Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΓιώργος Δρακόπουλος, γενικός διευθυντής του ΣΕΤΕ Συνθήκες ασφυξίας στην ελληνική τουριστική αγορά

Γιώργος Δρακόπουλος, γενικός διευθυντής του ΣΕΤΕ Συνθήκες ασφυξίας στην ελληνική τουριστική αγορά

Γιώργος Δρακόπουλος, γενικός διευθυντής του ΣΕΤΕ
Συνθήκες ασφυξίας στην ελληνική τουριστική αγορά

TravelDailyNews: Κε Δρακόπουλε, ποια είναι τα επόμενα βήματά σας ως ΣΕΤΕ σε σχέση με την επιζητούμενη χρηματοδότηση των τουριστικών επιχειρήσεων από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα;

Γιώργος Δρακόπουλος: Όταν ένας στους πέντε Έλληνες απασχολείται είτε άμεσα, είτε έμμεσα με τον τουρισμό είναι κάτι παραπάνω από προφανές γιατί ο στόχος της διατήρησης θέσεων εργασίας έχει απόλυτη προτεραιότητα. Πως θα γίνει αυτό; Πρώτη απαραίτητη προϋπόθεση είναι να λειτουργήσουν όλες οι τουριστικές επιχειρήσεις. Δεύτερη αναγκαία προϋπόθεση είναι η προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων τουριστών, με άλλα λόγια προσπάθεια για διατήρηση των μεριδίων της αγοράς ή αν αυτό δεν καταστεί εφικτό, προσπάθεια για ελαχιστοποίηση των απωλειών.

Ως προς το πρώτο, να παραμείνουν δηλαδή σε λειτουργία οι τουριστικές επιχειρήσεις, είναι σαφές ότι πρέπει να αντιμετωπιστούν προβλήματα ρευστότητας, προβλήματα χρηματοδότησης. Ως αποτέλεσμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, κάποιες ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις δεν έχουν εισπράξει ακόμα χρήματα για τις υπηρεσίες που παρείχαν κατά το 2008. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τη διστακτικότητα -έως άρνηση- των τραπεζών για χρηματοδοτήσεις προς τον τουριστικό τομέα, δημιουργεί συνθήκες ασφυξίας.

Από την άλλη μεριά, τόσο οι τράπεζες ειδικά, όσο και η Κυβέρνηση γενικά, πρέπει να αντιληφθούν ότι ο τουρισμός είναι ο τομέας αυτός, ο οποίος μπορεί ταχύτερα και αποτελεσματικότερα από κάθε άλλον να κινήσει την οικονομία. Συνεπώς, έχουν κάθε λόγο να τον στηρίξουν -πάντα βέβαια- στο πλαίσιο ορθολογικής επιχειρηματικής ανάπτυξης.

Ως προς το δεύτερο, προσέλκυση δηλαδή περισσότερων τουριστών, είναι σαφές ότι το εγχείρημα κάθε άλλο παρά εύκολο είναι. Η ψυχολογία είναι κακή, λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης των χωρών από τις οποίες αντλούμε τουρίστες.

TDN: Ποιο είναι, συνεπώς, το ζητούμενο;

Γ.Δ.: Μια σειρά από ανταγωνίστριες χώρες (Τουρκία, Αίγυπτος, Μαρόκο, Τυνησία), λόγω της εξέλιξης της ισοτιμίας του ευρώ με τα νομίσματά τους, εμφανίζονται τιμολογιακά σαφώς ελκυστικότερες. Το ζητούμενο, λοιπόν, είναι να πείσουμε άμεσα τη διεθνή τουριστική αγορά για τον ικανό βαθμό διαφοροποίησης του προϊόντος μας και, κυρίως, να αναπτύξουμε συνεργασίες με tour operators, travel agents και αεροπορικές εταιρείες που πουλούν τον προορισμό Ελλάδα. Το έργο αυτό θα ήταν λιγότερο δύσκολο, εάν ο ελληνικός τουρισμός είχε θέσει σε λειτουργία αυτό το οποίο ο ΣΕΤΕ έχει προτείνει και ζητά εδώ και πολλά χρόνια και δεν είναι άλλο από μονάδα μάρκετινγκ για τον ελληνικό τουρισμό.

Ελπίζουμε ότι αυτή τη φορά η Πολιτεία θα πειστεί για την αναγκαιότητά της και θα προχωρήσει στην ίδρυσή της (αν προλάβει βέβαια, διότι με τον ρυθμό που αλλάζει η πολιτική ηγεσία του τουρισμού, μια τέτοια εξέλιξη φαντάζει ουτοπική).

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024