Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας με στόχο την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου των επιβατηγών και οχηματαγωγών της χώρας μας μέχρι το 2010, υπέβαλε πρόταση<...> στο υπουργείο Οικονομικών και Οικονομίας για την υπαγωγή της ναυτιλίας στο νέο αναπτυξιακό νόμο. Η πρόταση για τον αναπτυξιακό νόμο έγινε γιατί, όπως διευκρινίζει το
, μια πρόταση για τη χορήγηση κρατικών ενισχύσεων για την αντικατάσταση αυτών των πλοίων δεν θα γίνει εύκολα αποδεκτή από την Ε.Ε.
Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 2932/01, έχει καθοριστεί σταδιακά και μέχρι το έτος 2008, η ηλικία των πλοίων, που δρομολογούνται να μην υπερβαίνει τα 30 έτη, αντί 35 που είναι σήμερα. Έτσι δημιουργείται πρόβλημα αφού ορισμένα πλοία θα πρέπει να αποσυρθούν πιο νωρίς με αποτέλεσμα αν δεν αντικατασταθούν να δημιουργηθούν προβλήματα στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Υπολογίζεται ότι ο σημερινός μέσος όρος ηλικίας των πλοίων αυτών είναι τα 19,5 έτη και περίπου 71 πλοία δηλ. το 55,5% του συνολικού αριθμού τους θα πρέπει να αποσυρθεί μέχρι το 2010.
Το σχέδιο χρηματοδότησης από Εθνικούς Πόρους εξηγεί τους εθνικούς λόγους που καθιστούν αναγκαία τη λήψη μέτρων και προβλέπει:
Τα κίνητρα που θα μπορούσαν να οδηγήσουν τις ακτοπλοϊκές εταιρίες σε αντικατάστασή των πλοίων που πρέπει να αποσυρθούν, σύμφωνα με την πρόταση του ΥΕΝ, είναι:
Τυχόν πρόταση όμως για τη χορήγηση κρατικών επιχορηγήσεων για την αντικατάσταση τους, δεν θα είναι εύκολο να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Επίσης, για να δοθεί οποιαδήποτε κοινοτική επιχορήγηση είναι απαραίτητο, οι Ελληνικές Αρχές να αποδείξουν ότι δεν υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον από τον ιδιωτικό τομέα.