Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίHATTA: Αδικαιολόγητη η αμφισβήτηση της αξιοπιστίας των τουριστικών γραφείων

HATTA: Αδικαιολόγητη η αμφισβήτηση της αξιοπιστίας των τουριστικών γραφείων

Το πρόβλημα της “αδικαιολόγητης” δημιουργίας κλίματος αμφισβήτησης της αξιοπιστίας των τουριστικών γραφείων καθώς και οι δράσεις για την εξασφάλιση αποτελεσματικότερης προστασίας του καταναλωτή είναι τα βασικότερα θέματα που θίγει ο HATTA…

Το πρόβλημα της “αδικαιολόγητης” δημιουργίας κλίματος αμφισβήτησης της αξιοπιστίας των τουριστικών γραφείων από τα πρόσφατα<...> δημοσιεύματα που αφορούσαν στην υπόθεση της οικονομικής κατάρρευσης του “Manos” καθώς και οι κινήσεις του για την εξασφάλιση αποτελεσματικότερης προστασίας του καταναλωτή είναι τα βασικότερα θέματα που θίγει σε χθεσινό δελτίο τύπου του ο HATTA (Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων).

Συγκεκριμένα ο Σύνδεσμος υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, ότι η έκταση του προβλήματος που δημιουργήθηκε ήταν σε πραγματικά νούμερα ποσοστιαία πολύ μικρή. “Η σχετική τουριστική κίνηση την περίοδο των εορτών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς ανέρχεται περίπου σε 50.000-70.000 άτομα και αντιπροσωπεύει το 25% της συνολικής ετήσιας κίνησης. Από την οικονομική κατάρρευση του “Manos” υπολογίζουμε ότι περίπου 200 άτομα αντιμετώπισαν άμεσα προβλήματα (από τα συνολικά περίπου 800 άτομα που υπολογίζουμε ότι είχαν επιλέξει να κλείσουν κάποιο πακέτο διακοπών την περίοδο των εορτών με το “Manos”). Το πολύ μικρό ποσοστό των ανθρώπων που υπέστησαν τις γνωστές ταλαιπωρίες δεν υποβαθμίζει φυσικά σε καμία περίπτωση τη δίκαια αγανάκτησή τους και εκφράζουμε τη συμπάθειά μας.

Για την ταχύτατη επίλυση των προβλημάτων αυτών δραστηριοποιήθηκαν με ποικίλους τρόπους και παρεμβάσεις στην χώρα μας, αλλά και στο εξωτερικό (Παρίσι, Πράγα κλπ) αρκετά από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου μας παρακινούμενοι αποκλειστικά από καθαρή ευαισθησία του κλάδου απέναντι στην ανθρώπινη πλευρά του προβλήματος, αφού ο Σύνδεσμός δεν έχει οποιαδήποτε νομική η άλλης μορφής αρμοδιότητα και κατά συνέπεια ευθύνη για οτιδήποτε σχετικό.” αναφέρεται στο δελτίο τύπου.

Ο ΗΑΤΤΑ τονίζει επίσης στην επιστολή του ότι τα ελληνικά τουριστικά και ταξιδιωτικά γραφεία προσφέρουν στην πλειοψηφία τους αξιόπιστες υπηρεσίες προς τους Έλληνες καταναλωτές. Χειροπιαστή απόδειξη αυτού του γεγονότος θεωρεί το συνεχώς αυξανόμενο αριθμό Ελλήνων τουριστών που επιλέγουν να χρησιμοποιούν για το κλείσιμο των διακοπών τους, εντός και εκτός της χώρας μας, τα ελληνικά τουριστικά και ταξιδιωτικά γραφεία.

Παράλληλα, ο ΗΑΤΤΑ σημειώνει την ανάγκη διερεύνησης της αποτελεσματικότητας του θεσμικού πλαισίου και των ελεγκτικών μηχανισμών. “Για να μην “προδικάσουμε” το θέμα που αφορά στην απόδοση ευθυνών για διασφάλιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών-ταξιδιωτών θα αναμένουμε τα επίσημα αποτελέσματα που θα προκύψουν από την παραπομπή της υπόθεσης στην Εισαγγελία. Ο ΗΑΤΤΑ θα παρακολουθήσει από κοντά την εξέλιξη της υπόθεσης και θα τοποθετηθεί απαιτώντας την ουσιαστική λύση των προβλημάτων και όχι απλά την πιθανή υπόδειξη κάποιου “μαύρου πρόβατου” του μηχανισμού των αρμόδιων υπηρεσιών.”

Ο Σύνδεσμος επίσης τονίζει ότι η εξασφάλιση της προστασίας του καταναλωτή, αποτελεί σημαντικό στόχο του αφού είναι απαραίτητος παράγοντας για την υγιή ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του κλάδου.

Σε αυτό το πλαίσιο διαψεύδει κατηγορηματικά δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι οι συζητήσεις μεταξύ του ΗΑΤΤΑ και του υπουργείου Ανάπτυξης (Τουρισμού) για τη δημιουργία φορέα αντασφάλισης, με στόχο την αποτελεσματικότερη προστασία των τουριστών, διακόπηκαν αν και βρίσκονταν σε προχωρημένο στάδιο, λόγω της άρνησης των “εγχώριων τουριστικών πρακτόρων να καταβάλουν εισφορές στο ταμείο αντασφάλισης, ζητώντας να τις καταβάλει εξ ολοκλήρου το Ελληνικό Δημόσιο”.

“Ο ΗΑΤΤΑ, όχι μόνο έχει εκφράσει και εγγράφως το έντονο και συνεχές ενδιαφέρον του για τη δημιουργία ενός τέτοιου φορέα, αλλά, αναμένοντας τις εξελίξεις στον προαναφερόμενο διάλογο, οι οποίες δεν εξελίσσονται με την ταχύτητα που θα επιθυμούσε, προχώρησε και από μόνος του σε σχετική μελέτη.”

Τέλος αναφέρει ότι η πολυσέλιδη μελέτη, η οποία βρίσκεται στη τελική της φάση και θα γνωστοποιηθεί σύντομα, καταγράφει την διεθνή εμπειρία για την δημιουργία ενός φορέα, που έχει προτείνει, ώστε να συμπληρωθεί το προεδρικό διάταγμα 339/96 (προστασία των καταναλωτών για τα οργανωμένα ταξίδια), και να γίνει πιο αποτελεσματικό άμεσο και πρακτικό.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024