Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθρα20 λόγοι γιατί το Βoost Post δεν είναι αρκετό για όλους τους διαφημιστικούς σου στόχους

20 λόγοι γιατί το Βoost Post δεν είναι αρκετό για όλους τους διαφημιστικούς σου στόχους

Σε ό,τι αφορά στο placement, στο που θα εμφανίζονται δηλαδή οι διαφημίσεις, οι επιλογές με το μηχανισμό boost post είναι τρεις: Facebook, Instagram και Messenger. Με τη χρήση όμως της διαφημιστικής πλατφόρμας, η κάθε μία από αυτές τις επιλογές έχει περίπου 10 υπoεπιλογές, τις οποίες μπορεί να χρησιμοποιήσεις για καλύτερη στόχευση.

Στο άρθρο αυτό εξηγούμε πως λειτουργεί ο μηχανισμός Boost Post και γιατί δεν είναι αρκετός για να καλύψει όλους τους διαφημιστικούς στόχους μιας επιχείρησης. Αναφέρουμε επίσης ποια εργαλεία λείπουν από το μηχανισμό, τα οποία τα βρίσκουμε στην διαφημιστική πλατφόρμα του Facebook, την οποία πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ώστε να εκμεταλλευθούμε στο έπακρο τις διαφημιστικές δυνατότητες του μέσου και να δημιουργήσουμε αποτελεσματικές και αποδοτικές καμπάνιες.

Όσοι είστε διαχειριστές σε σελίδες του Facebook θα έχετε σίγουρα δει το κουμπί Boost Post (Προώθηση) να “συνοδεύει” κάθε ανάρτηση την οποία κάνετε στην σελίδα που διαχειρίζεστε. Και αρκετοί από εσάς το έχετε σίγουρα χρησιμοποιήσει.

Ο μηχανισμός αυτός είναι ένας σχετικά εύκολος και γρήγορος τρόπος, ώστε να στήσει κανείς μια διαφημιστική καμπάνια στο Facebook με συγκεκριμένους στόχους: να προωθήσεις το συγκεκριμένο post σε πολύ κόσμο με μικρό κόστος, να αυξήσεις τους likers της σελίδας σου (έμμεσος στόχος) και να αυξήσεις το engagement του κοινού στο οποίο στοχεύεις.

Εδώ όμως σταματούν τα πλεονεκτήματα και αρχίζουν οι περιορισμοί στο τι μπορείς να κάνεις μέσω του μηχανισμού boost post. Οι επιλογές και τα εργαλεία που “χάνεις” εάν δε χρησιμοποιήσεις τη διαφημιστική πλατφόρμα (ads manager) του Facebook είναι πάρα πολλά.

Με το μηχανισμό boost post μπορείς να επιλέξεις:

  • το στόχο της καμπάνιας (εδώ υπάρχουν περιορισμοί σε σχέση με το τι στόχους σου προσφέρει το διαφημιστικό εργαλείο του
  • Facebook)
  • το τι θα γράφει το κουμπί προτροπής (διάβασε περισσότερα, πήγαινε στο app, αγόρασε το κλπ.)
  • το κοινό στο οποίο θέλεις να απευθυνθείς
  • το που θα εμφανιστεί η διαφήμιση σου (αλλά και πάλι με πολλούς περιορισμούς)
  • τη διάρκεια της καμπάνιας και τα χρήματα που θέλεις να επενδύσεις

Σε όλα αυτά τα βήματα που ανέφερα όμως, οι επιλογές που σου δίνει ο ads manager, η διαφημιστική πλατφόρμα του Facebook δηλαδή, είναι πολύ περισσότερες, δίνοντάς σου τη δυνατότητα να στήσεις μια καμπάνια, η οποία θα είναι πολύ πιο αποτελεσματική και αποδοτική. Για παράδειγμα, το κοινό το οποίο θέλεις να προσεγγίσεις. Το κοινό που μπορείς να επιλέξεις στο boost post είναι το κοινό το οποίο θα επιλέξεις και θα φτιάξεις εσύ εκείνη την ώρα, με βάση την ηλικία, με βάση το φύλο, με βάση τα interests, με βάση τη γεωγραφική περιοχή, αλλά δεν σου επιτρέπεται να δημιουργήσεις custom audiences – παρά μόνο να χρησιμοποιείς αυτά που ήδη έχεις φτιάξει στο παρελθόν – όποτε χάνεις ένα μεγάλο κομμάτι του κοινού που μπορείς να στοχεύσεις.

Δεν μπορείς να επιλέξεις το στόχο που θέλεις, αλλά πρέπει να διαλέξεις μεταξύ των στόχων που θα σου δώσει το Facebook βασιζόμενο στο είδος του post που θέλεις να διαφημίσεις.

Σε ό,τι αφορά στο placement, στο που θα εμφανίζονται δηλαδή οι διαφημίσεις, οι επιλογές με το μηχανισμό boost post είναι τρεις: Facebook, Instagram και Messenger.  Με τη χρήση όμως της διαφημιστικής πλατφόρμας, η κάθε μία από αυτές τις επιλογές έχει περίπου 10 υπoεπιλογές, τις οποίες μπορεί να χρησιμοποιήσεις για καλύτερη στόχευση.

