Πρώτο κερδοφόρο τρίμηνο από την αρχή της πανδημίας, παραμένει όμως ζημιογόνο το οργανικό αποτέλεσμα του 9μήνου.
H Aegean ανακοίνωσε τα βασικά οικονομικά και οργανικά αποτελέσματα για το γ’ τρίμηνο και το εννεάμηνο του 2021. Με την ισχύ του Ευρωπαϊκού Πιστοποιητικού Εμβολιασμού και την άρση του μεγαλύτερου μέρους των περιορισμών στην μετακίνηση κατά το γ’ τρίμηνο του 2021, η Aegean επιχείρησε με μεγαλύτερη προσφερόμενη χωρητικότητα υπερδιπλασιάζοντας τα μεγέθη του κύκλου εργασιών, αλλά και της επιβατικής κίνησης εξωτερικού σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Ο Όμιλος προσέφερε 4,6 εκατ. θέσεις και μετέφερε 3,3 εκατ. επιβάτες συνολικά, με την κίνηση να ανέρχεται σε 1,5 εκατ. επιβάτες στο δίκτυο εσωτερικού και 1,8 εκατ. επιβάτες στο δίκτυο εξωτερικού. Ο συντελεστής πληρότητας για την περίοδο διαμορφώθηκε στο επίπεδο του 70,3%, βελτιωμένος συγκριτικά με το γ’ τρίμηνο του 2020, που είχε διαμορφωθεί στο 65,7%, αλλά και πάλι σημαντικά χαμηλότερα από τα επίπεδα του συντελεστή πληρότητας προ πανδημίας που έφταναν το 87,7%, στο αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Τα ενοποιημένα έσοδα ανήλθαν σε 333,9 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 115% συγκριτικά με το γ’ τρίμηνο του 2020. Τα οργανικά Κέρδη προ Φόρων σε συγκρίσιμη βάση, ανήλθαν σε 58,8 εκατ. ευρώ το γ’ τρίμηνο του 2021 από Ζημιές προ Φόρων ποσού 36,9 εκατ. ευρώ το γ’ τρίμηνο του 2020.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το γ’ τρίμηνο του 2021 είναι το α’ τρίμηνο από την έναρξη της πανδημίας που ο Όμιλος καταγράφει οργανική κερδοφορία, προσφέροντας το 76% της χωρητικότητας σε χιλιομετρικές θέσεις (ASK’s) συγκριτικά με το αντίστοιχο προ πανδημίας γ’ τρίμηνο του 2019. Στο διάστημα αυτό η εταιρεία λειτούργησε με απευθείας πτήσεις προς το εξωτερικό από τις βάσεις της σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδο, Χανιά, Κέρκυρα, Μύκονο και Λάρνακα υποστηρίζοντας την σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα και το τουριστικό προϊόν της χώρας.
Το εννεάμηνο 2021, το οποίο συμπεριλαμβάνει την επίδραση του δεύτερου lockdown που κράτησε μέχρι τις αρχές Μαΐου 2021, περιορίζοντας σημαντικά την δραστηριότητα της εταιρείας κατά το α’ εξάμηνο, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε έσοδα 486,8 εκατ. ευρώ, 42% υψηλότερα σε σχέση με το εννεάμηνο του 2020. Ο Όμιλος μετέφερε 5 εκατ. επιβάτες από 4,4 εκατ. το 9μηνο του 2020, ενώ οι Ζημιές προ φόρων σε συγκρίσιμη οργανική βάση ανήλθαν σε 32,9 εκατ. ευρώ, έναντι 237,7 εκατ. Ζημιών προ φόρων το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Με την ολοκλήρωση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ποσού 60 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο του 2021, που αποτελούσε προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, η εταιρεία έλαβε στις αρχές Ιουλίου 2021 την εγκεκριμένη από την ΕΕ κρατική ενίσχυση για την μερική αποκατάσταση της ζημίας, λόγω της πανδημίας για το 2020. Στο συνολικό αποτέλεσμα του τριμήνου, αναγνωρίστηκε το ποσό της ενίσχυσης μειωμένο κατά την εύλογη αξία των warrants που δόθηκαν στο Ελληνικό Δημόσιο. Επιπλέον, αναγνωρίστηκε πρόβλεψη απομείωσης σχετιζόμενη με την αναδιάρθρωση του στόλου αεροσκαφών. Η συνολική επίδραση των τριών προαναφερόμενων παραγόντων ανήλθε σε συνολικά μη επαναλαμβανόμενα έσοδα ύψους 62,7 εκατ. ευρώ, τα οποία δεν συμπεριλαμβάνονται στα ανωτέρω στοιχεία οργανικής κερδοφορίας του τριμήνου/εννεαμήνου.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω έκτακτα μη οργανικά έσοδα, τα Κέρδη προ Φόρων ανήλθαν σε 121,5 εκατ. ευρώ το γ’ τρίμηνο του 2021 και 29,8 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2021.
