Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Τουριστική πολιτική

Β. Κικίλιας: Συμφωνίες για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και προβολή νέων ελληνικών προορισμών

Τατιάνα Ρόκου - 27 Σεπτέμβριος 2021, 10:08

Για να διατηρηθεί και να ενισχυθεί η τάση της ολοένα και πιο διευρυμένης αγοράς, η Ελλάδα θα στηριχθεί σε δύο πυλώνες: α) στη διαφύλαξη και την ενίσχυση της ποιότητας του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος και β' στην ανάδειξη των διαφορετικών εμπειριών και προορισμών που προσφέρει η Ελλάδα προς τους δυνητικούς επισκέπτες της.


Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα “Καθημερινή της Κυριακής”, ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας τόνισε ότι η φετινή χρονιά επεφύλαξε μια θετική έκπληξη. “Με αρχικό, αλλά και φιλόδοξο όπως εκτιμούσαμε, στόχο το 50% του 2019, όλα καταδεικνύουν ότι θα τον ξεπεράσουμε. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις τον Ιούλιο έφτασαν στα 2,27 δισ. ευρώ, αριθμός που αντιστοιχεί στο 61,4% των εισπράξεων του Ιουλίου του 2019, όταν τα τουριστικά έσοδα ανήλθαν σε 3,7 δισ. ευρώ. Οι αφίξεις επισκεπτών από το εξωτερικό παρουσίασαν αύξηση κατά 240,2% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2020. Τα στοιχεία του Αυγούστου αλλά και του Σεπτεμβρίου θα βελτιώσουν περαιτέρω την συνολική εικόνα.

Οι παράγοντες της αγοράς κάνουν λόγο για εισπράξεις πέρα των προβλεπομένων, περίπου 10 δισεκατομμύρια. Η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας έδωσε την αποφασιστική ώθηση στην ανάπτυξη και αυτό πρέπει να το πιστωθούν οι άνθρωποι του τουριστικού κλάδου, οι επιχειρηματίες σε κάθε τομέα, οι εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι και όλοι οι εμπλεκόμενοι στο τουριστικό αυτό υπερπροϊόν που λέγεται ‘ελληνικός τουρισμός’”.

Ο υπουργός είπε ότι ο στόχος για το 2022 είναι να προσφέρουμε μια μοναδική τουριστική εμπειρία. “Αυτό δεν θα αποτυπωθεί μόνο ποσοτικά αλλά και ποιοτικά, στο τουριστικό ΑΕΠ, στις νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν στον κλάδο, στους νέους επισκέπτες που στόχος μας είναι να επιστρέψουν, αλλά και στην επιμήκυνση της περιόδου”.

Σε ερώτηση ότι η Ελλάδα είναι προορισμός πρώτης επιλογής για ολοένα και περισσότερους ξένους ταξιδιώτες και πως θα μπορέσει η χώρα να διατηρήσει αυτό το momentum και να ‘χτίσει” περαιτέρω, ο κ. Κικίλιας επεσήμανε: “Πράγματι, βλέπουμε ότι πέρα από τις παραδοσιακές αγορές μας, νέες αγορές εντάσσονται στη δεξαμενή των επισκεπτών που για τις διακοπές τους επιλέγουν Ελλάδα, όπως οι χώρες του Περσικού Κόλπου και το Ισραήλ. Για να διατηρηθεί και να ενισχυθεί αυτή η τάση της ολοένα και πιο διευρυμένης αγοράς, πρέπει να στηριχθούμε σε δύο πυλώνες: Πρώτον, στη διαφύλαξη και στην ενίσχυση της ποιότητας του προσφερόμενου τουριστικού μας προϊόντος, ιδιαίτερα  όπου υπάρχουν ζητήματα έντονης εποχικότητας και αντοχής των υποδομών μας, και δεύτερον, στην ανάδειξη των διαφορετικών εμπειριών και διαφορετικών προορισμών που προσφέρει η Ελλάδα προς τους δυνητικούς επισκέπτες της. Πάνω απ’ όλα, ο πλούτος της χώρας, από την πολιτιστική της κληρονομιά έως την απαράμιλλη φυσική ομορφιά της, πρέπει να διαφυλαχθεί  στο πλαίσιο των αρχών της βιώσιμης ανάπτυξης, ενώ παράλληλα οι λιγότερο γνωστοί στους ξένους, πλην εξίσου ελκυστικοί, προορισμοί  μας, πρέπει να αναδειχθούν και να ενταχθούν σταδιακά στις επιλογές τους”.

