Τελευταία νέα
ΑρχικήΟργανωτές ΤαξιδιώνTour OperatorsΗ χρεοκοπία του “Manos” δημιουργεί σειρά ερωτηματικών

Η χρεοκοπία του “Manos” δημιουργεί σειρά ερωτηματικών

Η χρεοκοπία του ταξιδιωτικού γραφείου “Manos” δεν απετέλεσε έκπληξη για τον τουριστικό κόσμο, αφού τα σοβαρά οικονομικά του προβλήματα ήταν γνωστά εδώ και πολύ καιρό, ωστόσο εγείρει σειρά ερωτηματικών…

Η χρεοκοπία του ταξιδιωτικού γραφείου “Manos” δεν απετέλεσε έκπληξη για τον τουριστικό κόσμο, αφού τα σοβαρά οικονομικά<...> του προβλήματα ήταν γνωστά εδώ και πολύ καιρό. Η εταιρεία βρισκόταν υπό επιτήρηση. Το πρόβλημα έγινε ευρύτερα γνωστό και απασχόλησε τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας όταν 70 πελάτες του “Manos”, που ήταν να ταξιδέψουν για Ρώμη, βρέθηκαν μπροστά στην εξαιρετικά δυσάρεστη θέση στο αεροδρόμιο να μην υπάρχει κανένας υπεύθυνος του ταξιδιωτικού γραφείου αλλά ούτε και θέση στα αεροπλάνα, χωρίς κανένας να τους έχει ειδοποιήσει προηγουμένως για την ακύρωση του ταξιδιού τους. Όπως έγινε γνωστό, η εταιρεία υπό το βάρος των χρεών της δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της, ενώ το διοικητικό συμβούλιο οδηγήθηκε σε παραίτηση. Επίσης, ο κυρίως μέτοχος Μάνος Τσατσάκης, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες συνελήφθη με την διαδικασία του αυτόφωρου, είχε ανακοινώσει την παραίτηση του από την διοίκηση της εταιρείας από τις 23 του μηνός.

Φήμες αναφέρουν ότι το γκρουπ ήταν ανασφάλιστο γεγονός που, εάν αληθεύει, δημιουργεί σοβαρά ερωτηματικά για την αποτελεσματική λειτουργία του όποιου αρμόδιου ελεγκτικού μηχανισμού και φέρνει στην επιφάνεια ξανά το θέμα των όρων και προϋποθέσεων λειτουργίας ενός τουριστικού ή ταξιδιωτικού γραφείου. Υπενθυμίζεται ότι η υφιστάμενη νομοθεσία αντιμετωπίζει ισοπεδωτικά όλες τις μορφές δραστηριοτήτων ενός τουριστικού ή ταξιδιωτικού γραφείου (εισερχόμενου τουρισμού, εξερχόμενου, διοργάνωσης συνεδρίων κλπ) και επανειλημμένως έχει χαρακτηριστεί ανεπαρκής από φορείς του κλάδου.

Όπως μας δήλωσε ο πρόεδρος του HATTA Γ. Ευαγγέλου για ότι αφορά τους καταναλωτές – πελάτες του “Manos” δεν αναμένεται να υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα από τουρίστες που έχουν μείνει στο εξωτερικό χωρίς να έχουν την δυνατότητα να επιστρέψουν, κυρίως, επειδή τα τουριστικά πακέτα της εορταστικής περιόδου δεν είχαν ακόμη προλάβει να ξεκινήσουν. Σε ότι αφορά αυτούς που έχουν αγοράσει τουριστικό πακέτο ο κ. Ευαγγέλου σημειώνει ότι στην περίπτωση που υπάρχει αντιπρόσωπος του “Μanos” ή ξενοδοχείο που έχει αποδεχθεί την εντολή -και άρα ο πελάτης διαθέτει σχετικό voucher- θα πρέπει να εκτελέσει το voucher έστω και αν έχει πληρωθεί ένα μέρος μόνο του οφειλόμενου ποσού. Σχετικά με τα αεροπορικά εισιτήρια, εφόσον οι πελάτες έχουν στα χέρια τους εισιτήρια τακτικών αεροπορικών γραμμών μπορούν να κάνουν κανονική χρήση αυτών, ωστόσο θα πρέπει να εξετάσουν το εάν ισχύει η κράτηση στο ξενοδοχείο τους (που το πιθανότερο είναι να μην ισχύει αφού δεν έχει πληρωθεί) και στην περίπτωση που η κράτηση δεν ισχύει, εάν το επιθυμούν, θα πρέπει να φροντίσουν να κάνουν κράτηση με δικά τους έξοδα σε ξενοδοχεία. Για τα εισιτήρια που αφορούν στις πτήσεις charter θα πρέπει να διερευνηθεί το εάν η πτήση αυτή θα πραγματοποιηθεί τελικά ή όχι καθώς και το εάν ισχύουν τα εισιτήρια.

Ο κ. Ευαγγέλου σημείωσε, επίσης, ότι το πρόβλημα δεν αναμένεται να αφορά σε μεγάλο αριθμό ατόμων, αφού τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας ήταν γνωστά στο ευρύτερο κοινό με αποτέλεσμα να μη έχει προσελκύσει τόσο κόσμο όσο άλλες χρονιές.

Σοβαρά ερωτηματικά δημιουργεί ο ρόλος του δικαστικού επιτρόπου, ο οποίος είχε τοποθετηθεί στην εταιρεία από τις 27 Νοεμβρίου 2002 και ήταν υπεύθυνος για τον έλεγχο των οικονομικών της, αφού δεν κατάφερε να προβλέψει εγκαίρως το πρόβλημα το οποίο δημιουργήθηκε. Η πιθανή έκταση του προβλήματος τόσο στην πράξη όσο και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα αξιοπιστίας για τα τουριστικά γραφεία, αφού το “Manos” ήταν ένα από τα μεγαλύτερα τουριστικά γραφεία στη χώρα μας, το οποίο μάλιστα έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο δίκτυο διανομής σε όλη την Ελλάδα με το σύστημα του franchising.

Αξίζει να σημειωθεί, όπως μας ανέφερε ο πρόεδρος του HATTA, ότι ο Σύνδεσμος δεν φέρει καμία ευθύνη, αλλά ούτε και μπορεί να κάνει οτιδήποτε, αφού δεν έχει σχετικό θεσμοθετημένο ρόλο. Ωστόσο εδώ και καιρό είναι σε εξέλιξη μελέτη την οποία έχει αναθέσει με στόχο να δημιουργηθεί ασφαλιστικός φορέας αντίστοιχος αυτού που υπάρχει στην ABTA (Μεγάλη Βρετανία) και ο οποίος, μεταξύ άλλων, θα φροντίζει, σε αντίστοιχες περιπτώσεις, να καλύπτει τις υποχρεώσεις προς τους πελάτες που έχουν αγοράσει κάποιο τουριστικό πακέτο και που δεν μπορεί πραγματοποιηθεί λόγω πτώχευσης, από την υπάρχουσα προσφορά σε άλλους πράκτορες.

Η πτώχευση πάντως του “Manos”, πέρα του ότι φέρνει στην επιφάνεια σειρά ερωτηματικών για την επάρκεια του θεσμικού -και όχι μόνο- πλαισίου που αφορά στα τουριστικά και ταξιδιωτικά γραφεία στην χώρα μας, αλλάζει το τοπίο στην σχετική αγορά δημιουργώντας ευκαιρίες για ανακατανομή της πίτας της ζήτησης που βρίσκεται σε ανοδική τροχιά.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024