Τελευταία νέα
ΑρχικήΟργανωτές ΤαξιδιώνTour OperatorsΔράσεις και αντιδράσεις από την πτώση του “Manos”

Δράσεις και αντιδράσεις από την πτώση του “Manos”

Η μεγάλη δημοσιότητα που έλαβε, σε όλα σχεδόν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, το θέμα της οικονομικής κατάρρευσης του “Manos” δημιούργησε, όπως ήταν αναμενόμενο, μια σειρά από δράσεις και αντιδράσεις…

Η μεγάλη δημοσιότητα που έλαβε, σε όλα σχεδόν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, το θέμα της οικονομικής κατάρρευσης του “Manos” δημιούργησε<...>, όπως ήταν αναμενόμενο, μια σειρά από δράσεις και αντιδράσεις.

Από πλευράς κράτους ο αρμόδιος υφυπουργός Δημήτρης Γεωργακόπουλος ζήτησε από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής (όπου έχει περιέλθει πλέον η αρμοδιότητα της αδειοδότησης και εποπτείας των τουριστικών γραφείων) να παραπέμψουν την υπόθεση στην εισαγγελία για τυχόν απόδοση ευθυνών και για διασφάλιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών-ταξιδιωτών.

Ο HATTA από την πλευρά του βλέποντας τον έντονο κίνδυνο της δημιουργίας αρνητικής εικόνας στο ευρύ καταναλωτικό κοινό για το σύνολο του κλάδου αντέδρασε άμεσα μέσο δήλωσης του προέδρου του Γ. Ευαγγέλου στο Α.Π.Ε αλλά και με έκτακτη συνεδρίαση ομάδας του Δ.Σ του. Τα αποτελέσματα της εν λόγω συνεδρίασης αναμένεται να γνωστοποιηθούν σήμερα στο τύπο.

Η δήλωση του κ. Ευαγγέλου έχει ως εξής:

  • «Τα οικονομικά προβλήματα του τουριστικού οργανισμού «Manos» είναι γνωστά εδώ και αρκετό καιρό και οι πρόσφατες εξελίξεις δεν αποτελούν έκπληξη. Ανεξάρτητα, όμως, από τις όποιες δυσάρεστες εξελίξεις στην συγκεκριμένη επιχείρηση, είναι παντελώς αβάσιμο να προεκτείνονται αβασάνιστα αρνητικά συμπεράσματα και πολύ περισσότερο κριτικές που θέτουν σε αμφισβήτηση την αξιοπιστία του κλάδου των τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων και δημιουργούν ένα θολό τοπίο για τους καταναλωτές. Τα ελληνικά τουριστικά και ταξιδιωτικά γραφεία προσφέρουν στην πλειοψηφία τους αξιόπιστες υπηρεσίες προς τους Έλληνες καταναλωτές. Απόδειξη αυτού του γεγονότος αποτελεί ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμός Ελλήνων τουριστών που επιλέγουν να χρησιμοποιούν για το κλείσιμο των διακοπών τους εντός και εκτός της χώρας μας τα ελληνικά τουριστικά και ταξιδιωτικά γραφεία.
  • Διαψεύδουμε κατηγορηματικά δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι οι συζητήσεις μεταξύ του ΗΑΤΤΑ και του υφυπουργείου Ανάπτυξης (Τουρισμού) για την δημιουργία φορέα αντασφάλισης, με στόχο την αποτελεσματικότερη προστασία των τουριστών, διακόπηκαν αν και βρίσκονταν σε προχωρημένο στάδιο, λόγω της άρνησης των “εγχώριων τουριστικών πρακτόρων να καταβάλλουν εισφορές στο ταμείο αντασφάλισης, ζητώντας να τις καταβάλει εξ ολοκλήρου το Ελληνικό Δημόσιο». Ο ΗΑΤΤΑ όχι μόνο έχει εκφράσει και εγγράφως το έντονο και συνεχές ενδιαφέρον του για την δημιουργία ενός τέτοιου φορέα, αλλά, αναμένοντας τις εξελίξεις στον προαναφερόμενο διάλογο, οι οποίες δεν εξελίσσονται με την ταχύτητα που θα επιθυμούσε, προχώρησε και από μόνος του σε σχετική μελέτη.
  • Ο ΗΑΤΤΑ ετοιμάζει μελέτη, η οποία βρίσκεται στη τελική της φάση και θα γνωστοποιηθεί σύντομα, που αφορά σε φορέα, ο οποίος θα δημιουργηθεί για να συμπληρωθεί το προεδρικό διάταγμα 339/96 (που αφορά στην προστασία των καταναλωτών για τα οργανωμένα ταξίδια), ώστε αυτό να γίνει πιο αποτελεσματικό άμεσο και πρακτικό.»

Ωστόσο παρά τις δίκαιες κραυγές διαμαρτυρίας του προέδρου του HATTA και ανεξάρτητα από το κατά πόσο θα συνεχιστεί και με ποία ένταση να απασχολεί το θέμα τον τύπο, το ζήτημα της αποτελεσματικής προστασίας των καταναλωτών που άπτεται τόσο της εφαρμογής της υφιστάμενης νομοθεσίας, της ύπαρξης ενός αποτελεσματικού μηχανισμού έλεγχου, της δημιουργίας του προαναφερόμενου φορέα ασφάλισης αλλά και της συνειδητοποίησης από το σύνολο του κλάδου των κινδύνων που εγκυμονεί η αποφυγή ασφάλισης, παραμένει ανοιχτό.

Σε ότι αφορά τις εξελίξεις που αφορούν άμεσα στο θέμα της οικονομικής κατάρρευσης του “Manos” ο κ. Μάνος Τσατσάκης δήλωσε:

«Μετά από όσα γράφτηκαν και ακούστηκαν σε βάρος μου επιθυμώ να επικοινωνήσω με το ταξιδιωτικό κοινό, που επί 38 χρόνια έχει στηρίξει την εταιρία «Manos» και την έχει οδηγήσει σταθερά στην πρώτη θέση.

Μετά από δύο προηγούμενες απόπειρες στις 18-12-2002 οι προσωρινοί τίτλοι της εταιρίας μας βγήκαν σε πλειστηριασμό από την εταιρία «Autohellas ATEE», που τους κατείχε ως ενέχυρο από το Σεπτέμβριο του 2000 και πλειοδότης ανακηρύχθηκε η εταιρία «Ρέξκον Α.Ε.» Στις 23-12-2002 υπέβαλα την παραίτηση μου από θέση του διευθύνοντος συμβούλου και του προέδρου του Δ.Σ.

Μετά από αυτή τη δυσάρεστη για όλους μας εξέλιξη εκφράζω τη λύπη μου στο ταξιδιωτικό κοινό για την αναστάτωση, που προκλήθηκε και το ευχαριστώ για την επί τόσα χρόνια εμπιστοσύνη που μας έδειξε.»

Ο αντίλογος στα ανωτέρω αναφέρει ότι ο κύριος Μ. Τσατσάκης διατηρεί τις ευθύνες του, αφού για να ισχύει η παραίτηση του θα πρέπει αυτή να γίνει αποδεκτή μετά από σύγκλιση του Δ.Σ., κάτι που σύμφωνα με μη εξακριβωμένες πληροφορίες δεν έχει συμβεί.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024