Τελευταία νέα
ΑρχικήΟργανωτές ΤαξιδιώνTour OperatorsΑύξηση 55% των επισκεπτών στη φετινή Grekland Panorama στη Σουηδία
Εκθέσεις

Αύξηση 55% των επισκεπτών στη φετινή Grekland Panorama στη Σουηδία

Η τουριστική κίνηση προς τη χώρα μας θα έχει μία αύξηση κατά μέσο όρο της τάξης του 10%. Η Κρήτη και τα Δωδεκάνησα (κυρίως Ρόδος και Κως) κυριαρχούν και αυτήν τη χρονιά στις προτιμήσεις των Σκανδιναβών.

Ξεπέρασε κάθε πρόβλεψη, σύμφωνα με τους διοργανωτές, η επιτυχία της 2ης διοργανωσης της Grekland Panorama, της μοναδικής αποκλειστικής έκθεσης τουρισμού, γαστρονομίας και πολιτισμού για τη χώρα μας στη βόρεια Ευρώπη, που διοργανώθηκε από τις 13 έως τις 15 Φεβρουαρίου στο Globen Arena, με την υποστήριξη του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ).

Τις δύο μέρες  της έκθεσης, την επισκέφθηκαν συνολικά 10.890 άτομα (επίσημη καταμέτρηση του Globen Arena) αριθμός αυξημένος κατά 55% σε σύγκριση με τη διοργάνωση του 2014, ενώ ο νέος εκθεσιακός χώρος ήταν περίπου 1.250 τ.μ. μεγαλύτερος (+50%).

Η επισκεψιμότητα της Grekland Panorama ήταν τόσο μεγάλη, ώστε σύμφωνα με τη διοίκηση του Globen Arena, είναι πλέον η μεγαλύτερη έκθεση που έχει φιλοξενήσει μέχρι σήμερα στις εγκαταστάσεις του. Αυτό σημαίνει ότι η ελληνική έκθεση δεν αναδεικνύεται απλώς σε μείζον τουριστικό γεγονός για τη Στοκχόλμη, αλλά καθιερώνεται και ως μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις που διοργανώνονται στην πρωτεύουσα της Σουηδίας σε ετήσια βάση.

Διθυραμβικά είναι τα σχόλια των κορυφαίων στελεχών των tour operators της Σκανδιναβίας, οι οποίοι συμμετείχαν στο Grekland Panorama με μεγάλα περίπτερα – TUI/Fritidsresor, Thomas Cook/VING, Kuoni/Apollo, όπως και οι Solresor, Airtours, Tema Resor, Detur και Aegean Airlines/Tal Aviation – καθώς χιλιάδες Σουηδοί έσπευσαν να αξιοποιήσουν τις προσφορές και προτάσεις διακοπών που προσέφεραν ειδικά για τους επισκέπτες της έκθεσης.
 
Σύμφωνα με τις τοποθετήσεις των υψηλόβαθμων στελεχών των tour operators και των μηνυμάτων που είχαν οι Έλληνες εκθέτες, η κατάσταση για την Ελλάδα τη φετινή περίοδο, διαμορφώνεται ως εξής:

  • Οι μέχρι τώρα κρατήσεις δείχνουν μία ιδιαίτερα θετική πορεία και εκτιμάται ότι η τουριστική κίνηση προς τη χώρα μας θα έχει μία αύξηση κατά μέσο όρο της τάξης του 10% (τα ποσοστά ποικίλουν ανά αγορά προέλευσης, tour operator και προορισμό). Οι δε εξελίξεις στη χώρα μας και η σχετική δημοσιότητα, δε φαίνεται να έχουν αξιοσημείωτο αντίκτυπο στη ροή των κρατήσεων, μέχρι στιγμής.
  • Η Κρήτη και τα Δωδεκάνησα (κυρίως Ρόδος και Κως) κυριαρχούν και αυτήν τη χρονιά στις προτιμήσεις των Σκανδιναβών. Νέα δυναμική, αναπτύσσουν η Βόρειος Ελλάδα (κυρίως η Χαλκιδική και η Θεσσαλονίκη), η Πελοπόννησος (κυρίως η Καλαμάτα), η Αθήνα και τα νησιά του Αργοσαρωνικού. 
  • Ανερχόμενοι μικρότεροι προορισμοί είναι η Σάμος, η Κάρπαθος, η Κάλυμνος, οι Σποράδες (Σκιάθος και Σκόπελος), η Λευκάδα, η Β. Εύβοια, η Ήπειρος και η Πάργα μαζί με τα Σύβοτα.
  • Από πλευράς προιόντων και υπηρεσιών, σύμφωνα με τους τουριστικούς παράγοντες της σκανδιναβικής αγοράς, η αναζήτηση και η εξερεύνηση της “αυθεντικής Ελλάδας” είναι η κυρίαρχη τάση αυτήν τη στιγμή. Η γαστρονομία και τα παραδοσιακά προϊόντα, ο ελληνικός τρόπος ζωής, η ευεξία και οι δραστηριότητες στη φύση, είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που προτιμά ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός Σκανδιναβών που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ελλάδα.

