Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Μαρίνες

ΣΙΤΕΣΑΠ: 'Λέει, αλλά ουσιαστικά δε θέλει επαγγελματικά σκάφη στη Μαρίνα Αλίμου ο νέος παραχωρησιούχος – θυγατρική της Ελλάκτωρ'

Βίκυ Καραντζαβέλου - 09 Φεβρουάριος 2021, 10:03

Μπορεί να ισχυρίζεται η Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου ΑΕ ότι στόχος της είναι να παραμείνουν τα επαγγελματικά σκάφη στη Μαρίνα, όμως η αλήθεια είναι ότι από τις πρώτες κιόλας ημέρες που ανακοινώθηκε ως Παραχωρησιούχος και στη συνέχεια μόλις ανέλαβε τη διαχείριση, βρέθηκε σε δικαστική διαμάχη με τους επαγγελματίες, υποστηρίζει ο Σύνδεσμος.


“Οι επαγγελματίες του κλάδου των τουριστικών σκαφών αναψυχής έχουν κουραστεί να προσπαθούν να υποστηρίξουν τα δίκαια αιτήματα του κλάδου, έχουν ήδη τοποθετηθεί αντιδρώντας στο υπέρογκο τιμολόγιο ελλιμενισμού και άλλων υπηρεσιών που δημοσιοποίησε η ‘Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου ΑΕ’, θυγατρική της Ελλάκτωρ, που παρέλαβε την παραχώρηση της διαχείρισης της Μαρίνας Αλίμου στις 31 Δεκεμβρίου 2020, και έχουν επανειλημμένα δηλώσει τους προβληματισμούς τους με τον στραγγαλισμό του κλάδου, οικονομικά και θεσμικά, ιδίως στο τελευταίο έτος, κατά το οποίο και τα μέτρα κατά της πανδημίας έχουν φέρει σε απόγνωση χιλιάδες εργαζόμενους του κλάδου και τις οικογένειές τους. Έχουν επίσης προσφύγει με νόμιμες διαδικασίες για τα θέματα αυτά στην Ελληνική δικαιοσύνη, που όμως, ως γνωστόν, αντιδρά αργά, ενώ ο Παραχωρησιούχος έχει ενεργήσει δυναμικά και βίαια, σε πολλές περιπτώσεις με αμφισβητήσιμη νομιμότητα”. Αυτά αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρωμάτος (ΣΙΤΕΣΑΠ).

Η Μαρίνα Αλίμου αποτελεί από το 1980 τον κύριο χώρο φιλοξενίας του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού, ελλιμενίζοντας έως και 850 επαγγελματικά σκάφη, δηλαδή πλοία τα οποία ναυλώνονται σε αλλοδαπούς πελάτες, συνεισφέροντας στο Εθνικό Ακαθάριστο Εισόδημα περίπου 800 εκατ. ευρώ (στοιχεία ΣΕΤΕ, έτος 2016) και με εκτίμηση ότι ο κλάδος συμμετέχει στο σχεδόν 2% του ΑΕΠ (περίοδος 2018-2019). Το ΤΑΙΠΕΔ ήδη προ τριών περίπου ετών ξεκίνησε την διαδικασία διαγωνισμού της ιδιωτικοποίησης με παραχώρηση 40 ετών, που κατέληξε στην Ελλάκτωρ (τον Μάιο 2020), και δεν ολοκληρώθηκε παρά μετά από πολύμηνh καθυστέρηση, και κρατώντας κρυφούς μέχρι μετά την οριστική παράδοση (31.12.2020), τους όρους της Σύμβασης, κατά της οποίας έχουν προσφύγει οι επαγγελματίες.

Από την 1 Ιανουαρίου 2021 η διαχείριση της Μαρίνας Αλίμου πέρασε στην εταιρεία “Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου ΑΕ”, θυγατρικής του ομίλου Ελλάκτωρ.

