Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςGlobalData: Η ρομποτική στην ταξιδιωτική βιομηχανία θα αναπτυχθεί περαιτέρω (και) λόγω COVID-19
Τεχνολογία

GlobalData: Η ρομποτική στην ταξιδιωτική βιομηχανία θα αναπτυχθεί περαιτέρω (και) λόγω COVID-19

Τα ρομπότ που χρησιμοποιούνται στην τουριστική βιομηχανία μειώνουν την ανάγκη για ανθρώπινη επαφή, κάτι το οποίο αυξάνει την ασφάλεια για τους ταξιδιώτες σε πολλά στάδια κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους. Η ρομποτική στον τουρισμό θα συνεχίσει να αναπτύσσεται, ωστόσο πρέπει να τονιστεί ότι τα ρομπότ αναπτύσσονται για να εργάζονται δίπλα σε ανθρώπους και όχι αντί για αυτούς.

Η χρήση της ρομποτικής θα συνεχίσει να αυξάνει τη σημασία της στην ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία. Ωστόσο, οι εταιρείες πρέπει να είναι προσεκτικές στον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσουν αυτήν τη μορφή “έξυπνης” τεχνολογίας, αναφέρει η GlobalData. Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση της γνωστής εταιρείας δεδομένων και ανάλυσης, το 31% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η εταιρεία τους θα επενδύσει στη ρομποτική μέσα στους επόμενους 12 μήνες, με τη ρομποτική να είναι η τρίτη πιο δημοφιλής απάντηση σε αυτήν την ερώτηση, πάνω από το IoT και το cloud.

Ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο τα στελέχη επιχειρήσεων και οι εργαζόμενοι πιστεύουν ότι οι επενδύσεις στη ρομποτική θα αυξηθούν, οφείλεται στη μακροπρόθεσμη εξοικονόμηση κόστους που μπορεί να προσφέρει αυτή η τεχνολογία, μαζί με την ικανότητά της να ανταποκρίνεται στις ξαφνικές αλλαγές των καταναλωτικών απαιτήσεων.

Ο Ralph Hollister, αναλυτής Ταξιδιών και Τουρισμού στην GlobalData, σχολιάζει: “Πριν από την πανδημία, η χρήση της ρομποτικής στον τουρισμό θεωρούταν κυρίως ως μαγικό τρικ. Τα ρομπότ-μπάτλερ στα ξενοδοχεία θα παρείχαν καλές ευκαιρίες στο Instagram για τους επισκέπτες, δίνοντας προβολή στον πάροχο καταλυμάτων, ενώ τα ρομπότ εξυπηρέτησης πελατών στα αεροδρόμια θα διασκέδαζαν τους επισκέπτες για να μειώσουν την πλήξη τους. Αυτά τα ίδια ρομπότ είναι πλέον απαραίτητα για τα ξενοδοχεία και τα αεροδρόμια, λόγω της ανάγκης για ασφαλείς εμπειρίες λόγω COVID“.

Σύμφωνα με την GlobalData, το 74% των παγκόσμιων καταναλωτών εξακολουθεί να ανησυχεί είτε ‘αρκετά’ είτε ‘πάρα πολύ’ σχετικά με τον αντίκτυπο του COVID-19. Τα ρομπότ που χρησιμοποιούνται στην τουριστική βιομηχανία μειώνουν την ανάγκη για ανθρώπινη επαφή, κάτι το οποίο αυξάνει την ασφάλεια για τους ταξιδιώτες σε πολλά στάδια κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.

Δεν αποτελεί επίσης μυστικό ότι ο COVID-19 έχει πλήξει τα οικονομικά πολλών εταιρειών που ασχολούνται με τα ταξίδια και τον τουρισμό. Αν και το αρχικό κόστος της επένδυσης στη ρομποτική για την αντικατάσταση των ανθρώπινων θέσεων εργασίας θα είναι υψηλό, πολλές εταιρείες θα αποσβέσουν όσα επενδύσουν εκεί σε λίγα μόλις χρόνια. Στη συνέχεια, οι εταιρείες θα συνεχίσουν να συρρικνώνουν το πάγιο κόστος και να αυξάνουν τα περιθώρια κέρδους τους.

Και ο κ. Hollister καταλήγει: “Η επένδυση σε υπερβολικό βαθμό στη ρομποτική, ώστε να αντικαταστήσει τις ανθρώπινες θέσεις εργασίας θα μπορούσε να αμαυρώσει την εικόνα μιας εμπορικής μάρκας. Η απασχόληση στα ταξίδια και τον τουρισμό έχει μειωθεί σημαντικά σε ολόκληρο τον κόσμο λόγω της πανδημίας και πολλοί καταναλωτές θα αισθάνονται ότι είναι κοινωνική ευθύνη μιας εταιρείας να απασχολεί άτομα που έχουν ανάγκη από εργασία καθώς τα ταξίδια ανακάμπτουν, ειδικά εάν διαθέτουν τις κατάλληλες δεξιότητες. Η πλήρωση κενών θέσεων με ρομπότ θα μπορούσε να θεωρηθεί αναίσθητη στο τρέχον κλίμα, ειδικά σε προορισμούς που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στον τουρισμό ως βασικό συντελεστή στην τοπική οικονομία. Μέσω της αύξησης της λειτουργικής αποτελεσματικότητας και της βελτίωσης της εμπιστοσύνης των ταξιδιωτών, η ρομποτική στον τουρισμό θα συνεχίσει να αναπτύσσεται. Ωστόσο, οι εταιρείες πρέπει να διασφαλίσουν ότι αυτή δε θα θεωρείται ως αποφυγή των κοινωνικών τους δεσμεύσεων. Πρέπει να τονιστεί ότι τα ρομπότ αναπτύσσονται για να εργάζονται δίπλα σε ανθρώπους και όχι αντί για αυτούς“.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024