήρηση των δεξιοτήτων τους όπως και της ανανέωσης των πτητικών αδειών τους. Αντίστοιχα, όσο τα αεροσκάφη παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος ενδέχεται και αυτά να αντιμετωπίσουν τεχνικά προβλήματα, όπως συμβαίνει και στην περίπτωση ενός αυτοκινήτου που παραμένει για σημαντικό διάστημα σε ακινησία. Αυτό με τη σειρά του μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του κόστους συντήρησης των αεροσκαφών παρά το γεγονός ότι έχει μειωθεί σημαντικά η αεροπορική κίνηση”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top