Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςΑναξιόπιστες οι αξιολογήσεις στο 55% των ιστοσελίδων, αποφαίνεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Online travel

Αναξιόπιστες οι αξιολογήσεις στο 55% των ιστοσελίδων, αποφαίνεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

104 από τους 223 ιστότοπους που εξετάστηκαν δεν ενημερώνουν τους καταναλωτές για τον τρόπο συλλογής και επεξεργασίας των κριτικών. 176 από τους ιστότοπους δεν αναφέρουν ότι οι κριτικές με κίνητρα (π.χ. που προκύπτουν από χρηματική ανταμοιβή) απαγορεύονται από τις εσωτερικές πολιτικές τους ή, αν όχι, πως διασφαλίζουν ότι επισημαίνονται ως κίνητρα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών δημοσίευσαν σήμερα τα αποτελέσματα ενός πανευρωπαϊκού ελέγχου ιστοτόπων όσον αφορά στις διαδικτυακές αξιολογήσεις από καταναλωτές. Υπό τον συντονισμό της Επιτροπής, οι αρχές 26 κρατών μελών, της Ισλανδίας και της Νορβηγίας έλεγξαν 223 δημοφιλείς ιστοτόπους για παραπλανητικές αξιολογήσεις από καταναλωτές.

Σχεδόν τα 2/3 των διαδικτυακών καταστημάτων, αγορών, ιστοτόπων ταξιδιωτικών κρατήσεων, μηχανών αναζήτησης και ιστοτόπων σύγκρισης που εξετάστηκαν δημιούργησαν αμφιβολίες σχετικά με την αξιοπιστία των αξιολογήσεων: Σε 144 από τους 223 ελεγχθέντες ιστοτόπους, οι αρχές δεν μπόρεσαν να επιβεβαιώσουν ότι οι έμποροι έκαναν αρκετά για να διασφαλίσουν ότι οι αξιολογήσεις είναι αυθεντικές, δηλαδή ότι αναρτήθηκαν από καταναλωτές που πράγματι χρησιμοποίησαν το αξιολογηθέν προϊόν ή υπηρεσία.

Πιο συγκεκριμένα:

  • 104 από τους 223 ιστότοπους που εξετάστηκαν δεν ενημερώνουν τους καταναλωτές για τον τρόπο συλλογής και επεξεργασίας των κριτικών. Μόνο 84 ιστότοποι καθιστούν αυτές τις πληροφορίες προσβάσιμες στους καταναλωτές στην ίδια τη σελίδα αξιολόγησης, ενώ οι υπόλοιποι τις αναφέρουν με “μικρά γράμματα”, για παράδειγμα στους νομικούς όρους και προϋποθέσεις.
  • 118 ιστότοποι δεν περιείχαν πληροφορίες σχετικά με το πως αποτρέπονται οι ψεύτικες κριτικές. Σε αυτές τις περιπτώσεις οι καταναλωτές δεν έχουν τη δυνατότητα να επαληθεύσουν εάν οι κριτικές γράφτηκαν από καταναλωτές που χρησιμοποίησαν πραγματικά το προϊόν ή την υπηρεσία.
  • 176 από τους ιστότοπους δεν αναφέρουν ότι οι κριτικές με κίνητρα (π.χ. που προκύπτουν από χρηματική ανταμοιβή) απαγορεύονται από τις εσωτερικές πολιτικές τους ή, αν όχι, πως διασφαλίζουν ότι επισημαίνονται ως κίνητρα.

Οι αρχές προστασίας των καταναλωτών κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τουλάχιστον το 55% των ελεγχθέντων ιστοτόπων πιθανόν παραβιάζουν την οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (Unfair Commercial Practices Directive), η οποία απαιτεί να παρέχονται στους καταναλωτές αληθείς πληροφορίες, ώστε να μπορούν να κάνουν τεκμηριωμένες επιλογές. Οι αρχές εξέφρασαν επίσης αμφιβολίες για άλλο ένα 18% των ιστοτόπων.

Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης, Didier Reynders, δήλωσε: “Οι καταναλωτές πολύ συχνά βασίζονται σε διαδικτυακές κριτικές όταν ψωνίζουν ή κάνουν κράτηση μέσω διαδικτύου. Δε θέλω οι καταναλωτές να εξαπατώνται. Θέλω να μπορούν να αλληλεπιδρούν σε ένα αξιόπιστο περιβάλλον. Και επιμένω σε ένα συγκεκριμένο σημείο: οι διαδικτυακές επιχειρήσεις πρέπει να παρέχουν στους καταναλωτές σαφείς και ορατές πληροφορίες σχετικά με την αξιοπιστία τέτοιων αξιολογήσεων. Τα σημερινά αποτελέσματα αποτελούν σαφή έκκληση για δράση. Θα διασφαλίσουμε ότι τηρείται η νομοθεσία της ΕΕ”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024