Τελευταία νέα
ΑρχικήΟργανωτές ΤαξιδιώνTour OperatorsΗ Ελλάδα ‘πρωταθλήτρια’ της γερμανικής τουριστικής αγορά το 2014, λένε οι Γερμανοί TOs
Τάσεις

Η Ελλάδα ‘πρωταθλήτρια’ της γερμανικής τουριστικής αγορά το 2014, λένε οι Γερμανοί TOs

Καμία άλλη χώρα δεν ήταν σε θέση να αναπτυχθεί φέτος περισσότερο από την Ελλάδα – και αυτό ήδη για δεύτερη συνεχόμενη φορά. Αυτό αποτελεί μια λαμπρή επιστροφή', δήλωσε ο πρόεδρος του German Travel Association (DRV), Norbert Fiebig, στο 64ο Ετήσιο Συνέδριο του Οργανισμού στο Άμπου Ντάμπι.

Οι Γερμανοί βασίζονται για τις διακοπές τους στους κλασικούς παραθαλάσσιους ταξιδιωτικούς προορισμούς και τα όνειρα που εκπληρώνουν σχετίζονται με ταξίδια μεγάλων αποστάσεων: Ελλάδα, Τυνησία, Κανάριοι Νήσοι καθώς και προορισμοί της Καραϊβικής, Κούβα, Δομινικανή Δημοκρατία και Μεξικό είναι οι προτιμητέες χώρες για τις διακοπές των Γερμανών, οι οποίοι καταγράφουν τα υψηλότερα ποσοστά ανάπτυξης αυτή τη χρονιά.

“Καμία άλλη χώρα δεν ήταν σε θέση να αναπτυχθεί περισσότερο από την Ελλάδα – και αυτό ήδη για δεύτερη συνεχόμενη φορά. Αυτό αποτελεί μια λαμπρή επιστροφή”, δήλωσε ο πρόεδρος του German Travel Association (DRV), Norbert Fiebig, στο ετήσιο Συνέδριο του Οργανισμού στο Άμπου Ντάμπι. Επίσης, η ανοδική τάση προς την Καραϊβική οφείλεται σε εκσυγχρονισμό παλαιών και δημιουργία νέων ξενοδοχείων, ώστε η ευρεία επιλογή και η αναλογία value-for-money ήταν πειστική για τους Γερμανούς. Ελαφρά άνοδος καταγράφηκε επίσης από τους Γερμανούς τουριστικούς πράκτορες όσον αφορά στην Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ). Η Ισπανία διατηρεί τη θέση της ως ο πιο δημοφιλής ξένος τουριστικός προορισμός. Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, λιγότερους ταξιδιώτες προσέλκυσαν η Αίγυπτος και η Ταϊλάνδη.

Στο ετήσιο συνέδριο του DRV ο Norbert Fiebig παρουσίασε ακόμη τις πρώτες προβλέψεις για τα αποτελέσματα της τουριστικής σεζόν 2013-14 (έως 31 Οκτωβρίου 2013). Οι αριθμοί δείχνουν συνολικά μια αύξηση κατά 2% του κύκλου εργασιών για τους TOs. Η κρουαζιέρα αναπτύχθηκε σημαντικά καλύτερα από το συνολικό ποσοστό αύξησης της αγοράς. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Επιτροπής Στατιστικής και Έρευνας Αγοράς του DRV, ο κύκλος εργασιών στην αγορά των Tour operators είναι πιθανό να αυξηθεί συνολικά στα 25,8 δισ. ευρώ. Τα τελικά αποτελέσματα θα δημοσιευθούν από τον DRV στη διεθνή έκθεση ΙΤΒ του Βερολίνου τον Μάρτιο του 2015.

Ο Fiebig τόνισε ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι αξιοσημείωτοι, παρά το σκηνικό των πολυάριθμων εξωτερικών παραγόντων και επιδράσεων κατά τη διάρκεια αυτού του έτους. Σε αυτούς περιλαμβάνονται οι κρίσεις στην Ουκρανία, το Ισραήλ, την Αίγυπτο, τη Συρία και το Ιράκ, η επιδημία του Έμπολα στη Δυτική Αφρική, καθώς και οι απειλές του ISIS, αλλά και οι απεργίες από τους πιλότους της Lufthansa και τους μηχανικούς των Γερμανικών Σιδηροδρόμων. Επιπλέον, το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου έκανε πολλούς να καθυστερήσουν την κράτηση των διακοπών τους. Μετά το θρίαμβο της γερμανικής ομάδας, το εξαιρετικά στενό χρονικό παράθυρο των θερινών διακοπών (71 ημέρες) είχε ως αποτέλεσμα μείωση χωρητικότητας στα αεροδρόμια, έτσι ώστε δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για τον προορισμό τους όλοι όσοι ήταν πρόθυμοι.

