Τελευταία νέα
ΑρχικήΔιαμονή-ΔιατροφήΠρόστιμο 1,1 εκατ. ευρώ στην Google για 'παραπλανητική ταξινόμηση' ξενοδοχείων
Online booking

Πρόστιμο 1,1 εκατ. ευρώ στην Google για 'παραπλανητική ταξινόμηση' ξενοδοχείων

Εφεξής, η Google χρησιμοποιεί την επίσημη κατάταξη που έχει εκδοθεί από την Atout France.

Όπως αναμεταδίδει το ΑΠΕ/ΜΠΕ, η Google αποδέχθηκε να καταβάλει πρόστιμο 1,1 εκατ. ευρώ στη Γαλλία, αφού είχε προβεί στη σύσταση μιας “παραπλανητικής ταξινόμησης” ξενοδοχείων της χώρας, αντικαθιστώντας την επίσημη κατάταξη με μια άλλη, που είχε κάνει σύμφωνα με τα δικά της κριτήρια, ανακοίνωσε η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, Κατανάλωσης και Καταστολής της Απάτης – DGCCRF.

Η έρευνα της DGCCRF στη Γαλλία, που ξεκίνησε το 2019, κατέδειξε “τον παραπλανητικό χαρακτήρα της ταξινόμησης ξενοδοχείων από την Google, κυρίως στη μηχανή της αναζήτησης”, αναφερεται σε σχετική ανακοίνωση. Κατά συνέπεια, “οι εταιρείες Google Ireland και Google France διόρθωσαν τις πρακτικές τους και, κατόπιν συμφωνίας του εισαγγελέα του Παρισιού, δέχθηκαν να καταβάλουν πρόστιμο 1,1 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο ενός ποινικού συμβιβασμού”.

Μετά τις καταγγελίες που δέχθηκε από “ξενοδόχους που κατήγγειλαν την παρουσίαση στο Google μιας παραπλανητικής ταξινόμησης τουριστικών καταλυμάτων”, η DGCCRF “πραγματοποίησε έλεγχο το 2019 και το 2020 για τη φύση και την πιστότητα πληροφοριών που παρέχονταν από την πλατφόρμα”.

Έγινε σύγκριση περισσότερων από 7.500 εγκαταστάσεων, “ένας σημαντικός αριθμός περιπτώσεων”, με τη “μοναδική επίσημη κατάταξη που υπάρχει στη Γαλλία και την εκδίδει η Atout France, η οποία κυμαίνεται από το ένα ως τα πέντε αστέρια. Από τη σύγκριση φάνηκε ότι η Google “είχε αντικαταστήσει την ταξινόμηση της Atout France με μια ταξινόμηση που είχε γίνει σύμφωνα με τα δικά της κριτήρια”, που “προκαλούσε μεγάλη σύγχυση με την παρουσίασή της και με την πανομοιότυπη χρήση του όρου ‘αστέρια’, σύμφωνα με την ίδια κλίμακα από ένα ως πέντε, για να κατατάξει τα τουριστικά καταλύματα”.

Η πρακτική αυτή, “ιδιαίτερα επιζήμια για τους καταναλωτές, οι οποίοι παραπλανούνταν όσον αφορά το επίπεδο των παροχών τις οποίες θα μπορούσαν να περιμένουν”, κάνοντας κράτηση ενός καταλύματος, ήταν επίσης επιζήμια για τους ξενοδόχους “οι εγκαταστάσεις των οποίων παρουσιάζονταν αδίκως σε λιγότερο καλή θέση στην κατάταξη από αυτήν που είχαν στην επίσημη ταξινόμησή τους από την Atout France”, σύμφωνα με την DGCCRF.

Κρίνοντας ότι αυτό “συνιστά μια παραπλανητική εμπορική πρακτική”, η DGCCRF διαβίβασε στην εισαγγελία του Παρισιού τα συμπεράσματα των ερευνών της, γεγονός το οποίο οδήγησε σε συμβιβασμό. Εφεξής, η Google χρησιμοποιεί την επίσημη κατάταξη που έχει εκδοθεί από την Atout France.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024