Τελευταία νέα
ΑρχικήΟργανωτές ΤαξιδιώνTour OperatorsΗ πολιτική, σε αναμονή των εξελίξεων, των Γερμανών tour operators

Η πολιτική, σε αναμονή των εξελίξεων, των Γερμανών tour operators

Η αβεβαιότητα που υπάρχει αυτό τον καιρό στην γερμανική τουριστική αγορά έχει δημιουργήσει μια κατάσταση «έκτακτης ανάγκης», όπου όλοι οι tour operators προσπαθούν να προβλέψουν το μέλλον

ΑΠΟΣΤΟΛΗ-ITB 2003 – Η αβεβαιότητα που υπάρχει αυτό τον καιρό στην γερμανική τουριστική αγορά λόγω του παγώματος των κρατήσεων, της αναμονής των επιπτώσεων μετά τον πόλεμο και της συνεχιζόμενης δύσκολης οικονομικής<...> συγκυρίας, έχουν δημιουργήσει μια κατάσταση «έκτακτης ανάγκης», όπου όλοι οι tour operators προσπαθούν να προβλέψουν το μέλλον, να προλάβουν τον ανταγωνισμό σε προσφορές που θα τους εξασφαλίσουν τμήμα της αγοράς, να επιτύχουν καλύτερες τιμές στα καταλύματα με σκληρές διαπραγματεύσεις, προσπαθώντας να μειώσουν το κόστος του τουριστικού πακέτου που αυξάνεται από την αύξηση των καυσίμων, να εφεύρουν νέους τρόπους που θα καταστήσουν πιο ευέλικτα τα τουριστικά πακέτα και γενικότερα να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τις πιθανές ταχύτατες αλλαγές –ανοδικές η πτωτικές- κυρίως μετά την λήξη του πολέμου.

«Το σημαντικότερο σήμερα δεν είναι ο πόλεμος, αλλά, το πώς θα διαμορφωθεί το κλίμα και ο τρόπος σκέψης μετά τον πόλεμο και πως θα επηρεάσει τον τουρισμό» μας είπε χαρακτηριστικά ο Birger Backman, CEO της UFTAA.
Η ιδιομορφία της σημερινής επικρατούσας κατάστασης είναι ότι η αγορά έχει παγώσει προς όλους γενικά τους προορισμούς, ενώ κάποιοι από αυτούς, που λόγω των ιδιαίτερα χαμηλών τιμών παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση, όπως η Τουρκία, είναι ιδιαίτερα επισφαλείς και θα μπορούσαν να βουλιάξουν από την μία στιγμή στην άλλη. Υπό αυτές τις συνθήκες δεν υπάρχει θέμα μετατόπισης των πτήσεων charter από κάποιο προορισμό σε κάποιο άλλο, αλλά, ούτε η δυνατότητα να μειωθούν στο σύνολό τους οι πτήσεις, αφού το να κρατηθούν τα αεροπλάνα στο έδαφος είναι περισσότερο ασύμφορο οικονομικά.

Σε ότι αφορά τις πληροφορίες που συλλέξαμε πρωτογενώς από εκπροσώπους γερμανών tour operators είναι εντυπωσιακά διαφορετικές, συχνά ακόμα και από εκπροσώπους του ίδιου οργανισμού. Αυτό αποτελεί μια επιπλέον απόδειξη της ασάφειας για την πολιτική που θα πρέπει να ακολουθηθεί υπό τις παρούσες ιδιαίτερα ρευστές συνθήκες.

Σε γενικές γραμμές πάντως υπάρχει η ταυτόσημη πρόβλεψη, με βάση κυρίως την προγενέστερη σχετική εμπειρία, ότι στην κορύφωση της τουριστικής ζήτησης τους καλοκαιρινούς μήνες, θα υπάρξει σαφής ανάκαμψη. Έτσι, το θέμα τόσο για τους T.Os. όσο και για την χώρα μας ως τουριστικό προορισμό εστιάζεται στο πως και σε ποιο βαθμό θα μπορέσει να καλυφθεί το έλλειμμα των πρώτων μηνών (Απριλίου και Μάιου), που ελπίζουμε ότι θα μπορέσει να υποκατασταθεί στο τέλος της χρονιάς, τους επόμενους μήνες, ώστε να εξασφαλιστούν καλοί μέσοι όροι.