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν, σε 543,5 εκατ. ευρώ την 30.09.2021, παρά την σημαντική αύξηση των προκαταβολών προς την Airbus κατά το γ’ τρίμηνο ($43 εκατ.) για τις επερχόμενες παραλαβές αεροσκαφών, αλλά και την αποπληρωμή δανείων ύψους 92 εκατ. ευρώ. Μετά την αποπληρωμή το συνολικό ύψος των ομολόγων και των δανείων ανήλθαν σε 344 εκατ. ευρώ στις 30/9/2021 από 440 εκατ. ευρώ την 31/12/2020.
Ο διευθύνων σύμβουλος, κ. Δημήτρης Γερογιάννης, ανέφερε σχετικά: “Αξιοποιήσαμε αποτελεσματικά την επανερχόμενη ζήτηση προς την χώρα μας και την σταδιακή άρση των περιορισμών. Για άλλη μια φορά προσαρμόσαμε με ευελιξία το πρόγραμμά μας, ανταποκρινόμενοι στις ευκαιρίες από μεγάλες αγορές όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Αυστρία, αλλά και σε αγορές με σημαντικούς περιορισμούς όπως η Αγγλία, η Ρωσία, οι Σκανδιναβικές χώρες και το Ισραήλ.
Ολοκληρώσαμε τις διαδικασίες ενίσχυσης των κεφαλαίων μας και επιταχύναμε τις προκαταβολές προς την Airbus για την αμεσότερη παραλαβή 22 επιπλέον νέων αεροσκαφών της οικογένειας A320/321 neo για το 2022-2023, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας και τις υπηρεσίες προς τους επιβάτες μας. Διαχειριστήκαμε με αποτελεσματικότητα το λειτουργικό μας κόστος. Πάρα την μερική, κατά 75%, αξιοποίηση του στόλου μας, αλλά και την υστέρηση σε πληρότητες σε σχέση με τα προ πανδημίας μεγέθη του 2019, καταφέραμε να είμαστε μια από τις ελάχιστες εισηγμένες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη, που παρουσίασαν θετικό οργανικό αποτέλεσμα στο ισχυρό σε ζήτηση τρίτο τρίμηνο.
Αποτελέσματα Ομίλου
|
Q3-2021 |
Q3-2020 |
% |
||
(σε € εκατ.) |
Οργανικά |
Μη οργανικά |
Σύνολο |
|
μτβ |
|
|
|
|
|
|
Έσοδα |
333,9 |
– |
333,9 |
155,1 |
115% |
EBITDA1 |
104,6 |
62,7 |
167,3 |
2,5 |
6702% |
Κέρδη/ (ζημίες) προ φόρων |
58,8 |
|
121,5 |
(36,9) |
– |
Κέρδη/ (ζημίες) μετά από φόρους |
51,3 |
|
107,2 |
(28,4) |
– |
9Μ-2021 |
9Μ-2020 |
% |
|||
(σε € εκατ.) |
Οργανικά |
Μη οργανικά |
Σύνολο |
|
μτβ |
|
|
|
|
|
|
Έσοδα |
486,8 |
– |
486,8 |
342,5 |
42% |
EBITDA1 |
94,5 |
62,7 |
157,2 |
(47,1) |
– |
Κέρδη/ (ζημίες) προ φόρων |
(32,9) |
|
29,8 |
(237,7) |
– |
Κέρδη/ (ζημίες) μετά από φόρους |
(27,1) |
|
28,8 |
(187,2) |
– |
Σημείωση
1 EBITDA: Κέρδη/(Ζημίες) προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.
Επιβατική Κίνηση
|
Q3 2020 |
Q3 2021 |
% μτβ |
9M 2020 |
9M 2021 |
% μτβ |
Εσωτερικού |
1.067 |
1.527 |
43% |
2.291 |
2.445 |
7% |
Εξωτερικού |
881 |
1.791 |
103% |
2.120 |
2.523 |
19% |
Σύνολο |
1.948 |
3.318 |
70% |
4.411 |
4.968 |
13% |
Συντελεστής Πληρότητας1 |
65,7% |
70,3% |
4,6pp |
69,5% |
64,0% |
-5,5pp |
Επιβάτες ανά πτήση |
97 |
109 |
12% |
99 |
93 |
-6% |
Σημείωση
1 Σύνολο χιλιομετρικών επιβατών προγραμματισμένων πτήσεων προς χιλιομετρικές θέσεις.
Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.