Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΗ ACI Europe επανέλαβε την υποστήριξή της στην ΕΕ για τα όρια χρήσης των slots στα αεροδρόμια
Αερομεταφορές

Η ACI Europe επανέλαβε την υποστήριξή της στην ΕΕ για τα όρια χρήσης των slots στα αεροδρόμια

Οι κανονισμοί της ΕΕ για τα όρια στις χρονοθυρίδες (slots) των αεροδρομίων προσφέρουν προστασία στις αεροπορικές εταιρείες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, χωρίς να υπάρχει υπαρκτός λόγος για τις αποκαλούμενες 'πτήσεις φαντάσματα', λέει ο ευρωπαϊκός φορέας.

Ο ACI Europe εξέφρασε την απογοήτευσή του για την κλιμακούμενη ρητορική από την αεροπορική βιομηχανία αλλα και τους πολιτικούς σχετικά από τις λεγόμενες “πτήσεις-φαντάσματα” και επανέλαβε την ισχυρή υποστήριξή του στη θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για με τα όρια χρήσης των χρονοθυρίδων των αεροδρομίων από τις αεροπορικές εταιρείες.

“Το όριο χρήσης για την τρέχουσα σεζόν (χειμώνας 2021), ορίζεται στο 50%. Αυτό είναι, όπως πρόσφατα επανέλαβε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πολύ χαμηλότερο όριο από αυτό που ορίζεται βάσει της αρχής 80/20 (“use it or lose it”), που ισχύει σε κανονικές συνθήκες. Έχει σχεδιαστεί για να αντικατοπτρίζει τις αβεβαιότητες μιας αγοράς που έχει πληγεί σοβαρά, καθώς και της εύθραυστης ανάκαμψης στις αερομεταφορές”, δηλώνει ο ACI Europe.

Κρίσιμης σημασίας, και ως άμεσο αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας που δημιουργεί η πανδημία, είναι μια ειδική διάταξη για αυτό που οι Διεθνείς Κατευθυντήριες Γραμμές για τις Αεροπορικές Χρονοθυρίδες αποκαλούν “Justified Non-Use of Slots” (JNUS). Οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν ανά πάσα στιγμή να υποβάλουν την υπόθεσή τους στους συντονιστές χρονοθυρίδων τους για την εφαρμογή αυτής της διάταξης, επιτρέποντάς τους να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τα slots που τους έχουν διατεθεί για λιγότερο από το 50% του χρόνου. Αυτή η διάταξη έχει σχεδιαστεί ειδικά για την αντιμετώπιση της πανδημίας του COVID και καλύπτει όχι μόνο τις άμεσες ταξιδιωτικές απαγορεύσεις, αλλά και τους περιορισμούς μετακίνησης, τα μέτρα καραντίνας ή απομόνωσης που επηρεάζουν τη βιωσιμότητα ή τη δυνατότητα ταξιδιού ή τη ζήτηση για ταξίδια σε συγκεκριμένες διαδρομές.

Επομένως, με ένα σημαντικά μειωμένο όριο χρήσης των slots και με μια ειδική πρόβλεψη για μεταβαλλόμενες συνθήκες όπως αυτή που παρουσιάζεται λόγω της μετάλλαξης Όμικρον”, οι αεροπορικές εταιρείες προστατεύονται πολύ καλά από τις τρέχουσες συνθήκες αβεβαιότητας.

“Ως αποτέλεσμα, είναι δυσνόητο γιατί το θέμα των ‘πτήσεων-φαντασμάτων’ βρίσκεται τώρα υπό συζήτηση. Ως ‘πτήσεις-φαντάσματα’ ορίζονται εκείνες που εκτελούνται εθελοντικά από αεροπορικές εταιρείες, αποκλειστικά με σκοπό τη διατήρηση ιστορικών δικαιωμάτων. Ως εκ τούτου, οι πτήσεις-φαντάσματα δεν προσφέρονται προς πώληση, δε μεταφέρουν επιβάτες και δε δημιουργούν έσοδα για τις αεροπορικές εταιρείες. Αντίθετα, οι πτήσεις που προσφέρονται προς πώληση, η μεταφορά επιβατών και η δημιουργία εσόδων για τις αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να θεωρηθούν πτήσεις-φαντάσματα. Οι παράγοντες χαμηλής χωρητικότητας ήταν φυσικά πραγματικότητα καθ’όλη τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά η διατήρηση της ζωτικής αεροπορικής συνδεσιμότητας τόσο για τις οικονομικές όσο και για κοινωνικές επιταγές είναι καλά τεκμηριωμένη”, σημειώνει ο ACI Europe.

Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής του ACI Europe, δήλωσε: “Κάποιες λίγες αεροπορικές εταιρείες ισχυρίζονται ότι αναγκάζονται να εκτελούν πτήσεις με μεγάλα αεροπλάνα, με κενές θέσεις, προκειμένου να διατηρήσουν τα δικαιώματα χρήσης slot αεροδρομίου. Δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος για τον οποίο θα έπρεπε να είναι αυτή η πραγματικότητα. Όπως δήλωσε ξεκάθαρα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε ενημέρωση Τύπου, οι κανόνες χρήσης slots πρέπει να επιτύχουν δύο πράγματα υπό τις παρούσες συνθήκες: Πρώτον, για να προστατεύσουμε τις αεροπορικές εταιρείες από τα χειρότερα απρόβλεπτα που είναι εκτός του ελέγχου μας. Δεύτερον, και κρίσιμο, να διασφαλιστεί επίσης ότι η αεροπορική χωρητικότητα εξακολουθεί να χρησιμοποιείται υπέρ του ανταγωνισμού.

Η πανδημία μας έχει χτυπήσει όλους σκληρά. Η εξισορρόπηση της εμπορικής βιωσιμότητας παράλληλα με την ανάγκη διατήρησης της βασικής συνδεσιμότητας και προστασίας από αντίθετες προς τον ανταγωνισμό συνέπειες είναι ένα κρίσιμο έργο. Πιστεύουμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει αυτό το δικαίωμα. Η συζήτηση για πτήσεις-φαντάσματα και για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους φαίνεται να υπαινίσσεται ένα σενάριο καταστροφής που δεν έχει θέση στην πραγματικότητα. Ας μείνουμε στο ζωτικό καθήκον της από κοινού ανάκαμψης και ανοικοδόμησης”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024