Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Σιδηρόδρομος

Τέσσερα κομβικά έργα αναβάθμισης το σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, ύψους 373,9 εκατ. ευρώ

Βίκυ Καραντζαβέλου - 08 Σεπτέμβριος 2021, 15:21

Ακόμη, αναβαθμίζεται η εξυπηρέτηση των επιβατών, τόσο του μετρό, όσο και του σιδηροδρόμου στον σταθμό Λαρίσης, ενώ αναβαθμίζονται και 14 συρμοί της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ με κόστος 68 εκατ. ευρώ.


Η ΕΡΓΟΣΕ συνεχίζει τις διαδικασίες για την ολοκλήρωση κομβικών υποδομών που αναβαθμίζουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, προχωρώντας στη δημοπράτηση τεσσάρων έργων, συνολικού προϋπολογισμού 373,9 εκατ. Ταυτόχρονα, επιταχύνονται οι ενέργειες για τη δημοπράτηση έξι έργων στρατηγικής σημασίας, συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.

Ειδικότερα, το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε την ένταξη στον προγραμματισμό δημοπράτησης και τις  Διακηρύξεις των παρακάτω έργων:

  • Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών ηχοπετασμάτων στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού μελέτης 84 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
  • Κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων (κτίρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλων χώρος), επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, ETCS, τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεων σήραγγας Παναγοπούλας για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα, στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο, προϋπολογισμού μελέτης 175 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
  • Υπολειπόμενες εργασίες σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών και σύνδεση του με Μετρό – Β΄ φάση Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, προϋπολογισμού μελέτης 42,1 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
  • Κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCS της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Σοφάδων, προϋπολογισμού μελέτης 72,8 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).

Τα δύο πρώτα έργα αφορούν στην ολοκλήρωση της νέας διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής του δικτύου Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο – Πάτρα, που εντάσσεται στη γραμμή Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Σύνορα και συνδέεται με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο. Αποτελούν τμήμα των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα, που αποσκοπούν στον περιορισμό των ατυχημάτων, τη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών με σιδηρόδρομο και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου. Τα έργα αυτά στηρίζουν την οικονομική ανάπτυξη της Πελοποννήσου αλλά και της εθνικής οικονομίας γενικότερα.



Το έργο της Β΄ φάσης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών εντάσσεται στο πλαίσιο της ανάπτυξης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί ως έργο υποδομής απαραίτητο για την εξυπηρέτηση των καθημερινών μετακινήσεων των κατοίκων του Νομού Αττικής, ενώ ήδη υλοποιούνται έργα βελτίωσης του σιδηροδρομικού δικτύου της Αττικής στο τμήμα από Σιδηροδρομικό Σταθμό Πειραιά έως το Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) και στο τμήμα του από τις Τρεις Γέφυρες έως τον Σταθμό Άνω Λιοσίων (σύνδεση με Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων). Ειδικότερα, η Β΄ φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών αφορά την αναπροσαρμογή της γραμμολογίας, ανακατασκευή των λειτουργικών του στοιχείων (αποβάθρες, διαβάσεις πεζών κ.λπ.), εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, και παράλληλη κατασκευή των απαραίτητων υποδομών (θεμελιώσεις) για τα κτιριακά έργα που θα ολοκληρωθούν μελλοντικά.

Το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα περιλαμβάνει την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCS επί της μονής σιδηροδρομικής γραμμής που ξεκινά από τον Παλαιοφάρσαλο, περνά από Καρδίτσα και Τρίκαλα και καταλήγει στην Καλαμπάκα. Παράλληλα, μεταξύ άλλων, θα κατασκευαστεί αποβάθρα στην περιοχή των Σοφάδων, θα εκτελεστούν εργασίες ανακαίνισης ή και επισκευής μικρής κλίμακας σε χώρους των υφισταμένων κτηρίων των Σ.Σ. Σοφάδων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας καθώς και αντικατάσταση 38 υφιστάμενων ΑΣΙΔ με την προσθήκη ενός νέου ΑΣΙΔ επιπλέον.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης, δήλωσε: “Μέσα από σειρά άμεσων ενεργειών, σε πλήρη συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η ΕΡΓΟΣΕ καταφέρνει να προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς σε δημοπρατήσεις και συμβασιοποιήσεις έργων που αναβαθμίζουν σημαντικά το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Παράλληλα, επιταχύνουμε τις διαδικασίες για την υλοποίηση στρατηγικών έργων με την αξιοποίηση νέων σύγχρονων εργαλείων, όπως είναι ο Ανταγωνιστικός Διάλογος. Το σχέδιο δράσης που καλείται να υλοποιήσει η ΕΡΓΟΣΕ, αφορά στην ολοκλήρωση έργων ζωτικής σημασίας που αλλάζουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας”.

Αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των επιβατών μετρό και σιδηροδρόμου στον σταθμό Λαρίσης
Ένα σημαντικό έργο, το οποίο θα οδηγήσει στην αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των επιβατών, τόσο του μετρό, όσο και του σιδηροδρόμου στον σταθμό Λαρίσης προκηρύχθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ. Πρόκειται για το έργο “Υπολειπόμενες εργασίες σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο Σ.Σ. Αθηνών και σύνδεσή του με μετρό – Β’ φάση Σ.Σ. Αθηνών”, προϋπολογισμού 33,99 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ, το οποίο προβλέπει – μεταξύ άλλων – την απευθείας σύνδεση του σταθμού Λαρίσης του Μετρό με τον Σ.Σ. Αθηνών (Λαρίσης), νέες αποβάθρες, πεζοδιαβάσεις, κ.ά.

Ως ημερομηνία προθεσμίας υποβολής των προσφορών ορίστηκε η 18η/10 και ως ημερομηνία και ώρα ηλεκτρονικής αποσφράγισης των προσφορών ορίστηκε η 22η Οκτωβρίου.

Το αντικείμενο του έργου
Συνοπτικά, το αντικείμενο του υπό δημοπράτηση έργου αφορά:

  • Πλήρης κατασκευή των νέων αποβαθρών Νο 1, 2 & 3 μετά των στεγάστρων τους και κατασκευή της θεμελίωσης των μελλοντικών εγκαταστάσεων του επιπέδου +1 και +2.
  • Ολοκλήρωση της κατασκευής της μεγάλης υπόγειας πεζοδιάβασης του Σ.Σ. Αθηνών περί την Χ.Θ. 10+300 κάτω από τις κατασκευαζόμενες νέες αποβάθρες Νο 1, 2 & 3 συμπεριλαμβανομένου του κελύφους των καταστημάτων εντός της υπόγειας διάβασης, τις κλίμακες, τις κυλιόμενες κλίμακες, τους ανελκυστήρες και την σύνδεση με το Σταθμό “Λαρίσης” της Αττικό Μετρό ΑΕ.
  • Κατασκευή της Νότιας εισόδου του Σ.Σ. Αθηνών και σύνδεση με το Αττικό Μετρό. Για την κατασκευή απαιτείται να προηγηθεί η καθαίρεση μέρους του υπάρχοντος κτιρίου του Σ.Σ. Αθηνών (κατάστημα ΟΠΑΠ) και αποκατάσταση της πλαϊνής όψης του κτιρίου μετά τις αναγκαίες παρεμβάσεις καθώς και καθαίρεση του πέτρινου τοίχου κατά μήκος της οδού Δηληγιάννη και του κλειδουχείου (κτίριο Νο 3 στο τέλος της αποβάθρας Νο 1) και κατασκευή νέων περιφράξεων κατά μήκος της οδού Δηληγιάννη και κατά μήκος της γραμμής Νο1 από το τεχνικό της οδού Πέλοπος έως τις αποβάθρες.
  • Κατασκευή του ανατολικού τμήματος του παντορροϊκού αγωγού (Ζ1) που διασχίζει εγκαρσίως τις Σ.Γ. στη βόρεια έξοδο του Σταθμού περί την Χ.Θ. 10+700.
  • Κατασκευή του τμήματος του παντορροϊκού αγωγού (Ζ2) που διασχίζει εγκαρσίως τις Σ.Γ. στο βόρειο άκρο του κτηρίου εισόδου επί της οδού Δηληγιάννη κάτω από τις αποβάθρες Νο 1, 2 & 3.
  • Ολοκλήρωση της ράμπας εισόδου στην μεγάλη πεζοδιάβαση από την οδό Κωνσταντινουπόλεως (πλακόστρωση, φωτισμός).
  • Κατασκευή τριών (3) νέων μεταλλικών άνω πεζοδιαβάσεων εντός του Σ.Σ. Αθηνών.
  • Κατασκευή ράμπας φόρτωσης οχημάτων επί συρμών πλησίον της ΚΔ οδού Σεπολίων περί την Χ.Θ. 10+800 της σιδηροδρομικής γραμμής.
