Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΑποτελέσματα έρευνας για τη συνεισφορά μελών του ΣΕΒΕ στον ελληνικό τουρισμό
Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος

Αποτελέσματα έρευνας για τη συνεισφορά μελών του ΣΕΒΕ στον ελληνικό τουρισμό

Οι 630 επιχειρήσεις – μέλη του ΣΕΒΕ (Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος) υποδέχονται σε ετήσια βάση περίπου 7.200 ξένους εμπορικούς συνεργάτες, οι μισοί εκ των οποίων (54%) συνδυάζουν το επιχειρηματικό τους ταξίδι με τουρισμό, επιμηκύνοντας κατά αυτό το τρόπο τη διάρκεια παραμονής τους στην Ελλάδα. Αυτό αποτέλεσε ένα εκ των συμπερασμάτων της έρευνας, που διενήργησε το Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών (ΙΕΕΣ)…

Οι 630 επιχειρήσεις – μέλη του ΣΕΒΕ (Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος) υποδέχονται σε ετήσια βάση περίπου 7.200 ξένους εμπορικούς συνεργάτες, οι μισοί εκ των οποίων (54%) συνδυάζουν το επιχειρηματικό τους ταξίδι με τουρισμό, επιμηκύνοντας<...>κατά αυτό το τρόπο τη διάρκεια παραμονής τους στην Ελλάδα. Αυτό αποτέλεσε ένα εκ των συμπερασμάτων της έρευνας, που διενήργησε το Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών (ΙΕΕΣ) του ΣΕΒΕ, με στόχο τη μέτρηση της συνεισφοράς των εξαγωγικών επιχειρήσεων στον ελληνικό τουρισμό. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν στη συνέντευξη τύπου, που παραχώρησε την Πέμπτη η διοίκηση του ΣΕΒΕ, με αφορμή τη συμπλήρωση έξι μηνών από την ανάληψη των καθηκόντων της, αλλά και με την ευκαιρία της διοργάνωσης του `Forum ΣΕΒΕ για την Εξωστρέφεια 2006`.

Ορισμένα ακόμη συμπεράσματα της έρευνας είναι τα ακόλουθα:

  • Αναφορικά με την προέλευση των εμπορικών επισκεπτών των μελών του ΣΕΒΕ, το 55% προέρχεται από Δυτικο-Ευρωπαϊκές χώρες, το 23% από χώρες των Βαλκανίων και το 22% από τρίτες (Η.Π.Α., Ρωσία, Η.Α.Ε., κ.α.).
  • Ο μέσος όρος επισκεπτών ανά επιχείρηση είναι 12 ετησίως. Με αναγωγή στο σύνολο των μελών του ΣΕΒΕ υπολογίζεται ότι οι επιχειρήσεις αυτές δέχονται σε ετήσια βάση περίπου 7.200 εμπορικούς επισκέπτες.
  • Κάθε συνεργάτης πραγματοποιεί κατά μέσο όρο πάνω από 2 επισκέψεις ετησίως, με αποτέλεσμα να εκτιμάται ότι συνολικά οι επιχειρήσεις μέλη του ΣΕΒΕ δέχονται σε ετήσια βάση περίπου 16.000 επισκέψεις.
  • Ο μέσος όρος διανυκτερεύσεων ανά επίσκεψη είναι περίπου 2, με τη μεγάλη πλειοψηφία (σχεδόν 75%) να προτιμά ξενοδοχεία 5* και 4* (αστέρων). Έτσι, το σύνολο των διανυκτερεύσεων των εμπορικών επισκεπτών που δέχονται οι επιχειρήσεις μέλη του ΣΕΒΕ σε ετήσια βάση εκτιμάται ότι ανέρχεται σε περίπου 34.000.
  • Το μέσο καθαρό συνάλλαγμα που εισρέει ανά επίσκεψη εκτιμάται ότι υπερβαίνει τα 600 Ευρώ. Με βάση την εκτίμηση αυτή, οι εμπορικοί επισκέπτες των επιχειρήσεων μελών του ΣΕΒΕ συνεισφέρουν στον ελληνική οικονομία ποσό που προσεγγίζει τα 10 εκατομμύρια Ευρώ σε ετήσια βάση.
  • Δεδομένου ότι στη Βόρειο Ελλάδα δραστηριοποιούνται πάνω από 4.000 εξαγωγικές επιχειρήσεις, εκτιμάται ότι, ακόμα και με συντηρητικούς υπολογισμούς, η άμεση συνεισφορά τους στην ελληνική οικονομία μέσω του διεθνούς επιχειρηματικού τουρισμού υπερβαίνει τα 50 εκατομμύρια Ευρώ ετησίως. Σημειώνεται ότι το παραπάνω ποσό δεν περιλαμβάνει την έμμεση ωφέλεια από αυτοτελείς επισκέψεις των εμπορικών συνεργατών για διακοπές – αναψυχή ως αποτέλεσμα της γνωριμίας με την Ελλάδα, ούτε λοιπές δαπάνες ταξιδιού και φιλοξενίας, το θετικό όφελος στην τοπική οικονομία και απασχόληση, και άλλες αντίστοιχες έμμεσες παραμέτρους.

