Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΓ. Ρέτσος: 'Απαιτείται υιοθέτηση ενός βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού'
Συνέδρια

Γ. Ρέτσος: 'Απαιτείται υιοθέτηση ενός βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού'

'Στις αερομεταφορές δεν υφίστανται γρήγορες τεχνολογικές λύσεις. Η Aegean έχει επενδύσει σε νέο στόλο που θα έχει 45% μικρότερη επιβάρυνση CO2 ανά χιλιομετρικό επιβάτη, αλλά αυτό δεν αρκεί για να πάμε στους στόχους της ΕΈ. Πρέπει να δοθούν κίνητρα και αντικίνητρα και να δημιουργηθούν οι τεχνολογίες', λέει ο πρόεδρος της Aegean.

Στη στρατηγική και τις πρακτικές που απαιτούνται για να ενισχυθεί η βιωσιμότητα στις μεταφορές και τις υποδομές αναφέρθηκαν, κατά το 1ο συνέδριο της Καθημερινής για τα κριτήρια ESG και την κλιματική κρίση, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου Γρηγόρης Δημητριάδης, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Γιάννης Ρέτσος και ο πρόεδρος της Aegean Airlines και αντιπρόεδρος και CEO της Autohellas / Hertz κ. Ευτύχης Βασιλάκης.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων σημείωσε ότι απαιτείται η υιοθέτηση ενός βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού, με έμφαση στη βελτίωση των υπηρεσιών. Κι αυτό ενόψει της προσδοκώμενης βελτίωσης των επιδόσεων του τουρισμού το 2022, όπως και της επιστροφής του κλάδου στα επίπεδα πριν από την πανδημία. Ο κ. Ρέτσος τόνισε ότι απαιτείται συνεργασία των τοπικών αρχών με τους εκπροσώπους επιμέρους τουριστικών κλάδων, ώστε να καταστεί βιώσιμο το εγχώριο τουριστικό προϊόν.

Ο πρόεδρος της Aegean υπογράμμισε ότι σε αντίθεση με τις οδικές μεταφορές και τα αυτοκίνητα, όπου η ηλεκτροκίνηση επιτρέπει την αντικατάσταση του παλαιού ρυπογόνου στόλου οχημάτων-υπό την αίρεση ότι η Πολιτεία θα παρέχει αναγκαία κίνητρα-στις αερομεταφορές δεν υφίστανται γρήγορες τεχνολογικές λύσεις. Ωστόσο, όπως εξήγησε, στις αερομεταφορές, όπου το αποτύπωμα αντιστοιχεί στο 1/10 αυτού των οδικών αερομεταφορών, από το 2010 οι εταιρείες πληρώνουν για τα δικαιώματα ρύπων. Ωστόσο, στον αεροπορικό κλάδο δεν υπάρχουν γρήγορες τεχνολογικές λύσεις, με την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης να είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο, ενώ η παραγωγή βιώσιμων καυσίμων είναι περιορισμένη και το συνακόλουθο κόστος υψηλό. “Η Aegean έχει επενδύσει σε νέο στόλο που θα έχει 45% μικρότερη επιβάρυνση CO2 ανά χιλιομετρικό επιβάτη, αλλά αυτό δεν αρκεί για να πάμε στους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρέπει να δοθούν κίνητρα και αντικίνητρα και να δημιουργηθούν οι τεχνολογίες” ανέφερε.

Όπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής, η χώρα δρομολογεί, με τη διαδικασία της μελετοκατασκευής, σιδηροδρομικά έργα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ. Ωσότου πραγματοποιηθούν τα συγκεκριμένα έργα, η χώρα κάνει χρήση των πόρων των Ταμείου Ανάκαμψης με στόχο την υλοποίηση δράσεων, όπως η προμήθεια τρένων υδρογόνου, τα οποία θα είναι δυνατόν να μπουν σε ράγες σε διάστημα δύο χρόνων. Ο υπουργός ανέφερε ακόμη ότι έχει προχωρήσει ο διαχωρισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ ύστερα από πολλά χρόνια “ξεμπλόκαρε” το έργο της κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό. Τόνισε ακόμη ότι είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την προμήθεια υπερσύγχρονου στόλου 770 λεωφορείων, ενώ σήμερα στην Αθήνα κυκλοφορούν κατά 50% περισσότερα λεωφορεία, σε σχέση με το 2019.

Ο κ. Δημητριάδης τόνισε ότι ο φορέας περιλαμβάνει στο χαρτοφυλάκιό του αρκετές συμμετοχές και εταιρείες με σημαντικό αντίκτυπο στην κλιματική κατάσταση της χώρας. “Στο νέο στρατηγικό μας σχέδιο που είναι σε φάση έγκρισης, έχουμε σαφή στρατηγική για τη βιωσιμότητα και την υιοθέτηση κριτηρίων ESG” ανέφερε. Σχετικά με την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας διευκρίνισε ότι σε διάστημα έξι έως εννέα μηνών θα λάβει χώρα ο διαγωνισμός, ενώ υπό κατάρτιση βρίσκεται η μελέτη για την αξιοποίηση των περίπου 23 μικρότερων αεροδρομίων της χώρας.

Στη φωτογραφία (από αριστερά) οι κ.κ. Η. Μπέλλος (συντονιστής), Κώστας Αχ. Καραμανλής, Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, Γιάννης Ρέτσος και Ευτύχιος Βασιλάκης.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/03/2024
15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024