Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑνάκαμψη στην επιβατική κίνηση το 2024 'βλέπει' η IATA
Αερομεταφορές

Ανάκαμψη στην επιβατική κίνηση το 2024 'βλέπει' η IATA

Όσον αφορά στη σύγκρουση Ρωσίας – Ουκρανίας, οι αεροπορικές μεταφορές είναι ανθεκτικές σε τέτοια σοκ και αυτή η σύγκρουση είναι απίθανο να επηρεάσει τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη των αερομεταφορών.

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) αναμένει ότι ο συνολικός αριθμός ταξιδιωτών θα φθάσει τα 4 δισεκατομμύρια το 2024 (υπολογίζοντας τα ταξίδια πολλαπλής σύνδεσης τομέων από έναν επιβάτη), υπερβαίνοντας τα προ COVID-19 επίπεδα (103% του συνόλου του 2019).

Οι προσδοκίες για τη βραχυπρόθεσμη ανάκαμψη έχουν μετατοπιστεί ελαφρώς, αντανακλώντας την εξέλιξη των ταξιδιωτικών περιορισμών που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις σε ορισμένες αγορές. Η συνολική εικόνα που παρουσιάζεται στην τελευταία ενημέρωση της μακροπρόθεσμης πρόβλεψης της IATA, ωστόσο, είναι αμετάβλητη από ό,τι αναμενόταν τον περασμένο Νοέμβριο, πριν από την μετάλλαξη “Όμικρον”.

“Η τροχιά για την ανάκαμψη του αριθμού των επιβατών από τον COVID-19 δεν άλλαξε από την μετάλλαξη “Όμικρον”. Οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδέψουν. Και όταν αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, επιστρέφουν στα ταξίδια. Υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για να φτάσουμε σε μια κανονική κατάσταση, αλλά η πρόβλεψη για την εξέλιξη του αριθμού των επιβατών μας δίνει καλό λόγο να είμαστε αισιόδοξοι”, δήλωσε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA.

Τα στοιχεία του Φεβρουαρίου (για μακροπρόθεσμη πρόβλεψη) περιλαμβάνουν:

  • Το 2021, ο συνολικός αριθμός ταξιδιωτών ήταν στο 47% των επιπέδων του 2019. Αυτό αναμένεται να βελτιωθεί σε 83% το 2022, σε 94% το 2023, σε 103% το 2024 και σε 111% το 2025.
  • Το 2021, ο αριθμός των διεθνών ταξιδιωτών ήταν στο 27% των επιπέδων του 2019. Αυτό αναμένεται να βελτιωθεί σε 69% το 2022, σε 82% το 2023, σε 92% το 2024 και σε 101% το 2025.

Πρόκειται για ένα ελαφρώς πιο αισιόδοξο βραχυπρόθεσμο σενάριο διεθνούς ανάκαμψης σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2021, με βάση τη σταδιακή χαλάρωση ή την εξάλειψη των ταξιδιωτικών περιορισμών σε πολλές αγορές. Έχουν υπάρξει βελτιώσεις στις μεγάλες αγορές του Βορείου Ατλαντικού και της ενδοευρωπαϊκής αγοράς, ενισχύοντας τη βάση για την ανάκαμψη. Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού αναμένεται να συνεχίσει να βρίσκεται πίσω στην ανάκαμψη, με τη μεγαλύτερη αγορά της περιοχής, την Κίνα, να μη δείχνει σημάδια χαλάρωσης των αυστηρών συνοριακών της μέτρων στο εγγύς μέλλον.

Το 2021, ο αριθμός των ταξιδιωτών εσωτερικού ήταν στο 61% των επιπέδων του 2019. Αυτό αναμένεται να βελτιωθεί σε σε 93% το 2022, σε 103% το 2023, σε 111% το 2024 και σε 118% το 2025.

Οι προοπτικές για την εξέλιξη του αριθμού των εγχώριων ταξιδιωτών είναι ελαφρώς πιο απαισιόδοξες από ό,τι τον Νοέμβριο. Ενώ οι εγχώριες αγορές των ΗΠΑ και της Ρωσίας έχουν ανακάμψει, δεν ισχύει το ίδιο για τις άλλες μεγάλες εγχώριες αγορές, της Κίνας, του Καναδά, της Ιαπωνίας και της Αυστραλίας.

