Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Αερομεταφορές

Επιφυλακτικό το ACI Europe παρά την ανοδική επιβατική κίνηση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια

Κωνσταντίνα Τζιούπη - 23 Μάιος 2022, 12:00

'Η ιστορία των τελευταίων τριών ετών και οι αυξανόμενοι γεωπολιτικοί και οικονομικοί κίνδυνοι υποδηλώνουν προσοχή', τονίζει ο ευρωπαϊκός φορέας. Τριπλός κίνδυνος επιστροφής της γεωπολιτικής αστάθειας, επιδείνωσης των οικονομικών συνθηκών και απειλής νέων μεταλλάξεων COVID-19.


Το ACI Europe έχει αναθεωρήσει προς τα πάνω την πρόβλεψή της για την επιβατική κίνηση για το 2022 και μετά και πιο σγυκεκριμένα, προβλέπει τα αεροδρόμια της Ευρώπης να έχουν πτώση 22% από τα επίπεδα του 2019 σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με την προηγούμενη πρόβλεψη (-32% που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Οκτώβριο). Πλήρης ανάκαμψη στους επιβατικούς όγκους πριν από την πανδημία αναμένεται τώρα για το 2024 αντί για το 2025.

Ωστόσο, η πανευρωπαϊκή ένωση αεροδρομίων εξέφρασε έντονα προσοχή, επισημαίνοντας τον τριπλό κίνδυνο της επιστροφής της γεωπολιτικής αστάθειας, της επιδείνωσης των οικονομικών συνθηκών και της απειλής νέων μεταλλάξεων COVID-19, ως δημιουργία σημαντικής αβεβαιότητας και κινδύνων μείωσης της αεροπορικής κυκλοφορίας.

Το ACI Europe επεσήμανε επίσης τα διαφορετικά αποτελέσματα για διαφορετικά αεροδρόμια που “κρύβονται” πίσω από αυτούς τους αριθμούς. Αυτό αντικατοπτρίζει την ανάκαμψη της κυκλοφορίας που εξακολουθεί να οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από τα ταξίδια αναψυχής και τροφοδοτείται από την επέκταση της χωρητικότητας των αερομεταφορών χαμηλού κόστους (LCCs), μια ασύμμετρη έκθεση σε κινδύνους της επιβατικής κίνησης (ιδίως σε όσους σχετίζονται με τον πόλεμο στην Ουκρανία) και ζητήματα εύρεσης προσωπικού, που επηρεάζουν, σε διαφορετικό βαθμό, τα μεγαλύτερα αεροδρόμια.

Ο γενικός διευθυντής του ACI Europe, Olivier Jankovec, δήλωσε: “Αυτήν τη στιγμή, η απόδοση της επιβατικής κίνησης κινείται σύμφωνα με το αισιόδοξο σενάριό μας σχετικά με την άρση των περιορισμών στα ταξίδια σε πολλές αγορές και την έντονη καλοκαιρινή ζήτηση. Όμως, η ιστορία των τελευταίων τριών ετών υποδηλώνει προσοχή, ειδικά καθώς δεν έχουμε ακόμη έναν καθιερωμένο “οδηγό” στην Ευρώπη -πόσο μάλλον παγκοσμίως - για το πως να αντιμετωπίσουμε τις μελλοντικές μεταλλάξεις του COVID-19 όσον αφορά στα ταξίδια. Και πέρα από τις άμεσες επιχειρησιακές προκλήσεις σχετικά με θέματα στελέχωσης, δεν υπάρχει αποφυγή των αυξανόμενων γεωπολιτικών εντάσεων και των φόβων για στασιμοπληθωρισμό, που σημαίνει ότι οι κίνδυνοι για την εναέρια κυκλοφορία πηγαίνουν μόνο προς μία κατεύθυνση - προς τα κάτω”.

Στο βασικό “σενάριο” για το 2022, τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια θα εξακολουθούν να έχουν 540 εκατ. λιγότερους επιβάτες από ό,τι το 2019 – με αποτέλεσμα τη σωρευτική απώλεια από την αρχή της πανδημίας κατά 3,7 δισ. επιβάτες. Αυτό ισοδυναμεί με τη συνολική αύξηση επιβατών που επιτεύχθηκε σε 36 χρόνια προ πανδημίας. Εάν η σχετική πτώση των εσόδων των αεροδρομίων και η συνεχιζόμενη οικονομική αδυναμία αποτελούν παράγοντες για τις τρέχουσες επιχειρησιακές προκλήσεις, οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις απλώς προσθέτουν περισσότερες προκλήσεις για τις επενδύσεις των αεροδρομίων σε βιωσιμότητα, ψηφιοποίηση και χωρητικότητα. Είναι κρίσιμο οι κυβερνήσεις και οι ρυθμιστικές αρχές να δουν πέρα από το ζήτημα για τις οικονομικές ποσοστιαίες μονάδες και να διασφαλίσουν ότι τα αεροδρόμια της Ευρώπης είναι σε θέση να δημιουργήσουν ταμειακές ροές και να αποκαταστήσουν την ισχύ των ισολογισμών που απαιτείται για να αποφευχθεί μια κρίση στις επενδύσεις στα αεροδρόμια.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top