“Οι ελπίδες που δημιουργήθηκαν στους επαγγελματίες που ελλιμενίζουν τα σκάφη τους εκεί, ότι δηλαδή η Μαρίνα θα αναβαθμιστεί με ένα λογικά αυξανόμενο τίμημα, αποδείχτηκαν αβάσιμες”, σημειώνει ο ΣΙΤΕΣΑΠ.


Παράδειγμα από προηγούμενες δομές οικίσκων επαγγελματιών.

“Άλλωστε και πριν την οριστικοποίηση της παραλαβής, στις 31.12.2020, το επαγγελματικό Σωματείο ‘Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρωμάτος – ΣΙΤΕΣΑΠ’ είχε ήδη εξαντλήσει προσπάθειες ‘να τα βρούν’ με τον εκπρόσωπο του Παραχωρησιούχου, κ. Γιάννη Μωραΐτη, διευθύνοντα σύμβουλο της ‘Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου ΑΕ’.

“Ξερίζωμα οικίσκων”, σύμφωνα με τον ΣΙΤΕΣΑΠ.


 

Πραγματοποιήθηκαν αρκετές συναντήσεις στις οποίες ο κ. Μωραΐτης, από τη μία συζητούσε για την διαμόρφωση του χώρου που θα κατασκευαζόταν νέα δομή για τους οικίσκους – γραφεία των επαγγελματιών, και από την άλλη έστελνε μέσω της ΕΤΑΔ και με την κάλυψη του Δήμου Αλίμου, μπουλντόζες να τα ξεριζώσουν και να μαζέψουν τους επί σχεδόν 30 χρόνια στην Μαρίνα, οικίσκους – γραφεία των επαγγελματιών, κυριολεκτικά σχεδόν το ένα πάνω στο άλλο, (και με τις βίαιες μετακινήσεις έγιναν και πολλές ζημιές), ενώ είχε δώσει στους επαγγελματίες εντυπωσιακά σχέδια διαμόρφωσης ενός νέου χώρου με πρασιές, με κοινόχρηστες υπηρεσίες κ.λπ. που προφανώς ήταν για τους καθησυχάζει.


Το αρχικό σχέδιο της δομής των Γραφείων (κόκκινος κύκλος), που παρουσίασε ο Παραχωρησιούχος προς τους επαγγελματίες (2020-10).

Συγχρόνως, ο Παραχωρησιούχος, δια του εκπροσώπου του, διευθύνοντα συμβούλου κ. Μωραΐτη, τους τελευταίους μήνες πριν την παραλαβή της Μαρίνας, είχε συναντήσεις και αντήλλασσε αλληλογραφία με τον ΣΙΤΕΣΑΠ και με τους επαγγελματίες και τους παρότρυνε να δεσμευθούν να παραμείνουν τα γραφεία τους σε αυτήν, με εξωπραγματικά ενοίκια και χρεώσεις, και αρνιόταν να ενημερώσει για τις προβλεπόμενες χρεώσεις τελών ελλιμενισμού που όπως αποδείχθηκε σχεδόν τριπλασίασε σε πολλές περιπτώσεις.


Φωτογραφία “νέου χώρου με τους οικίσκους – κολλητά δίπλα-δίπλα” (ΣΙΤΕΣΑΠ).

Και όχι μόνο αυτό. Ο Παραχωρησιούχος μεθόδευσε, με πιέσεις προς την ΕΤΑΔ, να διώξει από την  Μαρίνα Αλίμου και τα, από το 2007 λειτουργούντα, έκτασης μόλις 25 τμ, Γραφεία του ΣΙΤΕΣΑΠ, πού ‘ενοχλούσαν’ στις διαδικασίες παραχώρησης, ενώ στο πλαίσιο των γενικότερων μέτρων κατά του κορωνοϊού απαγορεύονται οι εξώσεις.

Έξωση Γραφείων του ΣΙΤΕΣΑΠ.

