Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐα48ωρη πανελλαδική απεργία στην ακτοπλοΐα στις 23-24 Φεβρουαρίου 2021
Ακτοπλοΐα

48ωρη πανελλαδική απεργία στην ακτοπλοΐα στις 23-24 Φεβρουαρίου 2021

Τα σωματεία διεκδικούν, μεταξύ άλλων, ανανέωση και εφαρμογή των ΣΣΕ με αυξήσεις, υποχρεωτική ασφάλιση στο ΝΑΤ, για όλους τους ναυτεργάτες από όποια χώρα και αν προέρχονται και αύξηση του επιδόματος ανεργίας στα 600 ευρώ για όλους τους ανέργους.

Οι διοικήσεις των σωματείων Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Πανελλήνια Ένωση Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν. “Ο Στέφενσων”, Πανελλήνια Επαγγλεματική Ένωση Μαγείρων Ε.Ν. και Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών – Ναυαγοσωστικών ανακοίνωσαν 48ωρη προειδοποιητική, πανελλαδική απεργία, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και με ενδεχόμενο κλιμάκωσης.

Τα σωματεία διεκδικούν, όπως τονίζεται σε σχετική τους ανακοίνωση:

  • “Κατάργηση του ν.4714/2020, των  αντεργατικών διατάξεων των ΠΝΠ και όλων των αντεργατικών νόμων, που προστέθηκαν στους προηγούμενους, για το χτύπημα συμβάσεων, μισθών, δικαιωμάτων σε συνθήκες πανδημίας.
  • Πλήρη, επαρκή και αποκλειστική χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό του δημόσιου συστήματος Υγείας με προσλήψεις μόνιμου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού με πλήρη εργασιακά δικαιώματα. Να ανοίξουν όλες οι δημόσιες δομές Υγείας που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια. Άμεση επίταξη του ιδιωτικού τομέα της υγείας.
  • Μαζικό και δωρεάν εμβολιασμό για όλο το λαό. Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς. Παροχή όλων των απαραίτητων μέσων ατομικής προστασίας με ευθύνη της εργοδοσίας.
  • Ανανέωση και εφαρμογή των ΣΣΕ με αυξήσεις, υποχρεωτική ασφάλιση στο ΝΑΤ, για όλους τους ναυτεργάτες από όποια χώρα και αν προέρχονται. Υπεράσπιση των συνδικαλιστικών ελευθεριών και δικαιωμάτων.
  • Πλήρη – σταθερή εργασία, με μείωση του εργάσιμου χρόνου, προσαρμογή των οργανικών συνθέσεων (με κατάργηση του ν.4150/2013) στις αυξημένες ανάγκες των πλοίων και της προστασίας της ανθρώπινης  ζωής στη  θάλασσα.
  • Ουσιαστική προστασία των ανέργων, αύξηση του επιδόματος ανεργίας στα 600 ευρώ, για όλους τους ανέργους, για όσο διαρκεί η ανεργία. Πλήρη, δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των ανέργων και των οικογενειών τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • Άμεσα μέτρα για τον επαναπατρισμό των χιλιάδων ναυτεργατών, στα ποντοπόρα καράβια
  • Άμεση επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες από ΝΑΤ/ΕΦΚΑ, σε κύριες – επικουρικές συντάξεις και εφάπαξ.
  • Διαγραφή των χρεών όλων των εργατικών οικογενειών”.

ΣΥΡΙΖΑ: “Χαιρετίζουμε τις κινητοποιήσεις των Ελλήνων ναυεργατών  απέναντι σε μια Κυβέρνηση που ανατρέπει τα εργασιακά δικαιώματα”
Σε δήλωσή του, ο κ. Νεκτάριος Σαντορινιός, τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία αναφέρει, ενόψει της αυριανής 48ωρης απεργίας: “Τον τελευταίο χρόνο, η ναυτεργασία έχει δεχθεί σοβαρά πλήγματα από την Κυβέρνηση της ΝΔ. Το Υπουργείο Ναυτιλίας συστηματικά και κατ΄ εξακολούθηση στοχοποιεί τους Έλληνες ναυτεργάτες και τα εργασιακά τους δικαιώματα, μέσα από φωτογραφικές ρυθμίσεις και νυχτερινές τροπολογίες, που προσβάλλουν την εργατική νομοθεσία, ευνοούν συγκεκριμένα συμφέροντα και υποβαθμίζουν τον κλάδο.

