Τελευταία νέα
ΑρχικήΔιαμονή-ΔιατροφήΗ Αθήνα εξακολουθεί να ικανοποιεί τους επισκέπτες της, παρά τα σοβαρά προβλήματα το 2011
7η Έρευνα περί Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής και Μελέτη Απόδοσης των Ξενοδοχείων

Η Αθήνα εξακολουθεί να ικανοποιεί τους επισκέπτες της, παρά τα σοβαρά προβλήματα το 2011

Οι επισκέπτες που δήλωσαν ότι θα ξαναέρθουν στην Αθήνα ή θα την συστήσουν σε φίλους τους ξεπέρασαν το 90%, σύμφωνα με τη μελέτη της GBR Consulting "Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής & Μελέτη Απόδοσης των Ξενοδοχείων".

Σύμφωνα με τη μελέτη της GBR Consulting “Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής & Μελέτη Απόδοσης των Ξενοδοχείων”, που παρουσιάστηκε χθες στην Γενική Συνέλευση της ΕΞΑ-Α, η Αθήνα εξακολουθεί να ικανοποιεί τους επισκέπτες της, παρά τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπισε το 2011.

Συγκεκριμένα, οι επισκέπτες που δήλωσαν ότι θα ξαναέρθουν στην Αθήνα ή θα την συστήσουν σε φίλους τους ξεπέρασαν το 90% και παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι (σε ένα δείγμα 1.600 περίπου ερωτηματολογίων από πελάτες των ξενοδοχείων της Αττικής όλων των κατηγοριών). Αυτό προφανώς δηλώνει τη ‘δύναμη’ του τουριστικού προϊόντος “Αθήνα”, που παραμένει πολύ ισχυρό, παρά την κακοποίηση που υφίσταται από την κοινωνία και την αδιαφορία που επιδεικνύει η Πολιτεία.

Βέβαια τα δυσοίωνα σημάδια για το μέλλον είναι προφανή για όσους θέλουν να τα διαβάσουν και να μην επαναπαυθούν στην επιτυχία των παραθεριστικών προορισμών της χώρας το καλοκαίρι που μας πέρασε.

Μετά τον Ιούνιο παρατηρείται μια σημαντική επιδείνωση των δεικτών πληρότητας και εσόδων που αντικατοπτρίζει πλήρως τις πληροφορίες για ακύρωση κρατήσεων ως αποτέλεσμα των επανειλημμένων επεισοδίων στο κέντρο της Αθήνας. Επιπλέον, υπάρχει σωρεία πληροφοριών για παντελή έλλειψη ενδιαφέροντος από τις διεθνείς αγορές για διοργάνωση συνεδρίων για το μέλλον.

– Η πτωτική τάση διεθνών αφίξεων στο πολυβραβευμένο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι συνεχής (- 15,5% σε σχέση με το 2007).
– Το μερίδιο αγοράς των αφίξεων στην Αθήνα σε σχέση με όλη την χώρα έχει μειωθεί από 38% το 1982 σε 14% το 2009 (ελλείψει στοιχείων από την ΕΛΣΤΑΤ για πιο πρόσφατες χρονιές – άλλη μια θλιβερή αποτύπωση της έλλειψης τουριστικής πολιτικής από την Πολιτεία). Αυτό οφείλεται αφενός στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος στις άλλες περιοχές της χώρας αλλά και στην ταυτόχρονη σταθερότητα των αφίξεων στην Αθήνα.
– Το μέγεθος της χαμένης ευκαιρίας μπορεί εύκολα να το αντιληφθεί κανείς συγκρίνοντας τα στοιχεία της Αθήνας με αυτά της Κωνσταντινούπολης: Το 2000 και οι δύο πόλεις είχαν περίπου 2 εκατ. αφίξεις. Το 2011 ή Κωνσταντινούπολη έχει περίπου 8 εκατ. αφίξεις ενώ η Αθήνα (το 2009, ελέω ΕΛΣΤΑΤ) παραμένει στα 2 εκατ. Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της Κωνσταντινούπολης έχει παίξει η επένδυση που έχει κάνει στον Συνεδριακό Τουρισμό (20.000 συνεδριακές θέσεις στο conference valley, πολύ ενεργό CVB, ένα κέντρο πόλης ‘κόσμημα’ κ.λπ.) και ο οποίος, εκτός από αύξηση των αφίξεων, έχει οδηγήσει σε σταθεροποίηση των πληροτήτων σε υψηλά επίπεδα και διαρκώς αυξανόμενα έσοδα για τα ξενοδοχεία (και πιθανότατα και στην υπόλοιπη πόλη) λόγω της δυνατότητας χρέωσης υψηλότερων τιμών για συνέδρια απ’ ότι για μεμονωμένες διαμονές.

Είναι αξιοσημείωτο ότι τα τελευταία δύο χρόνια, η Κωνσταντινούπολη έχει φιλοξενήσει, μεταξύ άλλων, και τις ετήσιες συναντήσεις του ΔΝΤ και της Διεθνούς Τράπεζας (13.713 σύνεδροι από 186 χώρες) αλλά και το 4ο Συνέδριο του ΟΗΕ για τις Αναπτυσσόμενες χώρες. Η θετική οικονομική επίπτωση των συνεδρίων αυτών στα Έσοδα Δωματίων των ξενοδοχείων της Πόλης, είναι συγκρίσιμη με αυτή των Ολυμπιακών αγώνων στα Έσοδα Δωματίων των ξενοδοχείων της Αθήνας.

Μέσα σε αυτήν την πραγματικότητα δεν προκαλεί έκπληξη ότι οι ξενοδόχοι της Αθήνας είναι απαισιόδοξοι με 35% να προβλέπει για το 2012 πτώση Πληρότητας άνω του 2% και 47% πτώση ΜΤΔ άνω του 2%.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τα ίδια τα ξενοδοχεία, από την έρευνα προκύπτει σαφώς η υστέρησή τους στην χρήση των social media και του internet ως εργαλείων προώθησης, ενημέρωσης και πωλήσεων.

Όπως και τις προηγούμενες χρονιές, ιδιαίτερα σημαντική για την διεξαγωγή της έρευνας ήταν η συμβολή των φοιτητών της Σχολής Τουριστικών και Ξενοδοχειακών Σπουδών Le Monde, που συνέλλεξαν τα ερωτηματολόγια.

7η ΕΡΕΥΝΑ EΞΑ-Α – GBR Colsulting


Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

03/02/2023
02/02/2023
01/02/2023
31/01/2023
30/01/2023
27/01/2023