Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςYachtingΑπόσυρση της τροπολογίας για τα σκάφη αναψυχής
Νομοθεσία

Απόσυρση της τροπολογίας για τα σκάφη αναψυχής

Σε απόσυρση της τροπολογίας για τα σκάφη αναψυχής, προέβη στην Ολομέλεια της Βουλής ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Κ. Μουσουρούλης. Ακόμη, ο υπουργός τόνισε ότι πρέπει να γίνει προσαρμογή στο ευρωπαϊκό λιμενικό μοντέλο, που προϋποθέτει μία εθνική στρατηγική για τη λιμενική πολιτική, και να δημιουργηθεί η ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή για τα δικαιώματα των καταναλωτών.

Αποσύρθηκε από τη Βουλή η τροπολογία για τα σκάφη αναψυχής. Σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Κώστα Μουσουρούλη, η τροπολογία αποσύρθηκε, προκειμένου να υπάρξει υπολογισμός των αποδόσεών της από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους – κατά τον Κανονισμό της Βουλής – και θα επανακατατεθεί στο μέλλον. Σημειώνεται ότι τα master plans των λιμένων της χώρας, που περιλαμβάνονταν στη ρύθμιση, εξακολουθούν να ισχύουν ως νομοθετική πρόταση και δεν αποσύρονται.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ/ΜΠΕ, ο φόρος για τα σκάφη αναψυχής, είχε θεσπιστεί πέρυσι, προκειμένου να μην ξεφεύγουν από την φορολόγηση, σκάφη αναψυχής που δηλώνονταν ως επαγγελματικά. Στις διευκρινίσεις του, ο κ. Μουσουρούλης τόνισε ότι ο ισχύων φόρος δεν είχε καν πλησιάσει την αναμενόμενη απόδοση, αποφέροντας λίγες μόνον χιλιάδες ευρώ – όπως άλλωστε και οι προηγούμενοι. “Η απόδοση των προηγούμενων φορολογικών ρυθμίσεων, ήταν μηδαμινή. Όσοι σκέφτηκαν την φορολογία αυτή, απέτυχαν παταγωδώς. Έφυγαν τα σκάφη απ’ τη χώρα και πήγαν στην Τουρκία, στο Μαυροβούνιο, στην Ιταλία και σε άλλες χώρες” ανέφερε. “Ο θαλάσσιος τουρισμός είναι αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα της χώρας. Εμείς επιμένουμε πως η ρύθμιση είναι σωστή. Αναλαμβάνουν άραγε οι συνάδελφοι της αντιπολίτευσης την ευθύνη – δεδομένου ότι η τουριστική περίοδος λήγει αυτές τις μέρες και οι ιδιοκτήτες των σκαφών παίρνουν απόφαση πού θα ξεχειμωνιάσουν; Αντίστοιχες αποσύρσεις φόρων έκανε η Ισπανία και το Γιβραλτάρ με τεράστια επιτυχία. Εμείς θεωρούμε πως ένα ενιαίο τέλος πλου και παραμονής, είναι η μόνη ενδεδειγμένη μέθοδος για να διατηρήσουμε θέσεις εργασίας και να δημιουργήσουμε κι άλλες”.

Ο υπουργός Ναυτιλίας απάντησε και σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΚΚΕ κας Διαμάντως Μανωλάκου, για την ιδιωτικοποίηση λιμανιών και μαρίνων της χώρας.

“Σε ό,τι αφορά στο θέμα που με ρωτάτε, υπάρχουν δύο βασικές στρεβλώσεις στις σκέψεις ορισμένων στη χώρα μας. Πρώτα απ’όλα, ότι τα λιμάνια μπορούν να τα κάνουν όλα και φορτοεκφόρτωση, χύδην ή σε εμπορευματοκιβώτια και μεταφορά αυτοκινήτων και κρουαζιέρα και ναυπηγοεπισκευή και ό,τι άλλο φανταστείτε και βεβαίως εν προκειμένω και θαλάσσιο τουρισμό”, ανέφερε. “Η δεύτερη στρέβλωση είναι ότι οι εννιακόσιες περίπου λιμενικές υποδομές που είναι διάσπαρτες στη χώρα και τις διαχειρίζονται πάνω από ογδόντα φορείς μπορούν να αναπτυχθούν μέσω δημοσίων επενδύσεων. Πιστεύω ότι ακόμα και το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας αντιλαμβάνεται ότι αυτό είναι πρακτικά αδύνατον λόγω της έκτασης, της διασποράς αλλά και της ανάγκης να δημιουργηθούν μεγάλες επενδύσεις στα λιμάνια προκειμένου αυτά να καταστούν ανταγωνιστικά στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο.