Και συνέχισε: “Πρέπει να ξεπεράσουμε τη μονοδιάστατη οπτική  των εκατομμυρίων αφίξεων και να συνεκτιμούμε τους δείκτες. Φέτος αυξήθηκε πάνω από 20% η μέση δαπάνη των ξένων επισκεπτών, πλέον κάθε επισκέπτης δαπανά παραπάνω από 600 ευρώ. Ακόμη και αν οφείλεται και στη συγκυρία, αυτός ο δείκτης πρέπει να παραμείνει ανοδικός. Όπως ανοδικός πρέπει να είναι και ο δείκτης  των ημερών διαμονής, αλλά και η μείωση της εποχικότητας”.

Όσον αφορά στη μείωση της εποχικότητας, ο υπουργός τόνισε ότι οι προσπάθειες εντείνονται. “Να σας πω ένα παράδειγμα: στις επαφές μας με αμερικανικούς παράγοντες, διασφαλίσαμε οι πτήσεις προς την Ελλάδα να παραμείνουν ενεργές μέχρι τουλάχιστον το τέλος της φετινής σεζόν. Δεν σταματάμε εδώ και  προσπαθούμε για περαιτέρω επιμήκυνση. Παράλληλα, σε συζήτησή μας με τον CEO της Jet2, κορυφαίου tour operator για την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας, συμφωνήσαμε να ανοίξουν νωρίς την άνοιξη οι πτήσεις προς τους ελληνικούς προορισμούς και για πρώτη φορά σε αυτούς να συμπεριλαμβάνεται και η Αθήνα. Και θα συνεχίσουμε σε αυτήν την κατεύθυνση με όλους τους στρατηγικούς συνεργάτες, παλιούς και νέους. Σχεδιάζουμε να ανακατανείμουμε τον διαφημιστικό προϋπολογισμό μας μέσω του ΕΟΤ, έτσι ώστε να καλύπτονται οι φθινοπωρινοί και χειμερινοί μήνες, και με στόχο να προσελκύσουμε επισκέπτες και στους ορεινούς και άλλους χειμερινούς προορισμούς μας, να ενισχύσουμε τις ξενοδοχειακές μονάδες δωδεκάμηνης λειτουργίας. Ταυτόχρονα, να ενδυναμώσουμε τον city break τουρισμό για τα ξενοδοχεία των μεγάλων αστικών κέντρων, τα οποία κακά τα ψέματα έχουν υποφέρει περισσότερο από τις επιπτώσεις της πανδημίας”.

Σε ερώτηση για το αν υπάρχει σκέψη για στρατηγικές συμμαχίες με μεγάλους ξένους ομίλους, όπως η TUI ή η Accor, από τις οποίες θα μπορούσαμε, για παράδειγμα, να αναβαθμίσουμε την τουριστική εκπαίδευση ή και να προσελκύσουμε περισσότερες επενδύσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας σε τουριστικές υποδομές, ο κ. Κικίλιας απάντησε ότι, με δεδομένο ότι άμεσα ή έμμεσα περίπου ένα στα τέσσερα ευρώ προέρχονται από τον τουρισμό και με τις επενδύσεις που πραγματοποιούνται ή θα πραγματοποιηθούν το προσεχές χρονικό διάστημα, θα δημιουργηθεί η ανάγκη για πολλές θέσεις εργασίας. Σημαντικό ποσοστό αυτών αφορά θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης, άρα και καλά αμειβόμενες. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη διεξάγονται διερευνητικές επαφές με σημαντικούς φορείς από το εξωτερικό – ήδη υπάρχει μία επί της αρχής πρόθεση της Accor, ενός από τους μεγαλύτερους ξενοδοχειακούς ομίλους στον κόσμο, για τη δημιουργία ενός κέντρου τουριστικής εκπαίδευσης διεθνούς εμβέλειας στην Ελλάδα.

