Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Αερομεταφορές

HATTA - ECTAA - eu travel tech: Η έρευνα σχετικά με τις πρακτικές ακύρωσης των αεροπορικών εταιρειών πρέπει να επιταχυνθεί

Τατιάνα Ρόκου - 08 Μάρτιος 2021, 13:44

Η έρευνα για τις αεροπορικές εταιρείες που δε συμμορφώνονται είναι ευπρόσδεκτη, αλλά η eu travel tech και η ECTAA προτρέπουν την Επιτροπή και το Δίκτυο CPC να επιταχύνουν τις έρευνές τους και να λάβουν αυστηρά μέτρα επιβολής κατά των αεροπορικών εταιρειών που συστηματικά δε συμμορφώνονται προς τις υποχρεώσεις τους να παρέχουν επιστροφή χρημάτων.


Ο ΗΑΤΤΑ (Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων) είναι μέλος της ECTAA και εκπρόσωπός της στην Ελλάδα, προσυπογράφει δελτίο Τύπου της ECTAA, στο οποίο αναφέρεται ότι η eu travel tech, Σύνδεσμος για τις τεχνολογικές ταξιδιωτικές υπηρεσίες, και η ECTAA, Σύνδεσμος των ευρωπαϊκών τουριστικών γραφείων και διοργανωτών οργανωμένων ταξιδιών, χαιρέτισαν την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ξεκινήσει έρευνα, μαζί με το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (CPC), σχετικά με τις πρακτικές ακύρωσης των αεροπορικών εταιρειών κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19[1].

Όπως σημειώνει ορθά η Επιτροπή, οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που εφαρμόστηκαν από χώρες κατά τη διάρκεια της κρίσης υγείας οδήγησαν σε μαζικές ακυρώσεις πτήσεων, οι οποίες έχουν διαταράξει τα ταξιδιωτικά σχέδια εκατομμυρίων Ευρωπαίων. Σε αυτό το πλαίσιο, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες έχουν αποτύχει επανειλημμένα να συμμορφωθούν προς την υποχρέωσή τους να επιστρέψουν στους πελάτες τα χρήματά τους έγκαιρα (εντός 7 ημερών) ή επέβαλαν κουπόνια (vouchers) αντί των επιστροφών, είτε απευθείας είτε μέσω των ταξιδιωτικών τους πρακτόρων.

Η έρευνα για τις αεροπορικές εταιρείες που δε συμμορφώνονται είναι ευπρόσδεκτη, αλλά η eu travel tech και η ECTAA προτρέπουν την Επιτροπή και το Δίκτυο CPC να επιταχύνουν τις έρευνές τους και να λάβουν αυστηρά μέτρα επιβολής κατά των αεροπορικών εταιρειών που συστηματικά δεν συμμορφώνονται προς τις υποχρεώσεις τους να παρέχουν επιστροφή χρημάτων.

Ο πρόεδρος της ECTAA, Pawel Niewiadomski, δήλωσε: “Οι αρχές επιβολής πρέπει να ενεργήσουν γρήγορα. Αυτή η πρακτική δεν είναι μόνο επιβλαβής για τους καταναλωτές σε ολόκληρη την Ευρώπη, από τους οποίους στερείται το νόμιμο δικαίωμά τους για επιστροφή χρημάτων για τα μη χρησιμοποιημένα εισιτήριά τους, αλλά επηρεάζει αρνητικά και όλες τις εταιρείες μέσω των οποίων πωλούνται εισιτήρια”. Πράγματι, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες βλέπουν τις αεροπορικές εταιρείες να αρνούνται χωρίς λόγο να προωθήσουν δισεκατομμύρια ευρώ σε εκκρεμείς επιστροφές χρημάτων για τους πελάτες τους, θέτοντας τελικά αυτές τις επιχειρήσεις υπό πίεση τόσο οικονομική, αλλά και όσον αφορά την φήμη τους, καθώς οι ταξιδιώτες διεκδικούν την επιστροφή χρημάτων μέσω αυτών.

Η παράβαση αυτή των αεροπορικών εταιρειών δεν πέρασε απαρατήρητη. Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο ανακοίνωσε έλεγχο σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών κατά τη διάρκεια της κρίσης του COVID-19. Ο στόχος είναι να εκτιμηθεί πόσο αποτελεσματικά η Επιτροπή διαφυλάσσει τα δικαιώματα των επιβατών και εάν το ισχύον νομικό πλαίσιο της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών είναι κατάλληλο για την αντιμετώπιση τέτοιων κρίσεων[2].

Ο Emmanuel Mounier, γενικός γραμματέας της eu travel tech είπε: “Γνωρίζουμε ότι πρόκειται για πρωτοφανείς στιγμές για όλους και ειδικά για την ταξιδιωτική βιομηχανία. Ωστόσο, το δύσκολο περιβάλλον δεν δικαιολογεί την παραβίαση των δικαιωμάτων των καταναλωτών και την εφαρμογή πρακτικών που βλάπτουν τους καταναλωτές.

Χαιρετίζουμε την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία δεσμεύεται να διερευνήσει πρακτικές ακύρωσης αεροπορικών εταιρειών που βλάπτουν τόσο τα δικαιώματα των καταναλωτών όσο και τις επιχειρήσεις ταξιδιωτικής τεχνολογίας, και ελπίζουμε ότι θα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για να αποφευχθεί η επανάληψη αυτών των αθέμιτων πρακτικών στο μέλλον.

Χαιρόμαστε που η Επιτροπή άκουσε τις ανησυχίες μας και δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε μαζί τους και με οποιονδήποτε άλλο αρμόδιο φορέα προς όφελος των ταξιδιωτών και του συνόλου του ταξιδιωτικού οικοσυστήματος”.



[1] https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/enforcement-consumer-protection/coordinated-actions_en
[2] https://www.eca.europa.eu/Lists/News/NEWS2103_03/INAP_air_passenger_rights_EN.pdf



|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top