Τελευταία νέα
ΑρχικήΔιαμονή-ΔιατροφήXenia: Η βιωσιμότητα ως ένα κύριο εργαλείο marketing για τα ξενοδοχεία
Βιώσιμος τουρισμός

Xenia: Η βιωσιμότητα ως ένα κύριο εργαλείο marketing για τα ξενοδοχεία

Οι ομιλητές της συζήτησης -Ιω. Παππάς (GSTC), Αλ. Αγγελόπουλος (Aldemar Resorts) και Β. Καραντζαβέλου (NaTour-σήμα Bike Friendly)-, τόνισαν την ανάγκη στρατηγικής και εκπαίδευσης για τη σημαντικότητα της αειφορίας στον τουρισμό.

Κατά την πρώτη μέρα της Xenia (27-29 Νοεμβρίου 2021), έλαβαν χώρα αρκετές ενδιαφέρουσες συζητήσεις στο stage της έκθεσης με τίτλο “Xenia Digi Hotel”. Μία από αυτές είχε θέμα “Το sustainability ως ένα εργαλείο marketing για τα ξενοδοχεία”, την οποία συντόνισε η κα Μαρία Παραβάντη από το GTP και ομιλητές τον κ. Ιωάννη Παππά, Mediterranean Region στο GSTC (Global Sustainable Tourism Council), τον κ. Αλέξανδρο Αγγελόπουλο των Aldemar Resorts και την κα Βίκυ Καραντζαβέλου από τη NaTour.

Κατά την ομιλία του, ο κ. Αγγελόπουλος ανέφερε: “Η τάση που υπάρχει στην καταναλωτική κοινωνία είναι να ‘γεννάμε’ προϊόντα τα οποία αντικαθιστούν ένα προηγούμενο προϊόν. Προσπαθούμε να περάσουμε στον τουρίστα να μάθει να απολαμβάνει αυτό που του προσφέρουμε ως υπηρεσία και όχι να την καταναλώνει. Όπως επίσης δε θέλουμε να καταναλώνει τον προορισμό, το αγαθό φιλοξενίας, σα να είναι ένα πράγμα το οποίο πεθαίνει με τη λήξη της διαμονής. Θεωρώ πως είμαστε στη λογική της βιώσιμης εξέλιξης. Να μετατρέψουμε αυτό που έχουμε ήδη στα χέρια μας σε ένα τρόπο που να το απολαμβάνουμε”.

Ο κ. Παππάς τόνισε τη σημαντικότητα της ανάπτυξης της αειφορίας, αναφέροντας: “Νομίζω τον τελευταίο καιρό και για επόμενα 30 χρόνια θα μιλάμε μόνο για ανάπτυξη στην αεφορία. Πάμε σε μία μετάβαση, η οποία δεν έχει γυρισμό. Μιλάμε για μία μετάβαση που το ξενοδοχείο θα πρέπει να πάει σε μία λογική του net zero”.

Η κα Καραντζαβέλου, αναπτύσσοντας την αειφορία μέσω του σήματος Bike Friendly, ανέφερε: “Πιστεύω ότι το σήμα bike friendly, που είναι ένα νέο σήμα πιστοποίησης ξενοδοχείων και προορισμών που μπορεί να εξυπηρετήσει τον ποδηλάτη είναι ένα παράδειγμα αυτού ακριβώς του οποίου λέμε. Δηλαδή ανάπτυξη με αειφορία. Χρησιμοποιούμε το ποδήλατο για να μην αφήνουμε αποτύπωμα, αλλά φέρνουμε και την ανάπτυξη γιατί ο νέος πελάτης σήμερα και ο νέος τουρίστας, ενδιαφέρεται για την εμπειρία. Το ποδήλατο, ενώ δίνει την αειφορία, δίνει και προς το μέλλον και την εμπειρία στον τουρίστα, καθώς ενώνεσαι καλύτερα με την περιοχή αυτή. Η ανάπτυξη ενός προορισμού δεν υπάρχει παρά να γίνει μέσω της αειφορίας. Αυτό επίσης δίνει και μία τάση αειφορίας και στο ξενοδοχείο κατ’επέκταση”.