Το καλοκαίρι του 2020 (Ν. 4714/2020), εν μέσω πανδημίας και της βαθιάς κρίσης που η κοινωνία και η οικονομία μας υφίσταται, τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Εργασίας δεν δίστασαν να φέρουν τρεις επικίνδυνες για τη ναυτεργασία ρυθμίσεις, με τις οποίες επηρεάζονται επί τα χείρω οι οργανικές συνθέσεις και θέτει σε απειλή το επάγγελμα του ναυτικού, αφού πια στα πλοία ελληνικής σημαίας, ελαστικοποιείται η υποχρέωση του πλοιοκτήτη να προσλαμβάνει 5 Έλληνες αξιωματικούς, γεγονός που επηρεάζει άμεσα τις οργανικές συνθέσεις και μειώνει τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας για τους Έλληνες ναυτικούς. Ακόμη, προχώρησαν σε ωμή κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας των κατώτερων πληρωμάτων και των ειδικοτήτων του ανθυποπλοιάρχου και Γ’ μηχανικού στα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας με ελληνική σημαία, χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση με τους φορείς της ναυτιλίας, προκαλώντας ουσιαστικά προβλήματα στην κατοχύρωση των μισθών και των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών. Τέλος, η Κυβέρνηση παρενέβη εξόφθαλμα και χωρίς προηγούμενο στη λειτουργία του συνδικαλιστικού κινήματος των Ναυτεργατών, αφού επέβαλε νομοθετικά στα μέλη των ναυτεργατικών σωματείων όριο τριών θητειών συνολικά, σε πρωτοβάθμιο και δευτεροβάθμιο σωματείο και όριο ηλικίας, ως προϋπόθεση για συμμετοχή στις αρχαιρεσίες.

Το ξήλωμα του πουλόβερ όμως για την ελληνική ναυτεργασία δεν σταμάτησε εδώ. Με τον πρόσφατο Νόμο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (4770/2021) μειώθηκαν σκανδαλωδώς τα πρόστιμα που οφείλουν οι πλοιοκτήτες να πληρώνουν σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων της νομοθεσίας περί ορίων του χρόνου εργασίας και ανάπαυσης των ναυτικών. Έτσι αντί για 300-500 ευρώ, ανά ναυτικό την ημέρα, που ήταν υπόχρεοι να πληρώνουν ακτοπλόοι και εφοπλιστές, στις περιπτώσεις που καταστρατηγείτο η εργατική νομοθεσία, οι ‘εκλεκτοί πια της ΝΔ’ που κερδοσκοπούν εις βάρος της ναυτεργασίας, θα επιβαρύνονται μόνο με 300-1000 ευρώ ανά ημέρα. Με τη ρύθμιση αυτή ωφελήθηκαν συγκεκριμένοι ακτοπλόοι που συστηματικά παραβιάζουν τα ωράρια εργασίας των ναυτικών, οι οποίοι αντί να πληρώσουν για κάθε παράβαση, για παράδειγμα 20.000-30.000 ευρώ την ημέρα, θα πληρώνουν 1.000 ευρώ!

Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προστάτευσε και ενίσχυσε το ρόλο της ναυτεργασίας, αναγνωρίζοντας τη μεγάλη συνεισφορά του κλάδου στην ελληνική οικονομία και τον κομβικό ρόλο που επιτελεί στην στήριξη της ελληνικής ναυτιλίας, ενώ ως Αξιωματική Αντιπολίτευση πρωτοστατήσαμε στην αποδόμηση των φωτογραφικών ρυθμίσεων και εξηγήσαμε στον ελληνικό λαό τις κρυφές διαδρομές της Κυβέρνησης με συγκεκριμένα συμφέροντα και τις προσπάθειες για την ανατροπή του εργασιακού πλαισίου προστασίας των ναυτικών μας.

Η επικείμενη 48ωρη απεργία των ναυτεργατών της χώρας είναι δίκαιη και βάσιμη. Στεκόμαστε το πλευρό των Ελλήνων ναυτικών και χαιρετίζουμε τις κινητοποιήσεις τους απέναντι σε μια Κυβέρνηση που ανατρέπει τα εργασιακά δικαιώματα, που βλέπει την κρίση ως ευκαιρία για τους δικούς της εκλεκτούς και που δεν διστάζει να σύρει στην φτωχοποίηση έναν παραγωγικό και σημαντικό για την ελληνική οικονομία, κλάδο.

Καλούμε την Κυβέρνηση, έστω και τώρα, να αποσύρει τις αντεργατικές ρυθμίσεις και να προχωρήσει σε ανοιχτό και ειλικρινή διάλογο με τους Έλληνες ναυτικούς”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024