“Οι μεγαλύτεροι και πιο άμεσοι παράγοντες αλλαγής στον αριθμό των επιβατών είναι οι περιορισμοί που θέτουν οι κυβερνήσεις στα ταξίδια. Ευτυχώς, περισσότερες κυβερνήσεις έχουν καταλάβει ότι οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί έχουν ελάχιστο έως καθόλου μακροπρόθεσμο αντίκτυπο στην εξάπλωση ενός ιού. Και οι οικονομικές και κοινωνικές δυσχέρειες που προκαλούνται για πολύ περιορισμένο όφελος απλά δεν είναι πλέον αποδεκτές σε έναν αυξανόμενο αριθμό αγορών. Ως αποτέλεσμα, η προοδευτική άρση των περιορισμών δίνει μια πολύ αναγκαία ώθηση στις προοπτικές για ταξίδια”, δήλωσε ο Walsh.

Η IATA επαναλαμβάνει την έκκλησή της για:

  • Την άρση όλων των ταξιδιωτικών φραγμών (συμπεριλαμβανομένης της καραντίνας και των τεστ) για όσους έχουν εμβολιαστεί πλήρως με εμβόλια εγκεκριμένο από τον ΠΟΥ
  • Τεστ αντιγόνου πριν από την αναχώρηση, για να επιτραπεί το ταξίδι χωρίς καραντίνα για μη εμβολιασμένους ταξιδιώτες
  • Κατάργηση όλων των ταξιδιωτικών απαγορεύσεων και
  • Επιτάχυνση της χαλάρωσης των ταξιδιωτικών περιορισμών, αναγνωρίζοντας ότι οι ταξιδιώτες δεν ενέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εξάπλωσης του COVID-19 από ό,τι υπάρχει ήδη στον γενικό πληθυσμό.

“Γενικά κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά υπάρχουν κάποιες ανησυχίες. Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού είναι αυτή που καθυστερεί την ανάκαμψη. Ενώ η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία έχουν ανακοινώσει μέτρα για την επανασύνδεσή τους με τον κόσμο, η Κίνα δε δείχνει σημάδια χαλάρωσης της ‘Zero-Covid’ στρατηγικής της. Τα τοπικά lockdown που προκύπτουν στην εγχώρια αγορά μειώνουν τους παγκόσμιους αριθμούς επιβατών, ακόμη και όταν άλλες μεγάλες αγορές, όπως οι ΗΠΑ, έχουν επιστρέψει σε μεγάλο βαθμό στο φυσιολογικό τους”, δήλωσε ο Walsh.

Σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας
Η πρόβλεψη του ΙΑΤΑ δεν υπολογίζει τον αντίκτυπο της πρόσφατης σύγκρουσης Ρωσίας – Ουκρανίας. Γενικά, οι αεροπορικές μεταφορές είναι ανθεκτικές σε τέτοια σοκ και αυτή η σύγκρουση είναι απίθανο να επηρεάσει τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη των αερομεταφορών. Είναι πολύ νωρίς για να εκτιμήσουμε ποιες θα είναι οι βραχυπρόθεσμες συνέπειες, αλλά είναι σαφές ότι υπάρχουν κίνδυνοι στην πορεία, ιδίως σε αγορές με έκθεση στη σύγκρουση.

Οι παράγοντες ευαισθησίας θα περιλαμβάνουν τη γεωγραφική έκταση, τη σοβαρότητα και τη χρονική περίοδο για τις κυρώσεις ή/και το κλείσιμο του εναέριου χώρου. Αυτές οι επιπτώσεις θα γίνουν πιο σοβαρές στη Ρωσία, την Ουκρανία και τις γειτονικές περιοχές. Πριν από τον COVID-19, η Ρωσία ήταν η 11η μεγαλύτερη αγορά υπηρεσιών αερομεταφορών όσον αφορά στον αριθμό των επιβατών, συμπεριλαμβανομένης της μεγάλης εγχώριας αγοράς της. Η Ουκρανία ήταν την 48η θέση.

Ο αντίκτυπος στο κόστος των αεροπορικών εταιρειών ως αποτέλεσμα των διακυμάνσεων των τιμών της ενέργειας ή της αλλαγής δρομολογίων για την αποφυγή του ρωσικού εναέριου χώρου θα μπορούσε να έχει ευρύτερες επιπτώσεις. Η καταναλωτική εμπιστοσύνη και η οικονομική δραστηριότητα είναι πιθανό να επηρεαστούν ακόμη και εκτός της Ανατολικής Ευρώπης.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024