Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςETC: Ο προσωπικός προϋπολογισμός βασικό εμπόδιο στα μακρινά ταξίδια φέτος το Φθινόπωρο
Τάσεις

ETC: Ο προσωπικός προϋπολογισμός βασικό εμπόδιο στα μακρινά ταξίδια φέτος το Φθινόπωρο

Η όρεξη για ταξίδια στο εξωτερικό ανακάμπτει σε βασικές αγορές, αλλά η τάση για επίσκεψη σε ευρωπαϊκούς προορισμούς υστερεί. Το 41% των Αμερικανών ταξιδιωτών δηλώνει ότι θα αισθάνεται μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση ταξιδεύοντας στην Ευρώπη όταν βελτιωθεί η οικονομική τους κατάσταση.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) και η Eurail BV δημοσίευσαν το τελευταίο Βαρόμετρο Ταξιδιών Μεγάλων Αποστάσεων (Long-Haul Travel Barometer – LHTB), το οποίο παρέχει πληροφορίες για τις τάσεις των ταξιδιωτών για το διάστημα Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος 2022. Η έκθεση αποκαλύπτει ότι η όρεξη για ταξίδια στο εξωτερικό τελευταίους μήνες του 2022 βελτιώθηκε, με τη Βραζιλία (150p), τον Καναδά (136p) και τις ΗΠΑ (126p) να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη άνοδο του δείκτη κλίματος σε σύγκριση με το καλοκαίρι. Ωστόσο, η επιθυμία για επίσκεψη στην Ευρώπη έχει μείνει στάσιμη σε βασικές αγορές, παρουσιάζοντας μόνο οριακές βελτιώσεις.

Καθώς η κρίση του αυξημένου κόστους ζωής αναμένεται να έχει καταστροφικό αντίκτυπο στους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών παγκοσμίως αυτόν τον χειμώνα, τα προσωπικά οικονομικά έχουν γίνει ο κύριος λόγος πίσω από την απόφαση των ερωτηθέντων (24%) να μην ταξιδέψουν σε μεγάλες αποστάσεις. Οι Βραζιλιάνοι (55%), οι Καναδοί (31%) και οι Αμερικανοί (30%) είναι πιο ευαίσθητοι σε θέματα που αφορούν στα χρήματα. Επιπλέον, οι ανησυχίες που σχετίζονται με τον Covid-19 εξακολουθούν να απασχολούν πολλούς, με το 19% των ερωτηθέντων να το δηλώνουν ως λόγο για να μην ταξιδεύουν στο εξωτερικό, ιδιαίτερα εκείνων στην Ασία.

Σχολιάζοντας την έκθεση, ο Luís Araújo, πρόεδρος της ETC, δήλωσε: “Είναι θετικό να βλέπουμε μια συνεχή βελτίωση στην τάση των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων. Ωστόσο, αυτό το τελευταίο βαρόμετρο αντανακλά τις αρνητικές επιπτώσεις που έχει το αυξημένο κόστος ζωής στην ικανότητα των ανθρώπων να ταξιδεύουν διεθνώς. Είναι πιθανό ότι τα προσωπικά οικονομικά θα αλλάξουν σημαντικά τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων τους επόμενους μήνες – αυτή είναι μια κατάσταση την οποία η ETC και τα μέλη της έχουν δεσμευτεί να παρακολουθούν στενά και να αντιμετωπίσουν”.

Η έκθεση εξετάζει τις ταξιδιωτικές προθέσεις σε επτά αγορές του εξωτερικού (Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Ιαπωνία, Ρωσία και ΗΠΑ) κάθε τρίμηνο. Η πρόθεση για ταξίδι μετράται από έναν δείκτη που αντικατοπτρίζει το κυρίαρχο συναίσθημα που εκφράζεται από μια αγορά1, είτε θετικό είτε αρνητικό. Τιμές πάνω από 100 μονάδες του δείκτη υποδεικνύουν θετική εξέλιξη, ενώ τιμές κάτω από το 100 υποδηλώνουν αρνητική στάση απέναντι στα ταξίδια σε μια δεδομένη περίοδο.

Οι οικονομικές ανησυχίες αποδυναμώνουν το ταξιδιωτικό κλίμα στις ΗΠΑ
Το ταξιδιωτικό αίσθημα προς την Ευρώπη παραμένει αδύναμο μεταξύ των Αμερικανών (94p), με το 41% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι θα αισθάνεται μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση ταξιδεύοντας σε ευρωπαϊκούς προορισμούς όταν βελτιωθεί η οικονομική τους κατάσταση. Από εκείνους τους Αμερικανούς που σχεδιάζουν ένα ταξίδι στην Ευρώπη, περισσότεροι από τους μισούς (56%) θέλουν να επισκεφθούν πολλές χώρες, με τη Γαλλία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία στην κορυφή της λίστας τους. Κατά την επιλογή ενός προορισμού, οι προτεραιότητες για τους Αμερικανούς τουρίστες περιλαμβάνουν την τουριστική υποδομή υψηλής ποιότητας2 (35%), την ασφάλεια (33%) και τις τιμές (31%). Οι Αμερικανοί θεωρούν επίσης τον συνωστισμό σε έναν προορισμό ως σημαντικό κριτήριο (23%), περισσότερο από τους ερωτηθέντες σε άλλες αγορές (16% στο συνολικό δείγμα).