Βάσει της σχετικής αναφοράς της ΔΙΤΕΞ Γερμανίας περισσότερο παρά ποτέ οι Γερμανοί πολίτες επανεξετάζουν τις δαπάνες διακοπών και τις τιμές των „πακέτων“ – οργανωμένων ταξιδιών διακοπών. Παρόλα τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Γερμανοί, εξακολουθεί να ισχύει η αρχή, ότι οι διακοπές είναι ο τελευταίος κλάδος στον οποίο θα κάνουν οικονομία. Η εποχή όμως, που οι Γερμανοί ταξίδευαν απεριόριστα και ξόδευαν απεριόριστα χρήματα, ανήκει πλέον στο παρελθόν.

Ο τουριστικός κλάδος βρίσκεται στη φάση της ομαλοποίησης. Αντί να σπεύδει από ρεκόρ σε ρεκόρ, όπως μέχρι τώρα γινότανε, θα πρέπει να είναι ικανοποιημένος και με μικρότερους ρυθμούς ανάπτυξης.

Αν και το ενδιαφέρον των γερμανών πολιτών για ταξίδια διακοπών παραμένει αμείωτο μειώθηκε η διάρκεια του ταξιδιού. Η τάση για ταξίδια διάρκειας από 5 μέχρι 13 μέρες αυξάνει, ενώ, για λόγους οικονομίας, χάνει έδαφος το κλασσικό ταξίδι διακοπών διάρκειας τουλάχιστον δύο (2) εβδομάδων.

Διάρθρωση της τουριστικής αγοράς της Γερμανίας

Tour Operators

  • Preussag – TUI AG
    Η πορεία της εταιρίας Preussag σε μεγαλύτερο τουριστικό κοντσέρν (Τ.Ος.) παγκοσμίως ολοκληρώθηκε το 2002 με την μετονομασία της σε TUI AG.
    Οι εταιρίες του Τ.Ο. TUI AG καλύπτουν όλες τις βαθμίδες του τουριστικού πακέτου διακοπών, από το γραφείο (πώλησης) ταξιδίων στο διοργανωτή ταξιδίων (Τ.Ο.) μέχρι την αεροπορική εταιρία, τα ξενοδοχεία και τα γραφεία ταξιδίων στις χώρες υποδοχής τουριστών (incoming agent).
    Στο κοντσέρν ανήκουν 81 διοργανωτές ταξιδίων, περισσότερα από 3.700 γραφεία ταξιδίων, 88 αεροπλάνα, 32 γραφεία ταξιδίων στις χώρες υποδοχής τουριστών και περίπου 150.000 κρεβάτια σε 285 ξενοδοχεία.
  • Thomas Cook (Neckermann)
    Ο δεύτερος σε μέγεθος Τ.Ο. της Γερμανίας Thomas Cook (Neckermann) καλύπτει, επίσης, όλες τις βαθμίδες του τουριστικού πακέτου διακοπών, γραφεία ταξιδίων, διοργανωτές ταξιδίων (Τ.Ο.), αεροπορική εταιρία, τα ξενοδοχεία και γραφεία ταξιδίων στις χώρες υποδοχής τουριστών. Στο κοντσέρν ανήκουν 30 διοργανωτές ταξιδίων, περίπου 3.600 γραφεία ταξιδίων, 86 αεροπλάνα, και ελέγχει 73.000 κρεβάτια ξενοδοχείων.
    Από τα μέσα του 2002 το κοντσέρν ακολουθεί πολιτική προβολής όλων των εταιριών με κοινή ονομασία. Την εικόνα συμπλήρωσε η μετονομασία της αεροπορικής εταιρίας Condor σε Thomas Cook.
  • Rewe Touristik
    Ο Rewe Touristik διαθέτει 880 ιδιόκτητα ταξιδιωτικά γραφεία. Από το 2001 στον Τ.Ο. Rewe Touristik ανήκει ο Τ.Ο. LTU (LTT) και συμμετέχει με 40% στην αεροπορική εταιρία LTU.
  • Alltours
    Ο ανεξάρτητος Τ.Ο. Alltours, εκτός από το ταξιδιωτικό κέντρο Alltours Reisecenter, διαθέτει 164 τουριστικά γραφεία και άλλες μη τουριστικές εταιρίες.
  • FTI-Frosch-Touristik
    Στον Τ.Ο. FTI-Frosch-Touristik ανήκουν, μεταξύ άλλων, Frosch Touristik, LAL (διοργανωτής εκπαιδευτικών ταξιδιών) και Air Maritime Seereisen.