Aπαιτείται ένας συνεκτικός τρόπος παρουσίασης και προβολής
“Στρατηγικά, η περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού πρέπει να βασιστεί και στη διεύρυνση των προορισμών. Αλλά δε θα τους ανακαλύψει μόνος του ο δυνητικός επισκέπτης, ούτε θα αναζητάει κρυμμένους ‘θησαυρούς’. Αυτή είναι δική μας υποχρέωση και για να επιτύχουμε τον στόχο απαιτείται ένας συνεκτικός τρόπος παρουσίασης και προβολής. Μεμονωμένα και αποσπασματικά υπάρχουν ήδη οι πληροφορίες, αλλά αυτό δεν αρκεί. Θέλουμε να φτιάξουμε ένα δίκτυο που θα ενημερώνει τους παράγοντες της αγοράς στο εξωτερικό για το τι θα συμβεί στο πλαίσιο των πολλών δράσεων θεματικού τουρισμού που γίνονται στην Ελλάδα”, σημείωσε ο υπουργός Τουρισμού.

“Αλλά και ως προς τη γεωγραφική στόχευση δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην ηπειρωτική Ελλάδα και στα λιγότερο γνωστά νησιά μας, στη βάση όμως της διατήρησης της αυθεντικότητας και της διαφοροποίησης των εμπειριών που προσφέρουν στον ταξιδιώτη. Αυτά, σε συνδυασμό με την ανάδειξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού – οι οποίες, σε αντίθεση με ό,τι πιστεύουν πολλοί φέρνουν υψηλή προστιθέμενη αξία σε όλο το φάσμα της ελληνικής οικονομίας – είναι βασικά μας εργαλεία.

Ως προς το θέμα της βιωσιμότητας αποτελεί προτεραιότητα και της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος δίνει έμφαση στην ανάπτυξη μιας στρατηγικής που θέτει την βιοποικιλότητα στο επίκεντρο και του τουριστικού σχεδιασμού. Είμαι πολύ ικανοποιημένος διότι  διαπιστώνω ότι και θεσμικοί φορείς όπως το ΞΕΕ, που εκπονεί ένα σχέδιο πιστοποίησης των ξενοδοχείων με βάση τη βιωσιμότητα, όσο και ο ΣΕΤΕ κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση”.

Σχετικά με την αγορά της κρουαζιέρας, ο κ. Κικίλιας ανέφερε ότι στο πλαίσιο της ΔΕΘ είχε την ευκαιρία να δει το λιμάνι και να συζητήσεο εκτενώς  το project Θεσσαλονίκη – home port και hub. “Και τα οφέλη δεν θα είναι μόνο η μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην ίδια την πόλη, αλλά θα ενισχύσει σημαντικά την τουριστική δυναμική στην ευρύτερη περιοχή. Ο συνδυασμός του νέου διεθνούς αερολιμένα με την κρουαζιέρα θα αλλάξει τον χάρτη”, είπε. “Σύμφωνα με έρευνα της διαΝΕΟσις, η Ελλάδα θα μπορούσε να εισπράττει από την κρουαζιέρα 1,3 δισ. ευρώ. Αλλά αν και αποτελούμε τον 4ο δημοφιλέστερο προορισμό στην κρουαζιέρα, βρισκόμαστε στην 8η θέση των χωρών σε έσοδα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, με βάση βέβαια τα προ πανδημίας δεδομένα. Τότε, η Ισπανία η Ιταλία εισέπρατταν και συνεχίζουν να εισπράττουν παραπάνω από τα διπλά χρήματα από κάθε επισκέπτη κρουαζιέρας απ’ό,τι η Ελλάδα. Αυτό πρέπει να αλλάξει προς το συμφέρον όλων. Τώρα είναι η ευκαιρία με νέες υποδομές, διασύνδεση με σύγχρονα αεροδρόμια και μια τουριστική εμπειρία που θα ενσωματώνει όλες τις μορφές τουρισμού. Το πλεονέκτημα της Ελλάδας είναι οι πολλές και διαφορετικές επιλογές που έχει ο κάθε επισκέπτης ανάλογα με τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά του”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top