Παρά τα ευγενικά λόγια και την παράσταση αγαθών προθέσεων της νέας διοίκησης, του Παραχωρησιούχου, η πραγματικότητα έδειξε ότι το μόνο που την ενδιαφέρει είναι η επιβολή και είσπραξη παράλογων τελών ελλιμενισμού από την πρώτη κιόλας εβδομάδα του Ιανουαρίου 2021!”

Ο ΣΙΤΕΣΠΑ, ενδεικτικά και μόνο, παραθέτει τέσσερα παραδείγματα “στα οποία φαίνεται ο παραλογισμός των αυξήσεων στα επαγγελματικά σκάφη (τιμές σε ΕΥΡΩ χωρίς ΦΠΑ)”:

Ενδεικτική σύγκριση τιμολογιακών διαφορών τελών ελλιμενισμού

Μήκος επαγγελματικού σκάφους σε μέτρα

Μηνιαίο κόστος έως 31.12.2020

Μηνιαίο κόστος με την νέα διαχείριση
Παραχωρησιούχου από 1.1.2021

Ποσοστό αύξησης

10,64

155,73

452,00

190%

11.99

169,99

460,00

170,60%

13.66

202,09

474,00

134,50%

14.99

217,55

506,00

132,50%


“Υπό άλλες συνθήκες, είναι αυτονόητο ότι ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος, ως επαγγελματικό σωματείου του κλάδου, θα ήταν υπέρ της αναβάθμισης της Μαρίνας Αλίμου, που την ζητάει από την Διαχειρίστρια ΕΤΑΔ εδώ και πολλά χρόνια, και έχει αποδεχθεί και έχει υπογράψει συμφωνητικό για επαγγελματικό τιμολόγιο, που προέβλεπε λελογισμένη αύξηση των τελών ελλιμενισμού σε αντιστοιχία βελτίωσης των υποδομών και αναβάθμισης των υπηρεσιών. Όμως δεν έχει γίνει καμία τέτοια κίνηση, και καμία βελτίωση κατά την περίοδο διαχείρισης της ΕΤΑΔ, και προφανώς οι υπέρογκες αυξήσεις του Παραχωρησιούχου δεν έχουν κανένα άμεσο αντίκρυσμα, και σε πρόσφατο δημοσίευμα ο εκπρόσωπος του Παραχωρησιούχο δηλώνει ‘τετραετή χρονική διάρκεια ολοκλήρωσης της επένδυσης’. Τα προγράμματα για το τι θα γίνει στα επόμενα χρόνια προς το παρόν είναι ευχολόγιο και δεν δικαιολογεί τις υπέρογκες αυξήσεις σήμερα”, σημειώνει ο Σύνδεσμος.

“Σήμερα, μία απλή επίσκεψη στην υπό τη διαχείριση της ‘Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου ΑΕ’, θυγατρικής του ομίλου Ελλάκτωρ, Μαρίνα Αλίμου, είναι ικανή για να πείσει τον οποιονδήποτε ότι η σημερινή εικόνα της Μαρίνας είναι πολύ χειρότερη από ό,τι ήταν παλιότερα.

Τολμάει κάποιος να επισκεφθεί τους χώρους υγιεινής της Μαρίνας; Τι να πει κανείς για το έλλειμμα ασφάλειας και τις κλοπές εξοπλισμού που συμβαίνουν σχεδόν κάθε εβδομάδα στα σκάφη των επαγγελματιών; Για τις τρύπες στο οδόστρωμα, για την ανεπαρκή ασφάλεια, για την διακοπή λειτουργίας του πρατηρίου καυσίμων, για τον χαμηλό φωτισμό, για πράγματα αυτονόητα σε κάθε σύγχρονη μαρίνα;


Χώροι υγιεινής (WC + ντους) στη Μαρίνα Αλίμου.

