Τελευταία νέα
ΑρχικήΤεχνολογίαInternet και MobileΓιατί η κίνηση της Google προς τα ξενοδοχεία ανησυχεί τον κλάδο του τουρισμού
Ξενοδοχία και τεχνολογία

Γιατί η κίνηση της Google προς τα ξενοδοχεία ανησυχεί τον κλάδο του τουρισμού

Οι πρόσφατες συνεργασίες της Google με ξενοδοχειακές αλυσίδες έχουν δημιούργησαν την εντύπωση στον κλάδο του τουρισμού ότι η κολοσσιαία εταιρεία προσπαθεί να αρπάξει περισσότερα διαφημιστικά κονδύλια.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του στο Reuters ο αντιπρόεδρος του ερευνητικού τομέα της PhoCusWright, κ. Douglas Quinby ανέφερε: “Στο βαθμό που η τουριστική βιομηχανία δαπανά πολλά δολάρια για διαφήμιση στην Priceline ή στην Expedia ή και στο TripAdvisor, η Google, η οποία το γνωρίζει πολύ καλά αυτό, θέλει να αρπάξει κάποια από αυτά”.

Ήδη η Google έχει αγοράσει από το 2010 το πρόγραμμα της ITA για 700 εκατ. δολ., ένα πρόγραμμα που παρέχει πληροφορίες για αεροπορικά εισιτήρια και διαθέτει και ένα πρόγραμμα προώθησης ξενοδοχειακών τιμών που κατευθύνει τους καταναλωτές στις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων για να γίνονται κρατήσεις.

Τον τελευταίο καιρό, αρκετά ξενοδοχεία έχουν συμφωνήσει να δοκιμάσουν τα προϊόντα της Google, και τον περασμένο μήνα, η Google κατέληξε σε συμφωνία αδειοδότησης με μια νεοσύστατη εταιρεία που ονομάζεται Room 77 η οποία επιτρέπει στους επισκέπτες να συγκρίνουν τιμές και τύπους δωματίων ξενοδοχείων και να κάνουν κράτηση.

Αν και πολλοί αναλυτές δηλώνουν ότι δεν πιστεύουν πως η Google αποτελεί μια μεγάλη απειλή για τα online ταξιδιωτικά γραφεία στο άμεσο μέλλον, οι συμφωνίες αυτές έχουν πυροδοτήσει φήμες σχετικά με το τι θα μπορούσε τελικά να γίνει στον ταξιδιωτικό κλάδο.

Οι ερευνητές της τουριστικής βιομηχανίας δεν πιστεύουν ότι η Google θέλει να μπει στη διαδικασία διεκπεραίωσης αγορών που πραγματοποιούνται από τα online ταξιδιωτικά γραφεία, τα οποία είναι και από τους μεγαλύτερους διαφημιζόμενούς της. Επίσης, προσθέτουν ότι μια τέτοια διαδικασία χρειάζεται ορισμένες ικανότητες και εμπειρία που θα έφερναν νέα σταθερά κόστη. Από την άλλη πλευρά όμως η Google θέλει να τραβήξει περισσότερα διαφημιστικά κονδύλια.

Η Carlson Rezidor Hotel Group, η οποία περιλαμβάνει τις αλυσίδες Radisson και Country Inns & Suites, ανακοίνωσε ένα πιλοτικό πρόγραμμα στα τέλη του περασμένου έτους, επιτρέποντας στους επισκέπτες να αναζητήσουν, να ψωνίζουν και να πληρώνουν για το ξενοδοχείο που διαμένουν χρησιμοποιώντας το Google Hotel Finder, το Google Business Photos και το Google Wallet.

Η αλυσίδα Best Western υπέγραψε επίσης τη εμφάνιση διαδραστικών φωτογραφιών στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.

Στη πρόσφατη τηλεδιάσκεψη της Google αναφορικά με τα οικονομικά της αποτελέσματα τον περασμένο μήνα, η εταιρία δήλωσε ότι οι προσπάθειες της στο χώρο του τουρισμού είχαν στόχο την παροχή “περισσοτέρων και πιο λεπτομερών πληροφοριών, όταν οι καταναλωτές κάνουν αναζητήσεις” για κρατήσεις ξενοδοχείων και εισιτηρίων.

Ο κ. Quinby δήλωσε ότι μετά τις πρόσφατες κινήσεις της, η Google κινείται άμεσα ανταγωνιστικά προς επιχειρήσεις όπως η TripAdvisor Inc, η Priceline Group Inc, η Kayak.com και η trivago της Expedia Inc.

Από τα 4,7 δισ. δολ. που δαπανήθηκαν για διαφήμιση για ταξίδια στις ΗΠΑ πέρυσι, το 52% πήγε σε ιστοσελίδες και άλλα ψηφιακά κανάλια, σύμφωνα με τα στοιχεία της PhoCusWright. Από το ποσό αυτό, τα ξενοδοχεία ξόδεψαν τα περισσότερα, ενώ ακολουθούν τα online ταξιδιωτικά γραφεία και οι αεροπορικές εταιρείες.