Επίσης, στη διαφημιστική πλατφόρμα μπορείς να επιλέξεις τύπο συσκευής, μια επιλογή που παίζει πολύ μεγάλο ρόλο γιατί μπορεί να θέλεις να διαφημίσεις μόνο σε κινητά ή μόνο σε android κινητά ή και σε συγκεκριμένη συσκευή, ενώ στο boost post οι επιλογές αυτές δεν υπάρχουν.

Δεν μπορείς, στην ίδια εκστρατεία, να φτιάξεις διαφορετικά ad sets, ώστε να στοχεύεις διαφορετικά κοινά. Με το boost post μηχανισμό δεν μπορείς να φτιάξεις πολλαπλές διαφημίσεις για να συγκρίνεις την απόδοσή τους (απλά γιατί η διαφήμιση είναι το ίδιο το post).
Δεν μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις το εργαλείο του split test που σου επιτρέπει να συγκρίνεις δυο διαφορετικά κοινά και να δεις ποιο από τα δύο “αντιδρά” καλύτερα στη διαφήμιση σου.

Δεν μπορείς να αγοράσεις reach and frequency – μια άλλη επιλογή στην διαφημιστική πλατφόρμα όταν ξεκινάς ορίζοντας με το στόχο της καμπάνιας.

Δεν έχεις τη δυνατότητα του multiple text option, να βάλεις δηλαδή διαφορετικές επικεφαλίδες και διαφορετικό κείμενο για να δεις ποιος συνδυασμός έχει καλύτερο αποτέλεσμα.

Δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις dynamic creative, να δώσεις δηλαδή στο Facebook μία σειρά από κείμενα και εικόνες για να κάνει αυτό ένα δικό του mix και να δει ποιο εικαστικό και πιο λεκτικό πάει καλύτερα.

Δεν μπορείς να προσαρμόσεις το δημιουργικό σε κάθε σημείο που θα εμφανιστεί η διαφήμισή σου (το κάνει αυτόματα το Facebook, αλλά το αποτέλεσμα μπορεί να μην είναι αυτό που επιθυμείς.

Δεν μπορείς να κάνεις μόνο διαφήμιση, χωρίς να κάνεις ανάρτηση του post, ενώ στη διαφημιστική πλατφόρμα μπορείς, είτε να προωθήσεις ένα post, είτε να φτιάξεις μια διαφήμιση που δεν θα αναρτηθεί στη σελίδα σου ως post.

Δεν μπορείς να δημιουργήσεις εκστρατείες shopping, το απόλυτο εργαλείο για τις πωλήσεις μέσω eshop, μπορείς απλά να κάνεις μια προτροπή στο να επισκεφθεί το eshop σου.

Σε ό,τι αφορά στο optimization (βελτιστοποίηση), δεν μπορείς να επιλέξεις optimization για clicks γενικά στην διαφήμιση ή για clicks συγκεκριμένα προς την σελίδα της υπηρεσίας ή του προϊόντος που διαφημίζεις.

Δεν μπορείς να κάνεις day-parting, να επιλέξεις δηλαδή τις ημέρες και τις ώρες που θέλεις να εμφανίζεται η διαφήμισή σου.

Όλα αυτά παίζουν  πολύ σημαντικό ρόλο όταν έχεις ένα συγκεκριμένο στόχο, θέλεις να στοχεύεις σε συγκεκριμένο κοινό, θέλεις να κάνεις κάποια tests για να δεις τι δουλεύει καλύτερα και θες να έχεις και καλά μετρήσιμα, γιατί μην ξεχνάμε ότι το να μετράς την απόδοση της διαφήμισης είναι το εν τρίτο της επιτυχίας.

Γιατί με βάση τα μετρήσιμα αποφασίζεις πώς θα βελτιστοποιήσεις, θα αλλάξεις ή και θα ξαναστήσεις τη διαφήμιση. Τα μετρήσιμα που σου δίνει το boost post δεν έχουν καμία σχέση με τα μετρήσιμα που σου δίνει η πλατφόρμα η διαφημιστική του Facebook.

Οπότε η ευκολία που σου δίνει αυτό το μικρό μπλε κουμπάκι του boost post είναι 1-2-3 εύκολα και γρήγορα βήματα, αλλά σου στερεί όλα τα επιπλέον που σου δίνει η διαφημιστική πλατφόρμα του Facebook για να στήσεις καμπάνιες με μεγαλύτερη ευελιξία στους στόχους, την στόχευση, την βελτιστοποίηση και την παρακολούθηση.

Αν μιλάμε για μια διαφήμιση με πολύ μικρό προϋπολογισμό, π.χ. των 50 ευρώ (συνολικά, όχι την ημέρα) και θέλουμε κάτι εύκολο και γρήγορο το οποίο έχει σαν κύριο στόχο του το awareness τότε ναι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το boost post. Αν όμως θέλουμε να κάνουμε άλλου τύπου διαφήμιση, θέλουμε shopping ads, remarketing, θέλουμε να φτιάξουμε custom audiences, θέλουμε τα μετρήσιμα μας να είναι πολλά και λεπτομερή, θέλουμε ευελιξία στο δημιουργικό και στον έλεγχο του προϋπολογισμού, τότε το boost post απλά δεν μας κάνει.

Ακούστε το άρθρο και στο Spotify.


Ο Αρσένης Πασχόπουλος είναι Managing Partner του digital agency Just Online.

Managing Partner - Just Online | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Ο Αρσένης Πασχόπουλος είναι Managing Partner του digital agency Just Online.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024