Υπολογίζεται ότι ο ΣΕΒΕ, συνδυάζοντας το δίκτυο διεθνών συνεργατών που έχει αναπτύξει τα τελευταία 30 χρόνια σε επίπεδο φορέων, με το δίκτυο εμπορικών συνεργατών των εξαγωγικών επιχειρήσεων – μελών του, έχει τη στιγμή αυτή άμεση και συνεργατική πρόσβαση σε πάνω από 5.000 σημεία παρουσίας (φυσικής ή / και ηλεκτρονικής) παγκοσμίως. Για την αξιοποίηση του δικτύου αυτού ως καναλιού διανομής προωθητικού υλικού τόσο για τις εξαγωγές, όσο και για τον τουρισμό, ο ΣΕΒΕ έχει ήδη καταθέσει σχετική πρόταση στο υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η συνεισφορά του επιχειρηματικού τουρισμού παρουσιάζεται ήδη σημαντική, ο ΣΕΒΕ εκτιμά ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια περαιτέρω ενδυνάμωσης των θετικών επιδράσεων. Από την παραπάνω ανάλυση προκύπτουν τα εξής βασικά συμπεράσματα και προβληματισμοί σχετικά με πιθανούς τρόπους αύξησης των ωφελειών του επιχειρηματικού τουρισμού:


  • `Αγνωστη και μη-ποσοτικοποίησιμη παραμένει η δυνητικά θετική επίδραση από την εικόνα και τις εντυπώσεις που μεταφέρουν οι εμπορικοί επισκέπτες ως “πρεσβευτές” της Ελλάδας πίσω στις πατρίδες τους ή σε άλλα κράτη που επισκέπτονται. Εκτιμάται ότι
  • Υπάρχει περιθώριο ενδυνάμωσης της προώθησης της Ελλάδας ως χώρας – προορισμού μέσα από το άτυπο, αυτό, δίκτυο των εμπορικών συνεργατών (και των χώρων όπου αυτοί κινούνται, π.χ. εταιρία τους, επιμελητήριο στο οποίο συμμετέχουν ενεργά, κλπ)
  • Είναι, πιθανόν, εφικτή η αύξηση του ποσοστού των επισκέψεων με αφορμές άλλες πλην των συνηθισμένων (π.χ. επίσκεψη γνωριμίας για νέους – υποψήφιους συνεργάτες, επίσκεψη σε κλαδική έκθεση, incentive trip, κλπ)
  • Αξίζει να διερευνηθεί η δυνατότητα αύξησης του αριθμού των διανυκτερεύσεων, αλλά και ποσού (συναλλάγματος) ανά επίσκεψη, μέσα από συστηματική ανάδειξη ευκαιριών για συνδυασμό “business with pleasure”, π.χ. 3ήμερα city-breaks σε συνδυασμό με αγορές καταναλωτικών αγαθών ή ξεναγήσεις σε αξιοθέατα.
  • Θα πρέπει να εξεταστούν τρόποι αύξησης του αριθμού των επισκέψεων ανά επιχείρηση σε περιόδους εκτός των περιόδων high-season, π.χ. μέσω ανάδειξης ευκαιριών εναλλακτικών μορφών τουρισμού (χειμερινός, ιαματικός, θρησκευτικός, κλπ.)
  • Εκτιμάται ότι μέσα από τον έγκαιρο προγραμματισμό και επιλογή της Ελλάδας ως του βασικού θερινού προορισμού για όλη την οικογένεια του εμπορικού συνεργάτη μπορεί να επιτευχθεί αύξηση του αριθμού των ημερών που διαμένουν για τουρισμό (μετά από επιχειρηματικό ταξίδι) σε πάνω από μία εβδομάδα.
  • Η αύξηση του ποσοστού των επισκέψεων σε πόλεις της περιφέρειας είναι εφικτή μέσα από τη συνεχή βελτίωση των υποδομών πρόσβασης.
  • Είναι ευρύτατα γνωστή η προοπτική αύξησης του αριθμού επισκέψεων μέσω άρσης εμποδίων / διευκόλυνσης εισόδου από “χώρες Σένγκεν”.
  • Τέλος, χωρίς να παραγνωρίζονται οι επιταγές του σύγχρονου μάρκετινγκ για “ένα κεντρικό μήνυμα / ένα brand” που θα χαρακτηρίζει με αμεσότητα την Ελλάδα (π.χ. στη λογική του “Live Your Myth”), θεωρείται σημαντικό η ενιαία, αυτή, εικόνα να αναπτύσσεται με τρόπο που θα συμπεριλαμβάνει αναφορές σε συγκεκριμένα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες (πιθανόν και σε συνδυασμό με την περιφέρεια / νομό προέλευσης αυτών).

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024