Παρά το γεγονός ότι, οι κινήσεις της Google θα μπορούσαν να επιφέρουν μείωση των διαφημιστικών κονδυλίων από τα online ταξιδιωτικά γραφεία, ο κ. Quinby πιστεύει ότι οι online πράκτορες δεν θα κόψουν τους δεσμούς τους με την εταιρεία. “Το Google είναι απλά μια τεράστια πηγή παραγωγής επισκεψιμότητας. Δεν σημαίνει όμως ότι τα μεγάλα online ταξιδιωτικά γραφεία θα σταματήσουν τη διαφήμιση στο Google”.

Ο Henry Harteveldt, αναλυτής της τουριστικής βιομηχανίας στην εταιρεία Atmosphere Research Group, πιστεύει ότι η Google δε θέλει να μπει στις ταξιδιωτικές κρατήσεις, επειδή υπάρχουν καλύτερα περιθώρια κέρδους στην τουριστική διαφήμιση και το μάρκετινγκ των μηχανών αναζήτησης, που είναι και λιγότερο πολύπλοκες διαδικασίες.

“Η Google θέλει να συμμετέχει πιο ενεργά στην τουριστική διαφήμιση και την αναζήτηση για ταξίδια. Θέλει να κάνει τα πάντα, εκτός από το να είναι ταξιδιωτικό γραφείο ή αεροπορική εταιρεία ή ξενοδοχείο,” δήλωσε ο Harteveldt. Ακόμα, είπε ότι η “Google είναι μια απειλή, επειδή μέσω των αναζητήσεων έχει τη δυνατότητα να συλλέγει στοιχεία σχετικά με τα ενδιαφέροντα των καταναλωτών και τις συνήθειες τους που θα μπορούσαν να την ενδυναμώσουν πολύ παραπάνω από ένα online ταξιδιωτικό πράκτορα στα μάτια εκείνων που κάνουν marketing για προορισμούς, ή για αεροπορικές εταιρείες, ή εταιρείες κρουαζιέρας και όλους τους υπόλοιπους προμηθευτές ταξιδιωτικών υπηρεσιών”.

“Οι ταξιδιωτικές εταιρείες μου λένε ότι ανησυχούν βαθύτατα για την πιθανή ενδυνάμωση της Google,” πρόσθεσε ο κ. Harteveldt.

Η Google αρνήθηκε να σχολιάσει
 “Τα μεγαλύτερα online ταξιδιωτικά γραφεία”, δήλωσε η Google “είναι για μας ένας πολύτιμος συνεργάτης που βοηθούν με τον τρόπο τους στη αύξηση της κίνησης”.

Σε μια πρόσφατη ανακοίνωσή της, η Expedia αποκάλεσε την Google “μια σημαντική πηγή κίνησης που προσφέρει πολύ υψηλής ποιότητας μελλοντικούς πελάτες”. Επίσης, η Expedia έχει δηλώσει ότι συνεργάζεται με πολλές μηχανές αναζήτησης και πρόσθεσε: “Στο βαθμό που η Google μπορεί να διαδραματίσει έναν εποικοδομητικό ρόλο ως meta search engine, η συμβολή της είναι σημαντική“.
 
Ο διευθύνων σύμβουλος της Priceline Group κ. Darren Huston είπε ότι η εταιρεία του είχε μια “πολύ καλή συνεργασία” με τη Google και πρόσθεσε χαρακτηριστικά ότι δεν θα χάσει τον ύπνο του μελετώντας τι θα μπορούσε να κάνει. Επίσης, δήλωσε ότι εάν αποφασίσει η Google να ανταγωνιστεί ευθέως τα online ταξιδιωτικά γραφεία, θα βρεθεί μπροστά σε μια διαδικασία που χρειάζεται πολλή δουλειά, και ικανότητες επεξεργασίας δεδομένων και συναλλαγών.

“Τα ταξίδια είναι ένας από τους πολλούς κλάδους που η Google θα ήθελε να δραστηριοποιηθεί περισσότερο, όμως θα εκπλαγούν όταν βρεθούν στο χώρο μας και ανακαλύψουν πόσο δύσκολο είναι”, πρόσθεσε ο κ. Huston. “Δεν είμαστε απλά ένα υπολογιστικό φύλλο του Excel. Ασχολούμαστε με την εξυπηρέτηση των πελατών, τους οικονομικούς ελέγχους, τα ξενοδοχεία και το προσωπικό τους και 135 γραφεία σε όλο τον κόσμο που κάνουν μέρα με την ημέρα πολύ σκληρή δουλειά για να διατηρηθεί η ιδιαιτερότητα αυτού του προϊόντος”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024