Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΕυρωπαϊκή ΈνωσηΝέος κανονισμός για τα δικαιώματα επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Νέος κανονισμός για τα δικαιώματα επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές

Οι επιβάτες των πλοίων θα απολαμβάνουν περισσότερα δικαιώματα από το 2012, μετά από την έγκριση του σχετικού κανονισμού από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, χθες. Οι νέοι κανόνες προβλέπουν την αποζημίωση των […]

Οι επιβάτες των πλοίων θα απολαμβάνουν περισσότερα δικαιώματα από το 2012, μετά από την έγκριση<...> του σχετικού κανονισμού από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, χθες. Οι νέοι κανόνες προβλέπουν την αποζημίωση των επιβατών σε περίπτωση καθυστέρησης, καθώς και τη δωρεάν παροχή βοήθειας στα άτομα με αναπηρία.

Ο κ. Siim Kallas, Αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδιος για τις μεταφορές, δήλωσε: «Ο κανονισμός αυτός για τα δικαιώματα των επιβατών στις θαλάσσιες και εσωτερικές πλωτές μεταφορές θα επεκτείνει τα δικαιώματα των επιβατών και σε άλλους τρόπους μεταφοράς. Αυτό σημαίνει ότι οι επιβάτες πλωτών μεταφορών θα επωφελούνται από τα ίδια βασικά πρότυπα σχετικά με την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών, οπουδήποτε και αν ταξιδεύουν στην Ένωση. Ελπίζουμε ότι το ευρωπαϊκό πλαίσιο δικαιωμάτων των επιβατών θα συμπληρωθεί σύντομα με την έκδοση κανονισμού για τα δικαιώματα των επιβατών λεωφορείων και πούλμαν.»

Μετά τη ψηφοφορία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το Συμβούλιο θα πρέπει να επιβεβαιώσει τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για να εκδοθεί επίσημα ο εν λόγω κανονισμός. Ο κανονισμός θα αρχίσει να εφαρμόζεται δύο έτη μετά την έκδοσή του.

Καθυστερήσεις ή ακυρώσεις ακτοπλοϊκών δρομολογίων

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, σε περίπτωση που ένα τακτικό δρομολόγιο επιβατικού πλοίου ή ferry boat ακυρωθεί ή καθυστερήσει πάνω από 90 λεπτά, οι επιβάτες θα έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν άλλα δρομολόγια (ώστε να φτάσουν νωρίτερα στον προορισμό τους), είτε να αποζημιωθούν το κόστος του εισιτηρίου τους και να μην ταξιδέψουν (ή διαφορετικά να επιστρέψουν στο λιμάνι από όπου ξεκίνησαν με έξοδα της ναυτιλιακής εταιρίας). Οι κανόνες αυτοί δεν θα ισχύουν σε περίπτωση καθυστερήσεων λόγω των καιρικών συνθηκών ή άλλων αιτίων πέρα από των έλεγχο της εταιρίας. Επιπλέον, θα πρέπει να παρέχεται γεύμα στους επιβάτες, όπου αυτό είναι δυνατόν.

Ανεξαρτήτως του αν θα επιλέξουν να ταξιδέψουν ή όχι, οι επιβάτες θα δικαιούνται αποζημίωση ύψους 25% του εισιτηρίου τους στις εξής περιπτώσεις:

  • για ταξίδια προγραμματισμένης διάρκειας έως και 4 ωρών που καθυστερούν τουλάχιστον 1 ώρα,
  • για ταξίδια προγραμματισμένης διάρκειας 4-8 ωρών που καθυστερούν τουλάχιστον 2 ώρες,
  • για ταξίδια προγραμματισμένης διάρκειας 8-24 ωρών που καθυστερούν τουλάχιστον 3 ώρες,
  • για ταξίδια προγραμματισμένης διάρκειας 24 ωρών και άνω που καθυστερούν τουλάχιστον 6 ώρες.

Εάν η καθυστέρηση υπερβαίνει το διπλάσιο των ελάχιστων ορίων, οι επιβάτες θα δικαιούνται αποζημίωση που ισούται με το 50% του κόστους του εισιτηρίου τους.

Η αποζημίωση θα πρέπει να καταβάλλεται σε μετρητά σε περίπτωση που το ζητά ο επιβάτης. Επιπλέον, εάν οι επιβάτες υποχρεωθούν λόγω της καθυστέρησης να διανυκτερεύσουν σε ξενοδοχείο πριν από την πραγματοποίηση του ταξιδιού τους, η εταιρία θα πρέπει να καταβάλει έως και 80 ευρώ για κάθε διανυκτέρευση (για έως και 3 διανυκτερεύσεις).

Δικαιώματα των επιβατών με κινητικά προβλήματα

Σύμφωνα με τον κανονισμό, η αναπηρία δεν μπορεί να θεωρηθεί λόγος για την απαγόρευση επιβίβασης. Θα πρέπει να παρέχεται δωρεάν βοήθεια στα λιμάνια στα άτομα με αναπηρία, με την προϋπόθεση ότι η εταιρία θα έχει ειδοποιηθεί κατά την κράτηση του εισιτηρίου είτε τουλάχιστον 48 ώρες πριν από την επιβίβαση. Το ίδιο θα ισχύει και για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων.

Οι κανόνες αυτοί θα τεθούν σε ισχύ το 2012. Όλα τα επιβατικά πλοία 12 επιβατών και άνω θα υπόκεινται στους κανονισμούς αυτούς, με ορισμένες εξαιρέσεις, όπως στις περιπτώσεις εκδρομών ή επισκέψεων σε αξιοθέατα. Οι επιβάτες των πλοίων θα έχουν περισσότερα δικαιώματα από όσα ισχύουν προς το παρόν για τους επιβάτες των αεροπλάνων σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, καθώς δεν προβλέπεται αποζημίωση σε περίπτωση καθυστερήσεων στις πτήσεις (αλλά μόνο σε περίπτωση ακύρωσης).

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024