Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Κρουαζιέρα

Η νέα ΚΥΑ για την κρουαζιέρα οφελεί μόνο τις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων και την Τουρκία, λένε οι ξεναγοί

Βίκυ Καραντζαβέλου - 02 Νοέμβριος 2021, 15:33

Αντίδραση για την Κοινή Υπουργική Απόφαση, βάσει της οποίας μπορούν να επισκεφθούν τη χώρα, κρουαζιερόπλοια που προέρχονται από τα λιμάνια Γαλατά Κωνσταντινούπολης και Νέας Εφέσου (Κουσάντασι) της Τουρκίας.


Σε σχόλιό της για την Κοινή Υπουργική Απόφαση, που αφορά στις προϋποθέσεις εισόδου στη χώρα προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, και με βάση την οποία, μπορούν να επισκεφθούν την Ελλάδα κρουαζιερόπλοια που προέρχονται από τα λιμάνια Γαλατά Κωνσταντινούπολης και Νέας Εφέσου (Κουσάντασι), της Τουρκίας*, η κα Έφη Καλαμπουκίδου, πρόεδρος ΔΣ της European Federation of Tourist Guide Associations (FEG) αναφέρει: “Διαπίστωσα στο λιμάνι της Καβάλας ξεναγώντας εγώ κι άλλοι συνάδελφοι, Αμερικανούς στα “Βήματα του Απ. Παύλου” στους Φιλίππους με 11 λεωφορεία/γκρουπ, το εξής απαράδεκτο: Η Ελλάδα αλλάζει με ΚΥΑ στις 3/10/21 τα μέτρα στα κρουαζιερόπλοια και πλέον επιτρέπει να ‘πιάνουν’ ειδικά στα λιμάνια Κωνσταντινούπολης και Κουσάντασι, όταν έχουν κυρίως ελληνικούς προορισμούς, με Πειραιά και νησιά. Το αποτέλεσμα; Αμέσως μετά την ΚΥΑ, η εταιρεία πλοίων άλλαξε τα δρομολόγια στα πλοία, η Ελλάδα έχασε 3 μέρες που (τα πλοία) θα έπιαναν σε ελληνικά λιμάνια, π.χ. Θεσσαλονίκη, Βόλο, και αντ‘αυτών μπήκαν στο πρόγραμμα last minute εμβόλιμα δύο μέρες Κων/πολη και μία μέρα Κουσάντασι!

Γιατί βγάζουμε τα ματάκια μας μόνοι μας; Ένα σωρό ελληνικές επιχειρήσεις και επαγγελματίες έχασαν έσοδα με τη ‘φαεινή’ ελληνική ΚΥΑ Οκτώβριο μήνα, ενώ θα συνεχίζαμε να έχουμε πλοία μόνο σε ελληνικά λιμάνια, όπως είχαμε για όλο το καλοκαίρι, με το φόβο του COVID-19. Αν θεωρούν κάποιοι αρμόδιοι ότι μας βοηθάει ως χώρα και ως οικονομία σε κάτι αυτή η αλλαγή, ας μας πούν σε τι ακριβώς... Μόνο τις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων και την Τουρκία εξυπηρετεί. Ολίγον έλεος, που στηρίζουμε τον τουρισμό της γείτονος και θάβουμε τον δικό μας με τα ίδια μας τα χέρια!”

Η κα Καλαμπουκίδου έδωσε, μιλώντας στο TravelDailyNews και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: “Πρόσφατα π.χ. στην Καβάλα το ‘Azamara Journey’ είχε περίπου 350 Αμερικανούς, με θρησκευτικό θέμα μόνο τον Απόστολο Παυλο. Αν πήγαιναν και κατέληγαν στο τέλος σε ελληνικό λιμάνι, πολλοί, αντί για Καππαδοκία, θα είχαν αγοράσει εκδρομές και σε άλλα μέρη της Ελλάδας, όπως γίνεται συνήθως. Αντ‘αυτού, θα δουν την Τουρκία και θα πετάξουν τώρα στις ΗΠΑ από Τουρκία”.


*Στο Άρθρο 5, παράγραφοι 4 & 5 της απόφασης αναφέρεται:

  • Επιτρέπεται ο κατάπλους στην ελληνική επικράτεια κρουαζιερόπλοιων ανεξαρτήτως σημαίας, εφόσον προέρχονται από κράτη για τα οποία δεν ισχύουν ειδικότερα περιοριστικά μέτρα και εφόσον πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας, οι οποίες βρίσκονται αναρτημένες στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (https://www.ynanp.gr/el/).
  • Περιορίζονται προσωρινά οι θαλάσσιες συνδέσεις με την Τουρκία. Η απαγόρευση δεν καταλαμβάνει τη μεταφορά εμπορευμάτων με πλοία, τα πλοία αναψυχής ανεξαρτήτως σημαίας, καθώς και τα κρουαζιερόπλοια που καταπλέουν από τους λιμένες Γαλατά Κωνσταντινούπολης και Νέας Εφέσου (Κουσάντασι).

ΦΕΚ B 5019 - 27.10.2021





Στη φωτογραφία, κρτουαζιέροπλοιο στο λιμάνι του Κουσάντασι.


|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top