Όλοι αναγνωρίζουν ότι τα μεγάλα λιμάνια δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτές τις απαιτήσεις. Γιατί; Διότι, πρώτον και τα νέα πλοία απαιτούν μεγάλα βυθίσματα αλλά και οι ανάγκες χερσαίας εξυπηρέτησης είναι μεγάλες, πράγμα που σημαίνει άντληση πόρων και απαξίωση σε περίπτωση που η άντληση πόρων για επενδύσεις δεν είναι ικανοποιητική.

Δεύτερον, τα μικρά περιφερειακά λιμάνια, εκτός από την υποτυπώδη τεχνική και διοικητική τους υποδομή λειτουργούν υπό χρονοβόρες διαδικασίες, ενώ δεν έχουν τη δυνατότητα να προσελκύσουν μεγάλους πελάτες. Ακόμα, αδυνατούν να διαχειριστούν μεγάλες εμπορευματικές ροές. Εξετάστε οποιοδήποτε περιφερειακό λιμάνι της χώρας και πείτε μου, πού έχει υπάρξει διαφοροποίηση.

Τι πρέπει να γίνει, λοιπόν; Πρέπει να γίνει προσαρμογή στο ευρωπαϊκό λιμενικό μοντέλο, το οποίο προϋποθέτει μία εθνική στρατηγική για τη λιμενική πολιτική, δηλαδή ταυτότητα των λιμανιών, ποιός πρέπει να κάνει τί και δεύτερον, να δημιουργηθεί η ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή ακριβώς, για να προστατεύει τα δικαιώματα των καταναλωτών –αυτό που και εσείς καταγγέλλετε στην ερώτησή σας- να εξετάζει δηλαδή τον τρόπο καθορισμού τιμών και να εξασφαλίζει την ποιότητα παροχής υπηρεσιών από τις λιμενικές αρχές. Αυτές οι δυο προϋποθέσεις ολοκληρώνονται, κυρία συνάδελφε, η στρατηγική εντός ολίγου και η Ρυθμιστική Αρχή πριν το τέλος του έτους”.

Όσον αφορά στη χερσαία ζώνη λιμένα, ο κ. Μουσουρούλης δήλωσε ότι δεν επηρεάζεται. “Τα είκοσι τρία λιμάνια είναι χωροθετημένα, η δε χερσαία ζώνη είναι οριοθετημένη. Εάν δείτε προσεκτικά την απόφαση, αυτή παραπέμπει σε νομοθεσία. Για κάθε ένα από τα είκοσι τρία λιμάνια τα οποία επισκεφθήκατε -αν και δεν πιστεύω ότι πήγατε σε όλα- επισυνάπτεται το σχέδιο. Μιλάμε δηλαδή για σαφέστατη χωροθέτηση. Δε θα αποδοθεί όλη η χερσαία ζώνη, αλλά μόνο το τμήμα και στη χερσαία και στη θαλάσσια ζώνη, που είναι απαραίτητο προκειμένου να λειτουργήσει η εγκατάσταση ως μαρίνα, για να μπορούν, για παράδειγμα, τα σκάφη το χειμώνα να επισκευάζονται εκτός λιμένα. Επίσης, προ της οποιασδήποτε προκήρυξης πρόκειται να γίνει από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου -είτε μεμονωμένα, είτε σε πακέτα- θα υπάρξει συνεννόηση με τα συναρμόδια υπουργεία, για να οριστικοποιηθεί η οριοθέτηση της ζώνης που θα παραχωρηθεί. Νομίζω ότι όλα αυτά δεν είναι ένα καινούριο εφεύρημα, αλλά ένα μοντέλο που έχει εφαρμοστεί διεθνώς και έχει δημιουργήσει ελκυστικές συνθήκες για την προσέλκυση σκαφών αναψυχής. Είναι κάτι που δεν κάναμε εμείς όλα αυτά τα χρόνια, με αποτέλεσμα να υστερούμε σε ολόκληρη τη Μεσόγειο, να χάνουμε έσοδα και να μην υπάρχει διάχυση της ανάπτυξης στις τοπικές κοινωνίες”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024