Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Ξενοδοχία

Κατακόρυφη αύξηση των ξενοδοχειακών τιμών στη Μεσόγειο, η πρωτιά στην Ελλάδα

Τατιάνα Ρόκου - 02 Σεπτέμβριος 2021, 10:25

Η Ελλάδα είναι, με διαφορά, ο προορισμός της Μεσογείου που γνώρισε τη μεγαλύτερη αύξηση - αύξηση 31% για ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων και 47% για ξενοδοχεία πέντε αστέρων. Αντίθετα, η Τουρκία είναι η μόνη μεσογειακή χώρα που έχει σημειώσει πτώση (4%), όταν πρόκειται για ξενοδοχεία τριών αστέρων.


Η εταιρεία-πάροχος travel intelligence για την ταξιδιωτική βιομηχανία, Mabrian, έδωσε στη δημοσιότητα νέα μελέτη, αναλύοντας τη μέση ελάχιστη τιμή ενός τυπικού δίκλινου δωματίου ανά προορισμό και κατηγορία στους κύριους ΟΤΑ (Booking.com, TripAdvisor, Expedia). Η ανάλυση περιελάμβανε τις μέσες τιμές ανά χώρα για διανυκτερεύσεις κατά τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2021, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019. Η μελέτη βασίστηκε σε δείγμα περισσότερων από 73.000 ξενοδοχεία.

Η Anna Borduzha, Business Develpment Manager της Mabrian, σχολιάζει: “Κατά την ανάλυση των κύριων προορισμών διακοπών της Μεσογείου -Ελλάδα, Τουρκία, Ιταλία, Ισπανία και Πορτογαλία- την παρούσα θερινή περίοδο, έχουμε παρατηρήσει ότι, γενικά, οι τιμές των ξενοδοχείων έχουν γνωρίσει μεγάλη αύξηση σε σύγκριση με τις μέσες τιμές του 2019.



Η Ελλάδα είναι, με διαφορά, ο προορισμός της Μεσογείου που γνώρισε τη μεγαλύτερη αύξηση - αύξηση 31% για ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων και 47% για ξενοδοχεία πέντε αστέρων. Αντίθετα, η Τουρκία είναι η μόνη μεσογειακή χώρα που έχει σημειώσει πτώση (4%), όταν πρόκειται για ξενοδοχεία τριών αστέρων”.

Τι σημαίνει αυτό; Ενώ είναι ίσως πολύ νωρίς και υπάρχουν τόσοι πολλοί παράγοντες για να αποκρυσταλλωθεί μια οριστική εικόνα, υπάρχουν ωστόσο πολλά σημαντικά σημεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Πρώτον, καθώς πολλά ξενοδοχεία παραμένουν κλειστά ή μόνο εν μέρει ανοιχτά, προφανώς αυτό επηρεάζει τις τιμές: η μικρότερη προσφορά αυξάνει πάντα τις τιμές, εάν η ζήτηση παραμένει σταθερή.

Το ίδιο, η αύξηση των τιμών στην κατηγορία των πέντε αστέρων μπορεί ίσως να εξηγηθεί εν μέρει από το γεγονός ότι οι πιο πλούσιοι ταξιδιώτες έχουν επηρεαστεί λιγότερο από την οικονομική κρίση που προέρχεται από την πανδημία και δεν αποθαρρύνονται από το υψηλό κόστος ενός τεστ PCR. Έχουμε δει επίσης ότι όσοι ταξιδεύουν για διακοπές περνούν μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα στον προορισμό, αυξάνοντας έτσι τη συνολική ζήτηση. Υπάρχουν βέβαια και άλλα σημεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη, τα οποία μπορεί να χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να τα αναλύσουν οι οικονομολόγοι, συμπεριλαμβανομένου του ότι τα ξενοδοχεία ενδέχεται να χρειαστεί να αυξήσουν τις τιμές τους, καθώς η βάση κόστους τους έχει αυξηθεί λόγω των μέτρων COVID και/ή της ανάγκης να αναπληρώσουν τα χαμένα έσοδά τους.

Τέλος, υπάρχει φυσικά ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπ‘όψη και αυτό είναι ότι τα διεθνή ταξίδια -και με αυτό εννοούμε τα υπερατλαντικά ταξίδια ή τα ταξίδια στην Ασία- έχουν μειωθεί κατά τι των προηγούμενων επιπέδων τους. Η επιθυμία για ταξίδια όμως έχει παραμείνει υψηλή, οπότε ίσως κάποιοι από εκείνους που προηγουμένως ήθελαν να κάνουν ένα ταξίδι από την Ευρώπη στην Αμερική ή την Ασία ή μια κρουαζιέρα -που έχουν σχεδόν σταματήσει εντελώς- τώρα ταξιδεύουν στην Ευρώπη, δημιουργώντας μια ζήτηση που δε θα υπήρχε προηγουμένως.

Όποια και αν είναι η βασική αιτία αυτού -και η εκτίμησή μας είναι ότι είναι ένας συνδυασμός όλων των παραγόντων που αναφέρουμε- συνολικά, είναι σαφώς ενθαρρυντικό να βλέπουμε τον τομέα των ταξιδιών και της φιλοξενίας να επανεκκινεί και να δείχνει μεγάλη ικανότητα αντοχής”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top