Καναδοί και Βραζιλιάνοι έτοιμοι να επιστρέψουν στην Ευρώπη
Στον Καναδά, η επανέναρξη των πτήσεων και η σταδιακή άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών οδήγησαν σε ένα θετικό κλίμα (104 p) για επίσκεψη στην Ευρώπη και μπορεί να σηματοδοτήσει την αρχή μιας ανάκαμψης στα διεθνή ταξίδια. Σχεδόν το 60% των Καναδών που θέλουν να έρθουν στην Ευρώπη επιθυμούν ταξίδια σε πολλές χώρες. Στην κορυφή της λίστας επιθυμιών προορισμού τους είναι η Γαλλία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η εξερεύνηση της πολιτιστικής και ιστορικής κληρονομιάς της Ευρώπης είναι το κύριο κίνητρο για τους Καναδούς το φθινόπωρο και τις αρχές του χειμώνα.

Ομοίως, το ταξιδιωτικό κλίμα είναι θετικό στους Βραζιλιάνους (103 p), με περισσότερους από τους μισούς (55%) των ερωτηθέντων να επιθυμούν να επισκεφθούν ευρωπαϊκούς προορισμούς τους επόμενους μήνες. Αναμένεται ότι το ενδιαφέρον για την Ευρώπη θα συνεχίσει να αυξάνεται, εν μέρει λόγω της βελτιωμένης αεροπορικής συνδεσιμότητας μεταξύ της Βραζιλίας και των ευρωπαϊκών πόλεων. Η Πορτογαλία (41%) βρίσκεται στην κορυφή της λίστας ως ο προτιμώμενος προορισμός για τους Βραζιλιάνους ταξιδιώτες.

Ο COVID-19 εξακολουθεί να αποτρέπει Κινέζους και Ιάπωνες από τα ταξίδια στο εξωτερικό
Παρά τη στρατηγική “zero-Covid”, το κινεζικό ταξιδιωτικό κλίμα στην Ευρώπη έχει γίνει θετικό (103p), με το 64% των ερωτηθέντων να ελπίζουν να επισκεφθούν έναν ευρωπαϊκό προορισμό τους επόμενους μήνες. Ωστόσο, οι ανησυχίες για τον COVID-19 παραμένουν το κύριο εμπόδιο, με το 39% των Κινέζων να το δηλώνουν ως λόγο για να μην ταξιδέψουν το διάστημα Σεπτέμβριο-Δεκέμβριο 2022. Πάνω από το 1/4 των Κινέζων ερωτηθέντων (29%) πιστεύουν ότι είναι ακόμα πολύ περίπλοκο να ταξιδέψουν στο εξωτερικό λόγω COVID-19.

Η Ιαπωνία είναι μια αγορά που αποστρέφεται περισσότερο τον κίνδυνο, καθώς το κλίμα για ταξίδια στο εξωτερικό παρέμεινε αρνητικό από την έναρξη της πανδημίας. Από όλους τους Ιάπωνες που συμμετείχαν στην έρευνα, μόνο το 22% σκέφτεται να κάνει ένα μακρινό ταξίδι τους επόμενους μήνες, εκ των οποίων το 13% έχει κατά νου την Ευρώπη.

Οι Αυστραλοί είναι εξαιρετικά ανήσυχοι για το ταξιδιωτικό κόστος
Σχεδόν το 60% των ερωτηθέντων Αυστραλών σχεδιάζει ένα ταξίδι στο εξωτερικό μέχρι το τέλος του 2022, με το 38% να σκέφτεται έναν ευρωπαϊκό προορισμό. Ανεξαρτήτως ηλικίας, όσοι επιθυμούν να επισκεφθούν την Ευρώπη είναι πρόθυμοι να ανακαλύψουν ιστορικούς χώρους και μνημεία, να περιπλανηθούν σε ευρωπαϊκές πόλεις, να απολαύσουν την αστική αρχιτεκτονική και τη νυχτερινή ζωή και να συμμετάσχουν σε γαστρονομικές εμπειρίες. Κατά την επιλογή ενός προορισμού διακοπών, η αίσθηση ασφάλειας και η ποιότητα της τουριστικής υποδομής είναι υψίστης σημασίας για τους Αυστραλούς. Σε σύγκριση με άλλες αγορές, δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στο κόστος των υπηρεσιών και των προϊόντων στους προορισμούς (32% έναντι 27% στο συνολικό δείγμα).

Ο αριθμός των Ρώσων που σχεδιάζουν ταξίδια στην Ευρώπη μειώνεται
Σε σύγκριση με το καλοκαίρι, το ταξιδιωτικό κλίμα στη Ρωσία βελτιώνεται τόσο για προορισμούς μεγάλων αποστάσεων (136p) όσο και για ευρωπαϊκούς (87p). Ωστόσο, το κλίμα παραμένει κάτω από τα επίπεδα που καταγράφηκαν το φθινόπωρο τα τελευταία χρόνια, αντανακλώντας τη γεωπολιτική κατάσταση και τα τρέχοντα εμπόδια για τους Ρώσους να ταξιδέψουν εκτός της χώρας τους. Μεταξύ των ερωτηθέντων, λιγότερο από το 1/4 (24%) σχεδιάζει να ταξιδέψει στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο-Δεκέμβριο του 2022 (έναντι 36% το 2021). Η Τουρκία, η οποία κράτησε την αεροπορική συνδεσιμότητα και τα σύνορά της ανοιχτά στους Ρώσους πολίτες, είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός μεταξύ των πιθανών ταξιδιωτών σε αυτήν την αγορά (22%).

[1] Η τιμή του δείκτη για την Αυστραλία τον Σεπτέμβριο του 2022 είναι 100. Η εξέλιξη του δείκτη θα είναι ορατή τον Σεπτέμβριο του 2023
[2] Π.χ., καλά ανεπτυγμένες δημόσιες συγκοινωνίες, δρόμοι/αυτοκινητόδρομοι, καταλύματα κ.λπ.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024