Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΥψηλό διετίας για τα αεροδρόμια της Ευρώπης, πρόκληση η διαχείριση της ξαφνικής αύξησης της κυκλοφορίας
Αερομεταφορές

Υψηλό διετίας για τα αεροδρόμια της Ευρώπης, πρόκληση η διαχείριση της ξαφνικής αύξησης της κυκλοφορίας

Οι αγορές με τις καλύτερες επιδόσεις στην περιοχή της ΕΕ+ τον Μάρτιο ήταν η Πορτογαλία (-16,3%), η Ρουμανία (-21,8%) και η Ισπανία (-21,9%).

Ο ευρωπαϊκός οργανισμός ACI Europe δημοσίευσε την έκθεσή του για την αεροπορική κίνηση κυκλοφορία των αεροδρομίων για τον Μάρτιο του 2022 και το πλήρες α’ τρίμηνο του 2022.

Η έκθεση επιβεβαιώνει την ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης, με το ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων να εμφανίζει τον Μάρτιο τις καλύτερες μηνιαίες επιδόσεις του μέχρι στιγμής από την έναρξη της πανδημίας COVID-19, στο -34,1% (το α’ τρίμηνο είναι -39,6%).

Η ανάκαμψη του Μαρτίου παρουσιάζεται στα περισσότερα κράτη της ΕΕ+, που τελικά χαλάρωσαν τους περιορισμούς τόσο για τα ενδοευρωπαϊκά όσο και στα εξωτερικά ταξίδια, λόγω της έντονης ζήτησης. Αντίστοιχα, η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της περιοχής διαμορφώθηκε στο -34,3% τον Μάρτιο, από -51,1% τον Ιανουάριο (το α’ τρίμηνο στο σύνολό του ήταν στο -42,1%).

Οι αγορές με τις καλύτερες επιδόσεις στην περιοχή της ΕΕ+ τον Μάρτιο ήταν η Πορτογαλία (-16,3%), η Ρουμανία (-21,8%) και η Ισπανία (-21,9%). Τις χειρότερες επιδόσεις είχαν η Σλοβενία ​​(-61,9%), η Σλοβακία (-58%) και η Γερμανία (-51,7%). Τα αεροδρόμια στο Ηνωμένο Βασίλειο (-38,2%) ήρθαν τελικά πιο κοντά στον μέσο όρο της ΕΕ+, ενώ εκείνα της Γαλλίας (-29,5%) ξεπέρασαν τις επιδόσεις του.

Η επίδραση του πολέμου Ρωσίας – Ουκρανίας
Στην υπόλοιπη Ευρώπη, ο πόλεμος της Ρωσίας εναντίον της Ουκρανίας είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική επιδείνωση της επιβατικής κίνησης τον Μάρτιο, στο -32,9%, από -23,8% τον Ιανουάριο (α’ τρίμηνο στο -26,5%).

Η πτώση τον Μάρτιο προήλθε από την απώλεια του συνόλου της επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια της Ουκρανίας και της μεγαλύτερης επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια της Μολδαβίας (-94,5%), καθώς και από τη μειωμένη επιβατική κίνηση στα ρωσικά αεροδρόμια. Το τελευταίο προέκυψε κυρίως από τις απαγορεύσεις εναέριας κυκλοφορίας από την ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και από το κλείσιμο -από τη ρωσική κυβέρνηση- περισσότερων από 10 εμπορικών αεροδρομίων στο νότιο τμήμα της χώρας. Ενώ η επιβατική κίνηση στα ρωσικά αεροδρόμια είχε ανακτήσει τον όγκο της σε επίπεδα προ πανδημίας, στην αρχή του έτους, αυτή μειώθηκε κατά μέσο όρο κατά -24% τον Μάρτιο σε όσα ρωσικά αεροδρόμια παρέμειναν σε λειτουργία.

Αλλού σε περιοχές εκτός ΕΕ+, ενώ η επιβατική κίνηση επιδεινώθηκε επίσης στα αεροδρόμια της Γεωργίας (-38%), συνέχισε να βελτιώνεται σε όλες τις άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Σερβίας (-21%) και της Τουρκίας (-24,5%). Τα αεροδρόμια στην Αρμενία (+0,4%) πέτυχαν πλήρη ανάκαμψη, ενώ αυτά της Αλβανίας (+38,9%) και του Κοσσυφοπεδίου (+15,1%) ήταν πολύ πάνω από τον όγκο τους πριν από την πανδημία.

Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής του ACI Europe δήλωσε: “Ο αντίκτυπος του πολέμου Ρωσίας – Ουκρανίας στην επιβατική κίνηση έχει περιοριστεί σε αυτές τις χώρες και σε μερικές άλλες που βρίσκονται κοντά τους. Για τα αεροδρόμια στην υπόλοιπη Ευρώπη, η χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών λογω COVID-19, όχι μόνο στην ήπειρο, αλλά και όλο και περισσότερο και για τα διηπειρωτικά ταξίδια, προμηνύει καλά αποτελέσματα για την καλοκαιρινή σεζόν.

Η άμεση πρόκληση είναι να διαχειριστούμε την ξαφνική αύξηση της κυκλοφορίας, δεδομένου ότι η πανδημία άφησε τα αεροδρόμια και τις υπηρεσίες εδάφους με εξαιρετικά εξαντλημένους πόρους. Αυτό απαιτεί πλέον ανανέωση προσωπικού σε μια πολύ ‘στενή’ αγορά εργασίας σε ολόκληρη την Ευρώπη. Επιπλέον, ο χρόνος που απαιτείται από τις διαδικασίες εθνικής ασφάλειας για το προσωπικό του αεροδρομίου, σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις εκπαίδευσης καθιστούν απλά αδύνατη την άμεση προσαρμογή. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την κίνηση που είναι πολύ πιο συγκεντρωμένη σε περιόδους αιχμής, επιβαρύνουν σημαντικά ολόκληρο το αεροπορικό σύστημα, καθώς προσπαθούμε να ανακάμψουμε”.

Οι μεγάλοι αεροπορικοί κόμβοι (τα κορυφαία 5 ευρωπαϊκά αεροδρόμια) σημείωσαν σημαντική βελτίωση της επιβατικής κίνησης, στο -34,5% τον Μάρτιο, από -48,5% τον Ιανουάριο. Η Κωνσταντινούπολη (-20%) παρέμεινε το πιο πολυσύχναστο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο, αλλά το Λονδίνο-Heathrow (-35,7%) ανέβηκε στη 2η θέση από την 4η τον προηγούμενο μήνα – ακολουθούμενο από το Paris-CDG στο Παρίσι (-35,2%), το Άμστερνταμ-Schiphol ( -33,8%) και το Barajas Adolfo Suarez της Μαδρίτης (-27,5%).

Στα μικρότερα και περιφερειακά αεροδρόμια, η επιβατική κίνηση διαμορφώθηκε στο -24,9% τον Μάρτιο, από -38% τον Ιανουάριο, με μέσο όρο -32,1% για το α’ τρίμηνο. Τα “προπύργια” των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, όπως το Milan-Bergamo (-5,7%), το Charleroi (-5,2%) και το Kaunas (-7,2%) πλησίασαν την πλήρη ανάκαμψη τον Μάρτιο. Τα νησιωτικά αεροδρόμια που εξυπηρετούν δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς σημείωσαν επίσης πλήρη ανάκαμψη τον Μάρτιο: Πάφος (+1,4%), Παλέρμο (+0,6%), Ίμπιζα (-2,1%), Χανιά (-2,5%), Φουντσάλ (-4%) ), Κατάνια (-7,5%), Αζαξιό (-9,1%) και Λανζαρότε (-9,2%).

Οι κινήσεις αεροσκαφών στο ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων ήταν στο -27,7% τον Μάρτιο, από -42,1% τον Ιανουάριο. Παρέμειναν στο -31,5% για το α’ τρίμηνο.

Τον Μάρτιο, τα αεροδρόμια που υποδέχονται πάνω από 25 εκατ. επιβάτες ετησίως (Ομάδα 1), όσα υποδέχονται μεταξύ 10 και 25 εκατ. επιβάτες (Ομάδα 2), όσα υποδέχονται μεταξύ 5 και 10 εκατ. επιβάτες (Ομάδα 3) και τα αεροδρόμια που υποδέχονται λιγότερους από 5 εκατ. επιβάτες ετησίως (Ομάδα 4) ανέφεραν μέση πτώση -37,4%, -34,0%, -22,9% και -24,9% αντίστοιχα.

Σημείωση: Εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά, όλα τα δεδομένα που αναφέρονται αντιστοιχούν σε αντίστοιχες περιόδους αναφοράς πριν από την πανδημία (2019).

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024