Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Ο τουρισμός νικητής της χρονιάς που πέρασε

Σπύρος Ζούγρης - 07 January 2003, 00:00

Σ' αυτή την δύσκολη περίοδο ο τουρισμός απέδειξε ότι έχει μεγάλες αντοχές και προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης, με λίγα λόγια, ότι υπήρξε ο νικητής της χρονιάς που πέρασε...

Το 2002 υπήρξε μία από τις δυσκολότερες περιόδους για τον παγκόσμιο τουρισμό. Τα τραγικά γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου και όσα ακολούθησαν<...>

, η τρομοκρατική επίθεση εναντίον τουριστών στο Μπαλί, η απειλή του πολέμου στο Ιράκ και η οικονομική επιβράδυνση σε πολλές χώρες του κόσμου, δημιούργησαν ένα εκρηκτικό μίγμα, εξαιρετικά δυσάρεστο  για τον τουρισμό. Παρά το δυσμενές όμως περιβάλλον, και των αρνητικών επιπτώσεων σε όλη την τουριστική αλυσίδα οι άνθρωποι συνέχισαν να κάνουν ταξίδια και διακοπές, με αποτέλεσμα να υπάρξει μικρή σχετικά κάμψη στον παγκόσμιο τουρισμό.
Απέδειξε λοιπόν και σ’ αυτή την δύσκολη περίοδο ο τουρισμός, όπως και στον πόλεμο του Κόλπου, ότι έχει μεγάλες αντοχές και προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης. Πιστεύουμε, με λίγα λόγια, ότι το ασφαλέστερο μήνυμα της χρονιάς που πέρασε ήταν ότι ο ίδιος ο τουρισμός υπήρξε για μία ακόμη φορά ο νικητής αναφέρει ο κ. Γιώργος Δούκας μέλος Δ.Σ. της Εταιρείας Τουρισμού Ιονίων Νήσων και πρόεδρος της AOCTA σε πρόσφατη ανάλυση του που αφορά, μεταξύ άλλων, στις διεθνείς τουριστικές εξελίξεις.

“Παρακολουθώντας τις διαπιστώσεις της πρόσφατης συνάντησης των εμπειρογνωμόνων του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμoύ στη Θεσσαλονίκη, τη διεθνή έκθεση WTM του Λονδίνου, αλλά και τα άλλα στοιχεία που έχουμε στην διάθεσή μας, θέλουμε να αναφερθούμε στις τάσεις που υπάρχουν για τα επόμενα χρόνια:

