Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΗ ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία σε ανοδική τροχιά τον Φεβρουάριο
Αερομεταφορές

Η ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία σε ανοδική τροχιά τον Φεβρουάριο

Ο όγκος επιβατών στο ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων διαμορφώθηκε στο -39% κατά τη διάρκεια του μήνα, από -45,7% τον Ιανουάριο. Τα μεγάλα αεροδρόμια εξακολουθούν να υπολειτουργούν, ενώ αυτά που κατέγραψαν την υψηλότερη απόδοση είναι τα περιφερειακά και τα μικρότερα αεροδρόμια.

Ο ACI Europe δημοσίευσε την αναφορά του για την εναέρια κυκλοφορία για τον Φεβρουάριο του 2022, σύμφωνα με την οποία, μετά από δύο μήνες κατά τους οποίους η ανάκαμψη σταμάτησε λόγω του κύματος “Όμικρον” του COVID-19, η επιβατική κίνηση επανήλθε σε ανοδική τροχιά τον Φεβρουάριο. Αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία (2019), ο όγκος επιβατών στο ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων διαμορφώθηκε στο -39% κατά τη διάρκεια του μήνα, από -45,7% τον Ιανουάριο.

Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής του ACI Europe σχολίασε: “Οι βελτιώσεις στην επιβατική κίνηση τον Φεβρουάριο αντανακλούν το γεγονός ότι τα κράτη άρχισαν να χαλαρώνουν τους περιορισμούς καθώς το κύμα “Όμικρον” υποχώρησε, τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και σε ό,τι αφορά στα ταξίδια. Έκτοτε, οι περισσότεροι περιορισμοί στα ενδοευρωπαϊκά ταξίδια έχουν αρθεί και όλο και περισσότερες εξωτερικές αγορές ανοίγουν – που σημαίνει ότι η ανάκαμψη της κυκλοφορίας έχει ανακτηθεί.

Οι προοπτικές για τις διακοπές του Πάσχα και τους καλοκαιρινούς μήνες είναι καλές, αλλά οι ελλείψεις προσωπικού, οι κορυφώσεις στην κυκλοφορία και τα προβλήματα χωρητικότητας στα αεροδρόμια αρχίζουν να επιβαρύνουν τις λειτουργίες και να επηρεάζουν την ποιότητα. Και πάνω απ’όλα, δεν μπορεί να αγνοηθεί το γεγονός ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει καταστρέψει τα αεροδρόμια της χώρας και ότι αυτό συνοδεύεται από σημαντικούς κινδύνους για την ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία”.

Σημειώνεται ότι όλα τα στοιχεία που αναφέρονται παρακάτω αντιστοιχούν σε αντίστοιχες περιόδους πριν από την πανδημία (2019).

Η αγορά EU+ βελτιώνεται ταχύτερα από την υπόλοιπη Ευρώπη

Τα αεροδρόμια στην αγορά της ΕΕ+ παρουσίασαν ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης στο -42,4% τον Φεβρουάριο, από -51,1% τον προηγούμενο μήνα. Το χάσμα απόδοσης μεταξύ των εθνικών αγορών παρέμεινε σημαντικό, κυρίως λόγω της έλλειψης “ευθυγράμμισης” τόσο στην έκταση όσο και για το χρονοδιάγραμμα της χαλάρωσης των περιορισμών που σχετίζονται με την μετάλλαξη “Όμικρον”, αλλά και λόγω της αυξανόμενης ανταγωνιστικής δυναμικής.

Τα αεροδρόμια της Πορτογαλίας (-23,7%), της Ισπανίας (-26,8%), του Λουξεμβούργου (-27,7%), της Κροατίας (-28,9%) και της Ιρλανδίας (-33,8%) σημείωσαν τις καλύτερες επιδόσεις. Αντιθέτως, τη μεγαλύτερη πτώση κατέγραψαν εκείνα στη Σλοβενία (-63,9%), στη Γερμανία (-59,6%), στη Σουηδία (-59%), στη Φινλανδία (-57,5%) και στην Τσεχική Δημοκρατία (-55,4%).

Στην υπόλοιπη Ευρώπη, ο όγκος επιβατών ήταν στο -20,6% τον Φεβρουάριο, από -23,8% τον Ιανουάριο. Ξεχώρισαν ξεκάθαρα τα αεροδρόμια του Ουζμπεκιστάν (+52,7%), της Αλβανίας (+21,9%) και του Κοσσυφοπεδίου (+13%), ενώ αυτά της Ρωσίας (0%) μόλις είχαν ολοκληρώσει την πλήρη ανάκαμψή τους. Τα αεροδρόμια της Τουρκίας (-27,3%) και της Γεωργίας (-29%) παρουσίασαν παρόμοια αποτελέσματα, ενώ αυτά της Λευκορωσίας εξακολουθούν να επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό (-59,3%) από τις κυρώσεις της ