Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΧάρτης υποχρεώσεων Ακτοπλοΐας – Αντιμετώπιση προβλημάτων των καταναλωτών -επιβατών
Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών «Η Παρέμβαση»

Χάρτης υποχρεώσεων Ακτοπλοΐας – Αντιμετώπιση προβλημάτων των καταναλωτών -επιβατών

Με επιστολή της προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γεώργιο Α. Βουλγαράκη, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών «Η Παρέμβαση», έθεσε τα παρακάτω θέματα και ζήτησε άμεσες […]

Με επιστολή της προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γεώργιο Α. Βουλγαράκη, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων<...> Καταναλωτών «Η Παρέμβαση», έθεσε τα παρακάτω θέματα και ζήτησε άμεσες ενέργειες από την πλευρά του υπουργού ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές – επιβάτες στο χώρο της ακτοπλοΐας.

Παραθέτουμε τα θέματα που έθεσε «Η Παρέμβαση»

Χάρτης Υποχρεώσεων

Δυστυχώς φτάσαμε σε ένα ακόμη καλοκαίρι, χωρίς ένα νομικό πλαίσιο που θα ορίζει και θα προστατεύει τα δικαιώματα των επιβατών – πολιτών και θα βάζει φραγμό στις αυθαιρεσίες της ακτοπλοΐας. Είναι επιτακτική ανάγκη, η άμεση ψήφιση του Χάρτη για την Ακτοπλοΐα, αίτημα των Ενώσεων Καταναλωτών επί μια δεκαετία και πλέον. Φρονούμε πως με την κατάσταση που επικρατεί κάθε καθυστέρηση εδραιώνει καταστάσεις και πρακτικές που θα είναι δύσκολο να ανατραπούν και που, κάθε άλλο, παρά τιμούν την ακτοπλοΐα, αλλά και την πολιτική του Υπουργείου σας. Και τέλος πάντων τι είναι εκείνο που καθυστερεί την ψήφιση και εφαρμογή αυτού του νομοσχεδίου, το οποίο, απ’ ότι γνωρίζουμε, είναι έτοιμο εδώ και πολύ καιρό. Έχουμε δε καταθέσει τις προτάσεις- παρατηρήσεις μας πλέον του έτους οι Ενώσεις Καταναλωτών.

Κρατήσεις υπέρ τρίτων

Ασφαλώς και συμφωνούμε με την πρόταση της b<>Ένωσης Ακτοοπλόων για κατάργηση αυτού του απαράδεκτου γεγονότος, των κρατήσεων υπέρ τρίτων, που εξαντλεί τα όρια περί δικαίου και την τσέπη των επιβατών, που επιβάλλεται στα εισιτήρια αλλά και σε πλείστες άλλες δραστηριότητες του Υπουργείου σας, όπως π.χ. οι άδειες αλιείας κλπ. Δεν αντέχει σε καμία λογική αυτή η εισπρακτική τακτική, που καλύπτει υποχρεώσεις άλλων. Δυστυχώς μας ωθείτε, ως Ενώσεις Καταναλωτών, να προσφύγουμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση για να βρούμε το δίκιο μας. Βεβαίως αν προχωρήσετε σε μια τέτοια ενέργεια θα πρέπει να εξασφαλιστεί πως στο επόμενο διάστημα δεν θα γίνει καμία αύξηση του εισιτηρίου μια και θα υπάρχει πρόσφορο έδαφος.

Aγονες γραμμές – ασφάλεια πλόων

Με την ευκαιρία αυτή θα θέλαμε να σας μεταφέρουμε την αγωνία μας για την κατάσταση στις άγονες γραμμές που υπήρχε όλο το προηγούμενο διάστημα και εξακολουθεί να υφίσταται. Δρομολόγια που δεν ξέραμε αν και πότε θα γίνουν, πλοία απαράδεκτα που μετά βίας ανταποκρίνονται και αν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του υπουργείου σας και των επιβατών, αυτά και πολλά άλλα, υποβαθμίζουν τις μεταφορές, τον τουρισμό, την εικόνα ενός συγχρόνου κράτους. Η συχνότητα των ναυτικών ατυχημάτων μας κάνει να νιώθουμε πως τα ταξίδια στο Αιγαίο γίνονται πιο επισφαλή, και αυτό είναι ένα μεγάλο ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί, ώστε να κατακτηθεί η εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών.

Αυξήσεις τιμών εισιτηρίων

Για τις τιμές των εισιτηρίων η κατάσταση έχει ξεφύγει πέραν κάθε ελέγχου. (Παράδειγμα: ένα εισιτήριο σε φθηνή τετράκλινη καμπίνα τον Ιούνιο για Πειραιά Μυτιλήνη κόστιζε 49 ευρώ τον Αύγουστο κοστίζει 70 ευρώ αύξηση 43%!!!!! Τον Μάιο το απλό εισιτήριο (κατάστρωμα) Πειραιάς – Ικαρία στοίχιζε 27 ευρώ και τον Ιούλιο 41 ευρώ αύξηση 52% !!!) Η τιμή κάθε εισιτηρίου εξαρτάται από την ημέρα και την ώρα του ταξιδιού. Δεν υπάρχει πουθενά τιμοκατάλογος εισιτηρίων για να ελέγξει ο καταναλωτής την έκδοση του εισιτηρίου του. Πρέπει με απόφαση σας, να αναρτηθούν άμεσα τιμοκατάλογοι εισιτηρίων σε κάθε πρακτορείο.

Ποιος Ανταγωνισμός;

Κύριε Υπουργέ, Πρέπει να πάρετε μέτρα. Ο ανταγωνισμός στην ακτοπλοΐα φαντάζει ουτοπία. Η απελευθέρωση στην ακτοπλοΐα το μόνο που έχει φέρει μέχρι στιγμής είναι κέρδη για τους ακτοοπλόους και οικονομική εξάντληση για τους ταξιδιώτες και ιδιαίτερα για τους νησιώτες κατοίκους. Ένας τουρίστας μπορεί αντί για Πάρο ή Φολέγανδρο να πάει Πάργα ή Χαλκιδική. Ένας κάτοικος της Λήμνου ή της Σάμου είναι υποχρεωμένος να πάει Πειραιά. Οι συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό, και η ευθύνη της πολιτείας είναι μεγάλη και μάλιστα σε αυτή την μεταβατική περίοδο. Η ρήση “τα προβλήματα θα τα λύσει ο ανταγωνισμός”, μπορεί να βολεύει την απραξία, είναι όμως επικίνδυνη για το δημόσιο συμφέρον. Για ζητήματα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια, με την ανάπτυξη, με το επίπεδο διαβίωσης των κατοίκων των νησιών, απαιτείται η ενεργός παρέμβαση του κράτους και η χάραξη εθνικής πολιτικής, που θα προστατεύει τη ζωή και το εισόδημα των κατοίκων των νησιών και θα βελτιώνει το βιοτικό τους επίπεδο.

Θεσμικό πλαίσιο

Τέλος, προτείνουμε την αναθεώρηση – εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου, ώστε να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των καταναλωτών επιβατών. Πολλά νησιά ζούνε σε μια κατάσταση ομηρίας. Οι Ακτοπλοϊκές εταιρίες μη έχοντας ένα σαφές και ισχυρό νομοθετικό πλαίσιο, που να περιορίζει τις αυθαιρεσίες τους, αλλά πολλές φορές παραβιάζοντας και το υπάρχον. Συχνά ενεργούν αγνοώντας τα προβλήματα των επιβατών και καταπατώντας πολλές φορές αυτά, που σε μια ευνομούμενη πολιτεία θα ήταν αυτοδίκαια και σεβαστά.

Ειδικότερα:

  • Συμφωνούμε να ενθαρρύνονται οι επενδυτικές πρωτοβουλίες στον κλάδο της ναυτιλίας.
  • Ζητούμε όμως την διάκριση σε κατηγορίες και όχι την εξίσωση όλων των πλοίων ανεξαρτήτως ηλικίας, προσφερομένων υπηρεσιών κ.λ.π., ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να έχει την πληροφόρηση και τη δυνατότητα της επιλογής.
  • Μέτρα για την οργάνωση του ναυτικού επαγγέλματος ώστε να εξασφαλίζεται η ανταγωνιστικότητα και η ανάπτυξη της ναυτιλίας.
  • Πρέπει να εξαλειφθούν τα κενά στη σύνδεση των νησιών. Μικρά, αργά και λίγα πλοία που κάνουν τα τοπικά δρομολόγια, επιστρέφουν τους νησιώτες στο… παρελθόν.
  • Οι πλοιοκτήτες οφείλουν να υποβάλλουν οικονομικοτεχνική μελέτη για την αύξηση του λειτουργικού κόστους των πλοίων πριν από κάθε αύξηση της τιμής των
    εισιτηρίων.
  • Η συνεχής αύξηση των ναύλων δεν μπορεί να επιδρά αρνητικά στις χειμαζόμενες τοπικές οικονομίες.
  • Να εξασφαλίζεται η επιδότηση των γραμμών στα απομακρυσμένα νησιά καθώς και η επιχορήγηση δωρεάν εισιτηρίων για τη μεταφορά των μονίμων κατοίκων των νησιών.

Για όλα τα παραπάνω θα επιθυμούσαμε αντιπροσωπεία της υπό ίδρυση ομοσπονδίας μας « Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» να συναντηθεί μαζί σας το συντομότερο δυνατόν.

Την επιστολή υπογράφουν 15 Ενώσεις Καταναλωτών.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024