Ισχυρίζεται, στο δημοσίευμα, ο εκπρόσωπος της εταιρείας ‘Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου ΑΕ’, ότι τα επαγγελματικά σκάφη απολαμβάνουν εκπτώσεις από 30% έως 50% σε σχέση με τις υπόλοιπες Μαρίνες της Αττικής. Βάσιμα μπορεί να υποθέσει κανείς ότι οι ιθύνοντες της ‘Νέας Μαρίνας Αλίμου ΑΕ’ δεν έχουν επισκεφθεί ποτέ τις Μαρίνες Φλοίσβου, Ζέας και Αθηνών, αλλιώς δεν θα έκαναν τέτοιες συγκρίσεις. Μπορεί η πρόθεσή τους είναι ‘κάποτε’ να βελτιωθεί η Μαρίνα Αλίμου και να έχει συγκρίσιμα δεδομένα. Τότε – όχι σήμερα - θα δικαιολογείται ίσως να ζητάει αυξημένα τέλη.

Σήμερα, λόγια είναι μόνο για τις επενδύσεις και τα έργα υποδομής που θα γίνουν στη Μαρίνα Αλίμου. Δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει να γίνονται. Ο εκπρόσωπος της νέας διαχειρίστριας εταιρείας, σε πρόσφατο δημοσίευμα... ‘επισημαίνει ότι στόχος της εταιρείας, είναι να παραμείνουν τα επαγγελματικά σκάφη στο χώρο. Να παραμείνουν, μεν, αλλά όχι με τις τιμές που υπήρχαν με το προηγούμενο καθεστώς δε...’. Αλλά το μόνο που κάνει είναι με διάφορες μεθοδεύσεις να διώχνει τους επαγγελματίες, για τους οποίους, όπως αναφέρει, κόπτεται”.

Και ο ΣΙΤΕΣΑΠ καταλήγει στην ανακοίνωσή του: “Μπορεί να ισχυρίζεται η εταιρεία ‘Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου ΑΕ’ ότι στόχος της είναι να παραμείνουν τα επαγγελματικά σκάφη στη Μαρίνα, όμως η αλήθεια είναι ότι από τις πρώτες κιόλας ημέρες που ανακοινώθηκε ως Παραχωρησιούχος και στη συνέχεια μόλις ανέλαβε τη διαχείριση, βρέθηκε σε δικαστική διαμάχη με τους επαγγελματίες, οι οποίοι διαπιστώνουν ότι κινδυνεύει η επαγγελματική τους δραστηριότητα.

Εν μέσω πανδημίας, μετά από μία πολύ κακή τουριστικά χρονιά το 2020, ενόψει ενός όχι καλύτερου 2021, και ενώ έχουν μεταφερθεί στο 2021 υποχρεώσεις για ναύλους που δεν εκτελέστηκαν την προηγούμενη χρονιά, οι επαγγελματίες βρίσκουν απέναντι τους τη νέα διοίκηση της Μαρίνας Αλίμου που εκμεταλλευόμενη τη δεσπόζουσα θέση της, προσπαθεί να επιβάλλει, χωρίς καμία συνεννόηση, αυξήσεις που σε μερικές περιπτώσεις πλησιάζουν το 300%!

Με δημοσιεύματα δεν λύνονται προβλήματα. Ο ΣΙΤΕΣΑΠ απέδειξε ότι είχε κάθε διάθεση να συνεργαστεί και η θέση των επαγγελματιών τουριστικών σκαφών είναι ότι με συνεννόηση και συνεργασία θα μπορούσε η Μαρίνα Αλίμου να αναβαθμιστεί προς αμοιβαίο όφελος τόσο των ιδίων όσο και της εταιρίας ‘Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου ΑΕ’. Δυστυχώς όμως η τελευταία επέλεξε να έρθει σε σύγκρουση με τον τελευταίο που θα επέλεγε ένας επιχειρηματίας: τους ίδιους τους πελάτες του!”




Στη φωτογραφία, άποψη της μαρίνας. “Με δυσκολία προσεγγίζονται τα ελλιμενιζόμενα σκάφη”, λέει ο ΣΙΤΕΣΑΠ.


|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top