Την Grekland Panorama αξιοποίησαν φέτος ως πλατφόρμα δυναμικής παρουσίασης στο σουηδικό κοινό, οι Περιφέρειες Πελοποννήσου – η Πελοπόννησος ήταν και η τιμώμενη περιοχή της φετινής διοργάνωσης – και Κεντρικής Μακεδονίας. Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης και ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας μετέβησαν στη Στοκχόλμη και είχαν σειρά επαφών και συναντήσεων στο πλαίσιο της προώθησης και προβολής του τουριστικού προιόντος των περιοχών τους. Μεταξύ των πολλών δρώμενων που έγιναν κατά τη διάρκεια της έκθεσης, ξεχώρισαν:

  • Το θεματικό πάρκο για παιδιά, με θέμα την ελληνική μυθολογία, που είχε διαμορφωθεί στο χώρο από το “Χαμόγελο του Παιδιού” με την υποστήριξη και υπό την αιγίδα του Δήμου της Στοκχόλμης.
  • Οι διαδραστικές επιδείξεις μαγειρικής από το Hellas Food Lab και διακεκριμένους σεφ, οι οποίοι καθ’όλη την διάρκεια της ημέρας θα διοργανώνουν γευσιγνωσίες και ελληνικά πιάτα με προϊόντα του Exclusive Culinary Partner, την GAEA.
  • Η αναπαράσταση παραδοσιακού κρητικού γάμου από τον Δήμο Πλατανιά Κρήτης.

Μεγάλο ενδιαφέρον προσέλκυσε η παρουσία της Google με το Google Developers Group της Θεσσαλονίκης. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το GVR Project (Ελληνικό Project Εικονικής Πραγματικότητας/Greek Virtual Reality Project) που βασίζεται στο Google Cardboard, με στόχο να εισάγει την Εικονική Πραγματικότητα και τις αστείρευτες δυνατότητες της στην Ελλάδα μέσα από ένα ειδικό Design Sprint πάνω στον τουρισμό, που ακολουθήθηκε από ένα κεντρικό hack session. Στο πλαίσιο αυτό, η εφαρμογή για τη Βόρεια Εύβοια, που βασίζεται στο Google Cardboard, τη συναρμολογούμενη “μάσκα” από χαρτόνι, έκανε την πρεμιέρα της στην Grekland Panorama, εντυπωσιάζοντας όσους την χρησιμοποίησαν.

Σημαντική παρουσία, τέλος, είχε η Κύπρος με περίπτερο του Κυπριακού  Οργανισμού Τουρισμού, τον Οργανισμό Τουρισμού Λάρνακας, Πάφου και Αγίας Νάπας – Προταρά, αλλά και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

Η Ημέρα των Επαγγελματιών
Στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε για τα σουηδικά μέσα ενημέρωσης, παρέστησαν και απηύθυναν χαιρετισμό, η πρέσβυς της Ελλάδας στη Σουηδία κα Αλίκη Χατζή, ο πρέσβης της Κύπρου κ. Ανδρέας Κακουρής, ο πρόεδρος του “Χαμόγελο του Παιδιού” κ. Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, ο Μητροπολίτης Σουηδίας και Πάσης Σκανδιναβίας Κλεόπας, η προϊσταμένη του ΕΟΤ Σκανδιναβίας κα Σταυρούλα Σκαλτσή, εκπρόσωποι του Δήμου Στοκχόλμης και υψηλόβαθμα στελέχη των tour operators Ving (Thomas Cook), TUI Nordic και Apollo (Kuoni).