Το γεγονός ότι, σε τελική ανάλυση, υπάρχει θετικό αποτέλεσμα παρόλες τις δυσμενείς οικονομικές καταστάσεις αποδεικνύει τη δύναμη της τουριστικής βιομηχανίας. “Η τουριστική βιομηχανία έχει ήδη επιζήσει από πολλές κρίσεις στο παρελθόν και τις υπερκέρασε με επαγγελματισμό. Εκτός από την κρίση των επιχειρήσεων το 2009, η βιομηχανία μας έχει σταθερά αυξηθεί. Αυτό συνέβη και φέτος”, είπε ο Fiebig.

Τα “high street” ταξιδιωτικά γραφεία (όσα βρίσκονται στους κεντρικότερους δρόμους όλων των μεγάλων πόλεων) θα επιτύχουν μάλλον μια αύξηση του κύκλου εργασιών τους 1-2% έως τις 31 Δεκεμβρίου 2014. Το ίδιο προσοστό αύξησης του κύκλου εργασιών τους θα πρέπει να επιτευχθεί και από τα online ταξιδιωτικά γραφεία. Πέρυσι, η ποσοστιαία αύξηση του κύκλου εργασιών των OTAs (που πρόσφεραν ολοκληρωμένα τουριστικά πακέτα) ήταν ακόμα στην ανώτερη μονοψήφια κλίμακα.

Μετά από μια μείωση τα τελευταία χρόνια, τα ταξιδιωτικά γραφεία θα καταγράψουν αύξηση του κύκλου εργασιών τους στον τομέα των επαγγελματικών ταξιδιών (+1-2%). Για το σύνολο της αγοράς διανομής (αναψυχή και επαγγελματικά ταξίδια), ο όγκος του κύκλου εργασιώνς πιθανώς θα κινηθεί στα 23 δισ. ευρώ. “Μετά από τις τιμές ρεκόρ των τελευταίων ετών, τα ταξιδιωτικά γραφεία στη Γερμανία δημιουργούν ένα νέο ανώτατο όριο κύκλου εργασιών για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά”, λέει ο Norbert Fiebig.

Τα ταξίδια διακοπών υψηλής ποιότητας κατέγραψαν ιδιαίτερα έντονη αύξηση στις κρατήσεις από ταξιδιωτικά γραφεία. Σύμφωνα με την εταιρεία GfK, τα τμήματα της αγοράς που κινούνται σε υψηλές τιμές αυξήθηκαν ιδιαίτερα έντονα, με δαπάνες άνω των 3.000 ευρώ κατ’άτομο. Υπήρξε μια αύξηση πάνω από 10% από την άποψη αυτή. Η GfK έχει, εξάλλου, διαπιστώσει ότι οι τουρίστες κάνουν τις κρατήσεις των διακοπών τους ολοένα και νωρίτερα. Η υψηλότερη αύξηση που καταγράφηκε στην αγορά των ταξιδιωτικών πρακτορείων αφορά σε κρατήσεις που γίνονται περισσότερο από έξι μήνες πριν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα αύξηση πάνω από 13% του κύκλου εργασιών για τους ταξιδιωτικούς πράκτορες. Οι πρόωρες κρατήσεις, ως εκ τούτου αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 30% του συνολικού κύκλου εργασιών -πέρυσι το ποσοστό αυτό ανήλθε σε μόλις 26%.

Ιδιαίτερα θετικό είναι το γεγονός ότι για πρώτη φορά από το 2004 ο αριθμός των “high street” ταξιδιωτικών γραφείων αυξήθηκε κατά 100 και πάλι στη Γερμανία (σε 9.829) – δηλαδή περίπου 1% περισσότερο από ό,τι πέρυσι. Αυτό περιλαμβάνει 9.027 “high street” ταξιδιωτικά γραφεία με εστίαση στον τουρισμό και 802 σε επαγγελματικά ταξίδια.

Θετικές οι προβλέψεις για τη νέα σεζόν, με ευνοϊκή τιμολόγηση
Η χειμερινή σεζόν 2014-15, η οποία ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο, είναι πολλά υποσχόμενη, σύμφωνα με τις αναλύσεις της GfK. Η ζήτηση για κρουαζιέρες βρίσκεται μέχρι στιγμής δυσανάλογα ψηλά, σε επίπεδα ρεκόρ. Ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση επιτυγχάνεται επίσης στις κρατήσεις για την Αίγυπτο. Όσον αφορά στις διακοπές των Χριστουγέννων σε παραθαλάσσιους προορισμούς, όπως τα Κανάρια Νησιά, η Αίγυπτος και πολλούς μακρινούς προορισμούς, αυτές περιζήτητες. Είναι, όμως, ακόμη πολύ νωρίς για αξιόπιστες δηλώσεις σχετικά με τις τάσεις και μια ισχυρή πρόβλεψη για το καλοκαίρι του 2015, δεδομένου ότι το κύριο “κύμα” των κράτησεων έχει μόλις αρχίσει και πολλές από τις τρέχουσες εξωτερικές κρίσεις συνεχίζονται ή δεν έχουν ακόμη επιλυθεί.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024