Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςΟκτώ τύποι επισκεπτών και πώς να τους προσελκύσετε
Τουριστικές τάσεις

Οκτώ τύποι επισκεπτών και πώς να τους προσελκύσετε

Υπάρχουν διάφορων ειδών πελάτες στα ξενοδοχεία, στο παρακάτω κείμενο αναφέρουμε μερικές κατηγορίες ταξιδιωτών.

Επαγγελματίες ταξιδιώτες (business travelers)

Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες ταξιδεύουν για να συμμετάσχουν σε επαγγελματικές εκδηλώσεις, συνέδρια ή συσκέψεις. Συνήθως δεν ενδιαφέρονται για τουριστικά αξιοθέατα.

Τα ξενοδοχεία μπορούν να τους προσελκύσουν με διάφορους τρόπους. Η πρόσβαση στο διαδίκτυο με υψηλές ταχύτητες θεωρείται εκ τον ον ουκ άνευ, καθώς οι επαγγελματίες ταξιδιώτες μπορεί να χρειάζεται να συμμετέχουν σε βιντεοκλήσεις και άλλες δραστηριότητες που απαιτούν αξιόπιστη σύνδεση. Οι αίθουσες συνεδριάσεων, οι χώροι εργασίας και άλλες εγκαταστάσεις διαδραματίζουν καταλυτικό ρόλο, όπως και το room service.

Ζευγάρια και οικογένειες

Τα ζευγάρια αναζητούν άνετα δωμάτια, king-size κρεβάτια, δωμάτια με θέα και πληροφορίες για εστιατόρια, ενώ οι οικογένειες συνήθως αναζητούν επιλογές all inclusive, καλό value-for-money και φυσικά δραστηριότητες για τα παιδιά (π.χ. παιδική πισίνα, animation, νεροτσουλήθρες).

Luxury guests

Διαμένουν σε 5στερα ξενοδοχεία και φυσικά δεν είναι price sensitive. Συνήθως είναι μεγάλης ηλικίας, ταξιδεύουν με σύντροφο και αναζητούν πολυτέλεια και glamour. Κάνουν κράτηση από TO ή τουριστικά γραφεία που αρμόζουν στην κοινωνική τους τάξη και αρέσκονται να επισκεφθούν εστιατόρια με καλό φαγητό, αλλά και να βιώσουν εμπειρίες από τον προορισμό.

Ψηφιακοί νομάδες (digital nomads)

Οι ψηφιακοί νομάδες εργάζονται μακριά από το σπίτι ή το γραφείο. Μπορεί να είναι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, freelancers ή υπάλληλοι εταιρειών. Αναζητούν αξιόπιστη σύνδεση και «έξυπνα» καταλύματα (π.χ. ηλεκτρονικό check-in), αλλά και άνετους κοινόχρηστους χώρους. Δεδομένου ότι διαμένουν για σχετικά μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα, αναζητούν ένα καλό deal.

Ζευγάρια και οικογένειες

Τα ζευγάρια αναζητούν άνετα δωμάτια, king-size κρεβάτια, δωμάτια με θέα και πληροφορίες για εστιατόρια, ενώ οι οικογένειες συνήθως αναζητούν επιλογές all inclusive, καλό value-for-money και φυσικά δραστηριότητες για τα παιδιά (π.χ. παιδική πισίνα, animation, νεροτσουλήθρες).

Luxury guests

Διαμένουν σε 5στερα ξενοδοχεία και φυσικά δεν είναι price sensitive. Συνήθως είναι μεγάλης ηλικίας, ταξιδεύουν με σύντροφο και αναζητούν πολυτέλεια και glamour. Κάνουν κράτηση από TO ή τουριστικά γραφεία που αρμόζουν στην κοινωνική τους τάξη και αρέσκονται να επισκεφθούν εστιατόρια με καλό φαγητό, αλλά και να βιώσουν εμπειρίες από τον προορισμό.

Ψηφιακοί νομάδες (digital nomads)

Οι ψηφιακοί νομάδες εργάζονται μακριά από το σπίτι ή το γραφείο. Μπορεί να είναι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, freelancers ή υπάλληλοι εταιρειών. Αναζητούν αξιόπιστη σύνδεση και «έξυπνα» καταλύματα (π.χ. ηλεκτρονικό check-in), αλλά και άνετους κοινόχρηστους χώρους. Δεδομένου ότι διαμένουν για σχετικά μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα, αναζητούν ένα καλό deal.

Ταξιδιώτες με σακίδιο (backpackers)

Ταξιδεύουν με ένα σακίδιο σε διάφορους προορισμούς και αρέσκονται να διαμένουν σε φθηνά ξενοδοχεία, καταλύματα ή hostels. Δεν ζητάνε πολλά (όσον αφορά τις υποδομές και τα amenities), τουτέστιν κάθε προσπάθεια για upselling ή cross selling θα αποτύχει, ενώ δύναται να είναι πρόθυμοι να διαμοιραστούν τις εγκαταστάσεις (π.χ. κοινόχρηστα μπάνια).

Συχνά ταξιδεύουν μόνοι τους (το free wi-fi θα τους βοηθήσει να επικοινωνούν με τον υπόλοιπο κόσμο), αναζητώντας αυθεντικές εμπειρίες (π.χ. κουλτούρα, τοπικά πιάτα).

Αν βρήκατε αυτό το άρθρο ενδιαφέρον, τότε ίσως να σας ενδιαφέρει και το σεμινάριο ”60 Πρακτικές Μάρκετινγκ Για Μικρά Ξενοδοχεία”

Kαθηγητής Μάρκετινγκ - Marketing Tips | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr.

Ετικέτες
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024