Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Πολιτισμός

'The Thread – Το Νήμα': Η τελευταία σκηνική δημιουργία του Β. Παπαθανασίου, στις 31 Αυγούστου στο Ηρώδειο

Τζωρτζίνα Καλέργη - 02 Αύγουστος 2022, 15:49

Η πρωτότυπη και εμπνευσμένη για τη συγκεκριμένη παράσταση μουσική πλαισιώνεται από διακεκριμένους σολίστ παραδοσιακών μουσικών οργάνων, όπως γκάιντες, λύρες και νταούλια.


Το “The Thread” – Το Νήμα, η τελευταία σκηνική δημιουργία του Βαγγέλη Παπαθανασίου, θα παρουσιαστεί την Τετάρτη 31 Αυγούστου στο Ηρώδειο, σαν φόρος τιμής στον μεγάλο Έλληνα συνθέτη. Μια μοναδική ευκαιρία για το αθηναϊκό κοινό να αποδώσει ένα φόρο τιμής στον κορυφαίο Έλληνα συνθέτη και να απολαύσει την τελευταία του δημιουργία.

Η μοναδική αυτή μουσικοχορευτική παράσταση βασίζεται στον διάλογο του παρελθόντος με το παρόν. Από τη μία οι παραδοσιακοί ελληνικοί χοροί και από την άλλη ο σύγχρονος χορός. Δύο κόσμοι φαινομενικά αντίθετοι και ξένοι. Ο κόσμος της παράδοσης που εκπροσωπεί τη σταθερότητα και την εξωστρέφεια και ο κόσμος της σύγχρονης κίνησης που αντιπροσωπεύει την αναζήτηση και το νεσώτερο κόσμο των ανθρώπων.

Η πρωτότυπη και εμπνευσμένη για τη συγκεκριμένη παράσταση μουσική πλαισιώνεται από διακεκριμένους σολίστ παραδοσιακών μουσικών οργάνων, όπως γκάιντες, λύρες και νταούλια.

Ο διάσημος χορογράφος Russell Maliphant, με την προσωπική του χορευτική γλώσσα τολμά, αποδομεί και ανασυνθέτει την κινησιολογία του παρελθόντος κάνοντας τομή στη δημιουργική του πορεία. Μελέτησε βαθιά, τους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς και κατάφερε να δημιουργήσει ένα μαγευτικό έργο, άλλοτε συνομιλώντας, άλλοτε αντιπαρατιθέμενος και άλλοτε αποδεχόμενος να εντάξει αυτούσια στην παράσταση την αρχική “χορογραφία”.


Η παράσταση ονομάστηκε “The Thread” – Το Νήμα από τον μίτο της Αριάδνης. Είναι το νήμα που ενώνει, το νήμα που οδηγεί, το νήμα που μπορεί να κατανοήσει ό,τι με πρώτη ματιά φαίνεται ασύνδετο, το νήμα που μπορεί να μας ταξιδέψει σε κόσμους ασύμβατους φαινομενικά, φωτίζοντας υπόγειες συγγένειες που οι άνθρωποι διστάζουν να αποδεχτούν.


Ο ίδιος ο Βαγγέλης Παπαθανασίου είχε αποτυπώσει σε ένα σημείωμα τις σκέψεις του για τη συγκεκριμένη παράσταση: “Πάντα έδινα και δίνω την πρώτη θέση στη μνήμη. Όποιος κατορθώνει να εμβαθύνει, όσο το δυνατόν περισσότερο, στον χώρο που ονομάζουμε μνήμη, τόσο δύναται να εκτοξευθεί στο μέλλον με εντυπωσιακή συνέπεια και αποτελεσματικότητα. Με άλλα λόγια, όσο ένας άνθρωπος ή ένας λαός γνωρίζει το παρελθόν του και την ιστορία του, τότε μπορεί να ενεργήσει πιο θετικά για το παρόν και για το μέλλον.

Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που προέρχεται από έναν τόπο, ο οποίος, μέσα από τα βάθη των αιώνων, δεν στερήθηκε ποτέ πολιτιστικού και πνευματικού πλούτου. Γνωρίζοντας όσο τίποτα άλλο τη δύναμη της μουσικής ως Θείας Δύναμης που προϋπήρχε του ανθρώπου και συνδυάζοντάς τη με μια αρχέγονη ανθρώπινη έκφραση που είναι ο χορός, ήταν το βασικό ερέθισμα που με έκανε να ασχοληθώ με αυτό το εγχείρημα. Τη συνύπαρξη αυτών των δύο στοιχείων του πολιτιστικού θησαυρού του τόπου μου, σήμερα. Μια ολιστική προσέγγιση της εξέλιξης του ανθρώπου. Αυτό το έργο είναι σαν μια ανασκαφή στο παρελθόν και συγχρόνως στο μέλλον”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top