Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςYachtingΑναγκαία η στήριξη πολιτικής για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού

Αναγκαία η στήριξη πολιτικής για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού

Την ανάγκη στήριξης της ελληνικής ναυτιλίας και του θαλάσσιου τουρισμού τόνισαν όλοι οι ομιλητές στη διάρκεια ημερίδας για τον θαλάσσιο τουρισμό…

Την ανάγκη στήριξης της ελληνικής ναυτιλίας και του θαλάσσιου τουρισμού καθώς και εφαρμογής μίας συγκροτημένης και ολοκληρωμένης πολιτικής για τον τομέα<...>, ο οποίος με τη διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 έχει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης, τόνισαν όλοι οι ομιλητές στη διάρκεια της ημερίδας για τον θαλάσσιο τουρισμό που διοργάνωσαν στον ΟΛΠ η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΠΟΕΤ), η Ένωση Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ναυτικών Πρακτόρων (ΠΣΗΠ) και το Σωματείο Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών άνευ πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ).

Ο πρόεδρος του ΕΟΤ Γιάννης Πατέλλης υπογράμμισε ότι κλειδί για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού είναι η συνεργασία και εξέφρασε την αισιοδοξία του για τις πολύ καλές προοπτικές που ανοίγονται για τον τομέα, ειδικά με την διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την οποία δημιουργείται μια αγορά 430 εκατομμυρίων ανθρώπων. Εκτός όμως από τις υποδομές υπογράμμισε ο κ. Πατέλλης, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε και νέους τρόπους προώθησης και προβολής με τη χρήση, πέραν των κλασσικών τρόπων και των νέων τεχνολογιών όπως το e-business, τα b2b sites κ.λπ.

Την έλλειψη ουσιαστικής εκμετάλλευσης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας μας για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού όπως τα 3000 νησιά, τα 16.000 χιλιόμετρα παραλίας και τους 9 μήνες θαυμάσιων καιρικών συνθηκών επεσήμανε ο πρόεδρος της ΠΟΕΤ Μάριος Τριβυζάς.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Επιβατηγών Πλοίων Ανδρέας Ποταμιάνος τόνισε ότι, παρότι η τουριστική και επιβατηγός διεθνών πλόων ναυτιλία μας αποτελεί αναλογικά τον πλέον συναλλαγματοφόρο κλάδο της εθνικής μας οικονομίας, μέχρι σήμερα δεν υπήρξε καμία ουσιαστική συμπαράσταση στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει, με κίνδυνο η εθνική σημαία να συρρικνωθεί σημαντικά έναντι σημαιών άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Η επιβατηγός ναυτιλία και οι θαλάσσιες μεταφορές, είπε ο κ. Ποταμιάνος, είναι το κλειδί στην ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών και παράγοντας σταθερότητας στην περιοχή της Μεσογείου. Πρέπει, λοιπόν, άμεσα να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα μια ολοκληρωμένη πολιτική αυτοσυντηρούμενης αειφόρου ανάπτυξης που να βασίζεται στην ισόρροπη και αρμονική σύζευξη κλάδων όπως η Ναυτιλία, ο τουρισμός, ο πολιτισμός, το περιβάλλον, με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της επιβατηγού ναυτιλίας μας.

Ο θαλάσσιος τουρισμός παραγκωνίζεται συστηματικά και δεν αξιοποιείται από την ελληνική πολιτεία, υπογράμμισε ο υπεύθυνος τομέα ναυτιλίας Ν.Δ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο οποίος έθιξε, το γεγονός ότι από τα 11 κρουαζιερόπλοια που θα χρησιμοποιηθούν για τη φιλοξενία των Ολυμπιακών Αγώνων μόνο 3 φέρουν την ελληνική σημαία. «Η παρατεταμένη ανυπαρξία πολιτικής, η έλλειψη σχεδίου, η απουσία προγράμματος δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο. Όσο παρατείνεται η σημερινή κατάσταση τόσο περισσότερο θα υπονομεύονται οι υγιείς δυνάμεις του τόπου και οι προοπτικές της ανάπτυξης», κατέληξε ο κ. Βαρβιτσιώτης.

Το επενδυτικό πρόγραμμα της ΕΤΑ που βρίσκεται σε εξέλιξη για την αξιοποίηση της δημόσιας τουριστικής περιουσίας καθώς και τα χρησιμοποιούμενα μοντέλα ιδιωτικοποίησης/ανάπτυξης ανέπτυξε ο κ. Στέφανος Ασημακόπουλος, διευθυντής εποπτείας ΕΤΑ. Ιδιαίτερα αναφέρθηκε στην ιδιωτικοποίηση των τουριστικών λιμένων Αλίμου, Ζέας, Φλοίσβου, ανακοινώνοντας ότι οι συμβάσεις με τους αναδόχους των Μαρινών Ζέας και Φλοίσβου θα έχουν υπογραφεί μέχρι το τέλος του έτους, ενώ για τη Μαρίνα Αλίμου συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις. Για την νέα Ολυμπιακή Μαρίνα του ΣΕΦ, είπε ότι ξεκινάει άμεσα η Α φάση κατασκευής των έργων ώστε να είναι έτοιμη το πρώτο τρίμηνο του 2004, ότι η αναβάθμιση των οργανωμένων ακτών θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2003 καθώς και ότι εντός του 2003 θα προχωρήσουν οι διαδικασίες αξιοποίησης του κάμπινγκ Βούλας και της έκτασης της Βάρκιζας.

Τη δημιουργία Φορέα Θαλάσσιου Τουρισμού για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του χώρου και την έγκαιρη και αποδοτική εκτέλεση των απαραίτητων διαδικασιών καθώς και Επιτροπής Θαλάσσιου Τουρισμού με τη συμμετοχή του ΣΙΤΕΣΑΠ. πρότεινε ο πρόεδρος του Σωματείου Νίκος Σταμάτης

Ο πρόεδρος Π.Σ. (Ε)Ν.Π. Ιωάννης Θεολογίτης επεσήμανε ότι υπάρχει στροφή του κοινού προς τη μεταφορά με τα πλοία, οι επιβάτες, όμως, είναι πλέον πιο απαιτητικοί, ιδιαίτερα σε θέματα ποιότητας υποδομών και υπηρεσιών.

Τα προβλήματα που δημιουργούνται και θα έπρεπε, ήδη, να έχουν διευθετηθεί, ώστε να μη υποσκάπτεται η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού πλοίου μετά την άρση του cabotage έθιξε η κ. Αγγέλα Ταβιανάτου, μέλος Δ.Σ. ΣΙΤΕΣΑΠ.

Για την Ελληνική Ναυπηγική Βιομηχανία μίλησε ο κ. Κωνσταντίνος Αναργύρου, ιδρυτής της μοναδικής εταιρείας κατασκευής ιστιοπλοϊκών σκαφών που έχει απομείνει στον ελλαδικό χώρο, η οποία αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από ξένες εταιρείες του είδους, που έχουν το πλεονέκτημα της επιδότησης και άρα του χαμηλότερου κόστους. Ο κ. Αναργύρου πρότεινε να υπάρξει κρατική ενίσχυση με επιμέρους επιδότηση στο κόστος της συμμετοχής στις εκθέσεις για προβολή στο εξωτερικό καθώς και μερική επιδότηση για τα σκάφη που πουλιούνται στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ο αντιπρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ Δημήτρης Μαγαράκης εξιστόρησε την πορεία της δικαστικής διαμάχης του ΣΙΤΕΣΑΠ με την ΕΤΑ για τις υπέρογκες αυξήσεις στα τέλη ελλιμενισμού στις μαρίνες, ενώ ο καθηγητής της ΠΑΝΤΕΙΟΥ Σταύρος Θεοφανίδης μίλησε για την ελληνικότητα της παγκοσμιοποίησης και για τους “πραγματικούς πλανητάρχες” τους Έλληνες εφοπλιστές.

Παρεμβάσεις στην ημερίδα έκαναν, επίσης, οι βουλευτές της Ν. Δ. Π. Καμμένος, ο οποίος αναφέρθηκε στην οδύσσεια του νομοσχεδίου για τον καταδυτικό τουρισμό και ο Α. Παυλίδης που μίλησε για την άρση του cabotage.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024