  • Οι περισσότεροι συμφωνούν ότι η ζήτηση στον παγκόσμιο τουρισμό είτε θα μείνει στάσιμη είτε θα αυξηθεί με  χαμηλούς ρυθμούς έως το 2005. Για την Ελλάδα υπάρχει ασφαλώς το μεγάλο γεγονός των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Ζητούμενο παραμένει όμως, αν ο τουρισμός της χώρας μας κατορθώσει να ωφεληθεί μακροχρόνια και όχι μόνο περιστασιακά από το σπουδαίο αυτό γεγονός. Δυστυχώς η έκθεση του Λονδίνου έδειξε ότι η οφειλόμενη διασύνδεση Ολυμπιακών Αγώνων και τουρισμού δεν έχει γίνει έως τώρα.
  • Η απειλή του πολέμου στο Ιράκ και η διεθνής τρομοκρατία δημιουργούν προβλήματα στον τουρισμό, ενώ εδραιώνεται η αντίληψη ότι είναι δύσκολο πλέον να μιλάμε για ’‘ασφαλείς προορισμούς’‘.
  • Οι συχνές αναφορές ΜΜΕ σε προβλήματα προορισμών (όπως π.χ. του Κάβου το φετινό καλοκαίρι) επηρεάζουν ολοένα και περισσότερο. Αξιοσημείωτη είναι η διαπίστωση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, ότι ακόμη και ένα αρνητικό δημοσίευμα, μπορεί να πλήξει καίρια την δημοτικότητα ενός τόπου.
  • Στο μέλλον, οι προορισμοί που τελικά θα βγουν κερδισμένοι, θα είναι αυτοί που οι τιμές τους θα ανταποκρίνονται καλλίτερα στο επίπεδο των παρεχομένων υπηρεσιών (value for money).  Επί πλέον, αν πρέπει κανείς να επιλέξει για να αυξήσει τις πωλήσεις του, είτε ως προορισμός είτε ως μεμονωμένη επιχείρηση, μεταξύ πολιτικής φθηνότερων τιμών ή αναβάθμισης των υπηρεσιών με παράλληλα λογική αύξηση της τιμής, σίγουρα η τελευταία είναι η καλλίτερη επιλογή.
  • Η τάση για συγχωνεύσεις και για στρατηγικές συνεργασίες στον χώρο των Tour Operators και των αεροπορικών εταιρειών αναμένεται να ενταθεί, με όλα όσα αυτό σημαίνει.
  • Στα κανάλια διανομής ολοένα και μεγαλύτερος θα γίνεται ο ρόλος του διαδικτύου, ιδιαίτερα για τους προορισμούς που έχουν την  δυνατότητα αεροπορικής σύνδεσης με τακτικές πτήσεις, κάτι που δεν υπάρχει όμως αυτή την στιγμή στην Κέρκυρα. Εναλλακτική λύση θα μπορούσε να είναι η οργανωμένη προσπάθεια για προσέλκυση  οδικού τουρισμού από την Ιταλία, την Γερμανία και τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης.
  • Υπάρχει έντονη επιθυμία εκ μέρους των καταναλωτών για μεγαλύτερη αυτονομία στην  διαμόρφωση των διακοπών τους (σε βάρος του παραδοσιακού ‘’πακέτου’‘), ζήτηση που αρχίζει να καλύπτεται από την αγορά. Η παραπάνω τάση σε συνδυασμό με την αλματώδη ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους (Easy Jet, Rynnair, Hapag Lloyd Express κ.λπ.), μπορεί να αλλάξει ριζικά την τουριστική αγορά της Ευρώπης τα επόμενα 2-3 χρόνια.
  •  
  • Ο ανταγωνισμός, κυρίως από  χώρες με αρνητικές επιδόσεις το 2002 (όπως π.χ. Ισπανία) θα είναι πολύ πιο έντονος το 2003.
  • Η εισαγωγή του ευρώ, με την προσθήκη των απαράδεκτων στρογγυλοποιήσεων προς τα πάνω, αφαιρεί μέρος του συγκριτικού μας πλεονεκτήματος ως ’‘φθηνού’’ προορισμού.
  • Οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων αναμένεται να είναι περισσότερες, με βάση τα έως σήμερα στοιχεία, γεγονός που αυξάνει σημαντικά τις υποχρεώσεις μας για καλλίτερες υπηρεσίες στο Λιμάνι.
  • Η τάση για διακοπές “All Inclusive” στην Κέρκυρα (και στην Ελλάδα γενικότερα) αυξάνεται, γεγονός που επιδέχεται διάφορες αναγνώσεις.
  • Νέοι Tour Operators το 2003, έχουν συμπεριλάβει στα προγράμματα τους ’‘περιπατητικούς γύρους’‘ στην Κέρκυρα, γεγονός που πρέπει να αυξήσει την προσοχή των Δήμων για το πώς διαχειρίζονται τα παραδοσιακά μονοπάτια στις περιοχές τους, τα οποία όχι μόνο δεν πρέπει να καταστρέφονται αλλά και να συντηρούνται.

”Από όλα τα παραπάνω συνάγεται το συμπέρασμα”, καταλήγει ο κ. Δούκας, ”ότι ο τουρισμός μας πρέπει να τύχει εξαιρετικής προσοχής και σοβαρότητας, για να μπορέσει, όχι μόνο να διατηρήσει την θέση του στην διεθνή αγορά, αλλά και να προσφέρει, όπως έχει την δυνατότητα, πολύ περισσότερα στην τοπική Οικονομία”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top