Όσον αφορά στις επιχειρήσεις και την βιωσιμότητα, ο κ. Αγγελόπουλος, είπε πως “τον Ιανουάριο του 2023, το κόστος των ιδιωτικών τελών μίας επιχείρησης ή μίας οποιασδήποτε καταναλωτικής μονάδας θα χρεώνεται με βάση το τι πετάει. Τα στερεά μας απόβλητα θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένη χρήση. Έχουμε λοιπόν ένα σύνθετο πλέγμα, κάποιοι πρέπει να ενημερώσουν τους συναδέλφους, κάποιοι το κράτος και μαζί πρέπει να φτιάξουμε ένα μοντέλο το οποίο θα οδηγήσει τον πιο αδύναμο και τον πιο ισχυρό οικονομικά σε αυτόν τον δρόμο”. Παράλληλα ο κ. Παππάς πρόσθεσε: “Πρέπει να αντιληφθούμε όλοι πως πρέπει να έχουμε τον άνθρωπο ο οποίος ξέρει τι γίνεται στην ενέργειά του, τι συμβαίνει στο νερό του, στα απόβλητά του, στους υπαλλήλους του, τί συμβαίνει στα πάντα του. Αυτό είναι ένα κομμάτι της αειφορίας, συν ότι δεν είμαστε ένα bubble και προσγειώσαμε μία επένδυση”.

Ερωτηθείσα στο γιατί επέλεξε το ποδήλατο ως σήμα αειφορίας, η κα Καραντζαβέλου, ανέφερε: “Ξεκινήσαμε με το ποδήλατο γιατί είδαμε ότι σε όλη την Ευρώπη, το ποδήλατο το χρησιμοποιεί ο κόσμος και ο τουρίστας και ότι ο κόσμος χρησιμοποιεί το ποδήλατο στην καθημερινή του ζωή. Γιατί να μην το χρησιμοποιήσει κατά την διάρκεια των διακοπών του στην Ελλάδα; Όλα τα αρνητικά τα βάλαμε στην άκρη θέλουμε να αποδείξουμε σιγά σιγά ότι και στην Ελλάδα μπορείς να κάνεις ποδήλατο. Και μέσα σε 5 χρόνια έχουμε 130 ξενοδοχεία, 10 δήμους, 30 partners. Νομίζω ότι ο πελάτης μας έφερε στο να πάρουμε αυτή την απόφαση κι να κάνουμε αυτή την προσπάθεια με το ποδήλατο. Τα κριτήρια για να γίνει ένα ξενοδοχείο bike friendly, είναι αρκετά εύκολα. Είναι λοιπόν, να κάνει συνέργειες με άλλες επιχειρήσεις στην περιοχή που νοικίαζουν ποδήλατα, χωρίς να βάζουμε τα ξενοδοχεία να κάνουν επένδυση αγοράζοντας ποδήλατα”.

Κατά το τέλος της ομιλίας τους οι τρείς ομιλητές ανέφεραν τι θα ήθελαν να δούν μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια όσον αφορά στην αειφορία στον ελληνικό τουρισμό. Ο κ. Παππάς ανέφερε: “Όσον αφορά την αειφορία στον ελληνικό τουρισμό, τα επόμενα 5 χρόνια θα ήθελα να είχαμε μία στρατηγική, να έχουμε πραγματικά εργαλεία για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και να πάμε σε πιο πρακτικά, μετρήσιμα και ρεαλιστικά σενάρια, συνέργειες και αλληλοϋποστήριξη”. Η κα Καραντζαβέλου, έδωσε έμφαση στην εκπαίδευση ως κύριο κομμάτι, λέγοντας: “Εγώ θα ήθελα να δώ μεγαλύτερο βήμα ατο κομμάτι της εκπαίδευσης. Να αρχίσουν οι Έλληνες οδηγοί να έπονται το ποδήλατο, αλλά και οι ποδηλάτες να ξέρουν και τις υποχρεώσεις αλλά και τα δικαιώματά τους. Θεωρώ ότι η εκπαίδευση είναι ένα κομμάτι που μας λείπει“. Ο κ. Αγγελόπουλος συνοψίζοντας ανέφερε: “Δε νομίζω ότι άκουσα κάτι στο οποίο δε θα συμφωνούσα. Θα πρόσθετα, όσον αφορά στο θέμα της εκπαίδευσης, πως το κομμάτι της αειφορίας θα πρέπει να μπει στο σχολείο. Ένα δεύτερο, το οποίο θα ήθελα να καταγραφεί και στη συνέχεια να αναπτυχθεί, να γίνει ‘marked’ η Ελλάδα με τις πραγματικές δυνατότητές της ανά περιοχή”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
19/03/2024
15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024