  • Κατασκευή των τμημάτων FA3 και FA4 του τεχνικού κάτω διάβασης της οδού Σεπολίων με σκοπό την ολοκλήρωση των εργασιών υποδομής επί του σιδηροδρομικού διαδρόμου και την απρόσκοπτη εγκατάσταση της επιδομής και της ηλεκτροκίνησης.
  • Καθαίρεση της παλαιάς υπόγειας πεζοδιάβασης, κάτω από τις αποβάθρες 1, 2 & 3, περί την Χ.Θ. 10+410 και κατασκευή της νέας μικρής υπόγειας πεζοδιάβασης κάτω από τις νέες αποβάθρες Νο 1, 2 & 3 με τις κλίμακες και τους ανελκυστήρες.
  • Καθαίρεση του εναπομείναντος τμήματος των παλαιών αποβαθρών Νο 2 & Νο 3 με τα στέγαστρά τους.
  • Καθαίρεση της παλαιάς αποβάθρας Νο 1 με ιδιαίτερη προσοχή λόγω των υφιστάμενων καναλιών με καλώδια τηλεπικοινωνιών και αποτύπωση, αποξήλωση και αποθήκευση του διατηρούμενου τμήματος του μεταλλικού στεγάστρο για επανατοποθέτηση.
  • Εγκατάσταση νέου αποχετευτικού δικτύου ομβρίων των σιδηροδρομικών γραμμών Νο 1 έως και 6 και των νέων αποβαθρών Νο 1, 2 & 3 του Σ.Σ. Αθηνών και ολοκλήρωση των υδραυλικών έργων επί των γειτονικών οδών για την απομόνωσή του σιδηροδρομικού διαδρόμου και του σταθμού από την ανεπιθύμητη είσοδο όμβριων από γειτονικές ζώνες και συγκεκριμένα από τα ανατολικά.
  • Εξυγίανση και κατασκευή της υποδομής και των χωματουργικών έργων κατασκευής του υποστρώματος της επιδομής στις θέσεις στρώσης των νέων γραμμών Νο 1 έως και Νο 6 του Σ.Σ. Αθηνών.
  • Στρώση της επιδομής των νέων γραμμών Νο 1 έως και Νο 6 του Σ.Σ. Αθηνών συνολικού μήκους 4 χλμ. και 16 αλλαγών τροχιάς.
  • Ηλεκτροκίνηση μέσω εναέριας “Αλυσοειδούς” Γραμμής Επαφής 25 KV – 50 Hz των Σ.Γ. Νο 1 έως και Νο 6 του Σ.Σ. Αθηνών συνολικού μήκους περίπου 7 χλμ.
  • Κατασκευή και σύνδεση των Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων (Η/Μ) του νέου τμήματος του Σ.Σ. Αθηνών (κυλιόμενες κλίμακες, ανελκυστήρες, πυρόσβεση, ηλεκτροφωτισμός κλπ) με τις υφιστάμενες λειτουργούσες εγκαταστάσεις.
  • Σήμανση – ασφάλιση στις εισόδους και εξόδους του Σ.Σ. Αθηνών.

Αναβαθμίζονται 14 συρμοί της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ
Τέλος, προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση 14 συρμών, ύψους 68 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Αναμφίβολα πρόκειται για τον σπουδαιότερο διαγωνισμό για τη γραμμή 1, καθώς οι υφιστάμενοι συρμοί “μετρούν” δεκαετίες και η αναβάθμισή τους θα βελτιώσει τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση.

Συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός αφορά στην ανακατασκευή των συρμών 8ης παραλαβής, οι οποίοι παρελήφθησαν από το 1983 έως το 1985 από τις εταιρείες MAN SE, Siemens AG και LEW. Ο διαγωνισμός προβλέπει ότι οι συρμοί θα είναι πλήρως αναβαθμισμένοι και ικανοί για παραγωγική λειτουργία για τα επόμενα 25 χρόνια.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top