Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΑύξηση κατά 34% για τις πωλήσεις της Ναυτιλιακής Εταρίας Λέσβου
Οι πωλήσεις το α εξάμηνο του 2010 ανήλθαν σε 20,894 εκατ. ευρώ

Αύξηση κατά 34% για τις πωλήσεις της Ναυτιλιακής Εταρίας Λέσβου

Οι πωλήσεις του Ομίλου Ναυτιλιακής Εταρίας Λέσβου (ΝΕΛ) στη τρέχουσα περίοδο ανήλθαν σε 20,894 εκατ. ευρώ έναντι πωλήσεων 15,560 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη περίοδο και συγκριτικά εμφανίζονται αυξημένες κατά 34,28 […]

Οι πωλήσεις του Ομίλου Ναυτιλιακής Εταρίας Λέσβου (ΝΕΛ) στη τρέχουσα περίοδο ανήλθαν σε 20,894 εκατ. ευρώ έναντι πωλήσεων 15,560 εκατ. ευρώ στην<...> προηγούμενη περίοδο και συγκριτικά εμφανίζονται αυξημένες κατά 34,28 %, το δε αντίστοιχο λειτουργικό μικτό αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε ζημία 2,428 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 1,883 εκατ. ευρώ. Η επιβάρυνση του μικτού αποτελέσματος οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των τιμών των καυσίμων σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο..

Τα αποτελέσματα (ζημίες) μετά από φόρους της παρούσης περιόδου ανήλθαν σε ζημία ποσού 13,204 εκατ. ευρώ έναντι ζημίας ποσού 7,062 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο του έτους 2009. Για λόγους συγκρισιμότητας πρέπει να ληφθούν υπόψην τα έκτακτα έσοδα και δαπάνες που έχουν περιληφθεί στα ανωτέρω αποτελέσματα, και συγκεκριμένα τα αποτελέσματα του α΄ εξαμήνου 2009 είχαν ωφεληθεί α) με ποσό 3,319 εκατ. ευρώ, το οποίο αφορούσε αντιστροφή πρόβλεψης απομείωσης της αξίας του πλοίου “Θεόφιλος”, λόγω αποκατάστασης της λειτουργικής του ικανότητας, β) με ποσό 1,700 εκατ. ευρώ που αφορούσε έσοδα από αποζημίωση για την ζημιά του ίδιου πλοίου και γ) με 452.000 ευρώ, που ήταν κέρδος από την πώληση του πλοίου “Παναγία Τήνου” της θυγατρικής εταιρείας Σι Λινκ Φέρρις ΝΕ. Αντιστρόφως, τα αποτελέσματα του α` εξαμήνου 2010 έχουν επιβαρυνθεί με ποσό 490.000 ευρώ, που αφορά ζημιά από την πώληση του πλοίου “Παναγία Χοζοβιώτισσα” της θυγατρικής εταιρείας Σι Λινκ Φέρρις ΝΕ.

Λαμβανομένου υπόψη και εξαιρούμενων των ανωτέρω έκτακτων αποτελεσμάτων για λόγους συγκρισιμότητας, τα συνολικά αποτελέσματα της παρούσης περιόδου ανήλθαν σε ζημία ποσού 12,714 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας ποσού 12,533 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο του έτους 2009.

Προοπτικές και στόχοι
Η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου ΑΕ δραστηριοποιείται στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της ελληνικής ακτοπλοΐας, το θεσμικό πλαίσιο της οποίας χρήζει προσαρμογής στο ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο προκειμένου οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά να αποκτήσουν τουλάχιστον ίση ανταγωνιστικότητα με τις αντίστοιχες τις Ευρώπης γεγονός που θα μείωνε σημαντικά το κόστος εκμετάλλευσης των πλοίων .

Στο λειτουργικό πλαίσιο που δραστηριοποιείται η εταιρεία, η διοίκηση της, δημιουργεί και αναπτύσσει ευέλικτες στρατηγικές και τακτικές για την βελτίωση του μικτού περιθωρίου εκμετάλλευσης (ΕΒITDA ) και της χρηματοοικονομικής της θέσης με στόχο τη μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους του ομίλου και ποιο συγκεκριμένα :

Η σημαντικότερη πηγή εσόδων της εταιρείας προέρχεται από τις επιδοτήσεις αγόνων γραμμών. Τούτο αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα της εταιρείας καθώς η οικονομία μας είναι σε ύφεση και αναμένεται συρρίκνωση της κατανάλωσης αλλά ταυτόχρονα απαιτεί αυξημένο κεφάλαιο κίνησης ως αντιστάθμισμα των χρονικών καθυστερήσεων σύμφωνα με τις τυπικές διαδικασίες είσπραξης των επιδοτήσεων. Αναγκαιότητα για την εταιρεία αποτελεί η ανανέωση του στόλου της ή η προσθήκη νέων πλοίων στο στόλο της προκειμένου να διατηρήσει τη θέση της στο κλάδο, να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της, να μειώσει το μέσο κόστος εκμετάλλευσης του στόλου της καθώς και το κόστος των εξόδων διοίκησης και διάθεσης ως ποσοστό αυτών επί των πωλήσεων . Η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει κατά ένα μέρος στην υλοποίηση της αναδιοργάνωσης του στόλου της.

Η εταιρεία ερευνά την παγκόσμια αγορά προκειμένου να βρει το πιο προσοδοφόρο τρόπο εκμετάλλευσης των ταχυπλόων πλοίων της είτε εκμεταλλευόμενη η ίδια τα πλοία αυτά σε νέες γραμμές στο εξωτερικό, είτε παραχωρώντας σε τρίτους την εκμετάλλευση τους όπως το πλοίο “Αίολος Κεντέρης Ι”, το οποίο κρίνεται και προσφορότερο. Η εκμετάλλευση των πλοίων αυτών στην εγχώρια αγορά κρίνεται ασύμφορη, κυρίως λόγω του ασφυκτικού νομοθετικού πλαισίου και έχει επιβαρύνει σημαντικά τα αποτελέσματα εκμετάλλευσης του Ομίλου στο παρελθόν.

Η εταιρεία βρίσκεται σε συνεχείς διαπραγματεύσεις με τις πιστώτριες τράπεζες προκειμένου να υπάρξει σημαντική βελτίωση της χρηματοοικονομικής θέσης της εταιρείας και του αντίστοιχου χρηματοοικονομικού κόστους.

Η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αναδιάταξης και αναδιοργάνωσης των εσωτερικών δομών της προκειμένου να καταστεί πιο ευέλικτη και να μειωθεί το λειτουργικό της κόστος.

Στο πλαίσιο των παραπάνω στρατηγικών η Γενική Συνέλευση των μετόχων της εταιρείας κατά την συνεδρίαση της 27/7/2010 αποφάσισε : α) την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου κατά ποσό 97,926 εκατ. ευρώ β) την κεφαλαιοποίηση αποθεματικών ποσού 8,515 εκατ. ευρώ και γ) την διαγραφή ζημιών προηγουμένων χρήσεων κατά ποσό 46,834 εκατ. ευρώ με συμψηφισμό ισόποσου μετοχικού κεφαλαίου. Τα αποτελέσματα των παραπάνω προσπαθειών αναμένεται να ασκήσουν ουσιώδη επίδραση στα αποτελέσματα του ομίλου από το δεύτερο τρίμηνο του 2011.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024