Η πρώτη μέρα της διοργάνωσης, στις 13 Φεβρουαρίου, ήταν αφιερωμένη στους επαγγελματίες. Έγιναν τρία σεμινάρια από εξειδικευμένα στελέχη των tour operators Apollo και Tema Resor για την αγορά golf και τον θεματικό και εναλλακτικό τουρισμό, καθώς και για τον Ιατρικό Τουρισμό από στελέχη της εταιρείας icare. Το μεσημέρι της ίδιας μέρας πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση επαγγελματικής δικτύωσης με προσκεκλημένους, στελέχη των tour operators και τουριστικούς πράκτορες οι οποίοι συναντήθηκαν με τους εκθέτες επαγελματίες.

Παράλληλα, διοργανώθηκε ημερίδα με θέμα τις Καλές Πρακτικές Αειφόρου Ανάπτυξης στις ξενοδοχειακές μονάδες, στο πλαίσιο της οποίας παρουσιάστηκαν, το πρόγραμμα Green Keys της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας της Φύσης, πρακτικές για τη διαχείριση απορριμμάτων, εξοικονόμησης κόστους και ορθολογικής διαχείρισης φυσικών πόρων κ.ά.

Η εκδήλωση στο Μουσείο VASA

Το βράδυ έλαβε χώρα η επίσημη εκδήλωση της έκθεσης στο εντυπωσιακό Μουσείο VASA, με οικοδέσποινα τη διακεκριμένη δημοσιογράφο και συγγραφέα κα Αλεξάνδρα Πασχαλίδου. Η εκδήλωση, φιλανθρωπικού χαρακτήρα για την ενίσχυση των σκοπών του «Χαμόγελου του Παιδιού”, περιελάμβανε μία ζωντανή μουσική παράσταση από τη Μουσική Χορωδία Ορφέας “Grekiska Kören Orfeas”και βραβεύσεις από την Ένωση Ξενοδόχων Χανίων και τον Σύλλογο Ξενοδόχων Ρεθύμνου σε tour operators της Σουηδίας. Χορηγός του welcome drink της εκδήλωσης ήταν το Lindian Village.

Οι συμμετοχές στη φετινή διοργάνωση έφθασαν τους 165 εκθέτες. Από πλευράς προορισμών και φορέων:

  • Από την Κρήτη οι φορείς που συμμετείχαν με περίπτερα περιλαμβάνουν την Περιφέρεια Κρήτης, τον Δήμο Ρεθύμνου, τον Δήμο Χερσονήσου, τον Δήμο Πλατανιά, τον Σύλλογο Καταστηματαρχών Δήμου Πλατανιά – Go Platanias, τα Επιμελητήρια Λασιθίου, Ηρακλείου και Ρεθύμνου, την Ένωση Ξενοδόχων Χανίων, τον Σύλλογο Ξενοδόχων Ρεθύμνου και την Ένωση Ξενοδόχων Ηρακλείου.
  • Από τα Δωδεκάνησα: Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ΠΡΟΤΟΥΡ, Δήμος Κω και Δήμος Καρπάθου.
  • Από Β. Ελλάδα, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Χαλκιδικής, η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, η Ένωση Ξενοδόχων Θάσου, ο Δήμος Καβάλας, καθώς και η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.
  • Από την Αθήνα η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ/ACVB).
  • Από την Πελοπόννησο, η Περιφέρεια Πελοποννήσου και το Loutraki Tourism Organization.
  • Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.
  • Από τις Σποράδες, ο Δήμος Σκιάθου και ο Δήμος Αλονήσσου.

Η διοργάνωση του 2016
Το Grekland Panorama 2016 θα διοργανωθεί στις 12-14 Φεβρουαρίου στο Globen Arena. Λεπτομέρειες για τις εγγραφές και τις συμμετοχές θα ανακοινωθούν το αμέσο επόμενο διάστημα.

Η 2η έκθεση Grekland Panorama 2015 διοργανωθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού – ΕΟΤ, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ), της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) και του Ελληνο-Σουηδικού Επιμελητηρίου.

Το Grekland Panorama διοργανώνεται από την North Events. Είναι η μοναδική εταιρεία που εξειδικεύεται τα τελευταία έτη στην επικοινωνία του ελληνικού τουρισμού, πολιτισμού και γαστρονομίας σε μία από τις σημαντικότερες αγορές για τον εισερχόμενο τουρισμό στη χώρα μας – τη Σκανδιναβία.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024