Γραφεία Ταξιδίων

Η Γερμανία έχει, συγκριτικά με άλλα κράτη προέλευσης τουριστών, το πιο πυκνό δίκτυο γραφείων ταξιδιών.

Ο κύκλος εργασιών των 20.000 περίπου ταξιδιωτικών γραφείων ανήλθε το 2001 σε 23, 8 δισ. ευρώ (2000 : € 25,1 δισ.).

Σύμφωνα με στοιχεία του επαγγελματικού τουριστικού περιοδικού FVW International, με βάση τα στοιχεία του έτους 2001, το 90% των γραφείων ταξιδιών ανήκουν σε μια αλυσίδα ή σε ένα σύστημα Franchise και το 10% είναι ανεξάρτητα γραφεία ταξιδιών.

Ο κύκλος εργασιών, όμως των ανεξάρτητων ταξιδιωτικών γραφείων καλύπτει μόνο το 5% του συνολικού όγκου.
Τα ιδιωτικά ταξίδια κάλυψαν το 2001 το 70% του κύκλου εργασιών του κλάδου, ενώ τα επαγγελματικά ταξίδια κάλυψαν το 30%. Τον μεγαλύτερο όγκο των πωλήσεων των γραφείων ταξιδιών κάλυψαν οι πωλήσεις «πακέτων» οργανωμένων ταξιδίων, παρά το γεγονός, ότι το ποσοστό συμμετοχής στον κύκλο εργασιών μειώθηκε, ενώ ταυτόχρονα αυξήθηκαν οι πωλήσεις αεροπορικών εισιτηρίων.

Οι πωλήσεις ταξιδιών μέσω του διαδυκτίου το 2002 παρουσίασαν σχετική αύξηση σε σύγκριση με το 2001 που είχαν καλύψει μόνο το 1% των συνολικών πωλήσεων.

Οι περισσότερες πωλήσεις, όμως μέσω του διαδυκτίου αφορούν αεροπορικά εισιτήρια και εισιτήρια διαφόρων εκδηλώσεων. Οι τουρίστες χρησιμοποιούν το διαδύκτιο κυρίως ως πηγή άντλησης πληροφοριών.

Οι μεγάλοι διοργανωτές ταξιδιών (Τ.Ος.) δημιούργησαν δικό τους δίκτυο πωλήσεων.

Το μεγαλύτερο δίκτυο έχει ο τουριστικός οργανισμός TUI, ο οποίος καλύπτει σχεδόν το 1/3 του κύκλου εργασιών μέσω των θυγατρικών ταξιδιωτικών γραφείων ή των γραφείων Franchise.
Το δεύτερο σε μέγεθος δίκτυο πωλήσεων στη Γερμανία δημιούργησε η Raiffeisen-Tours-Kooperation (RTK), της οποίας ο κύριος στόχος ήταν η εξασφάλιση της βιωσιμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, χωρίς να υποχρεωθούν να εγκαταλείψουν την ανεξαρτησία τους.

Δίκτυο πωλήσεων έχουν δημιουργήσει και οι Τ.Ο. Rewe και Thomas Cook.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
01/12/2022
30/11/2022
29/11/2022
28/11/2022
25/11/2022
24/11/2022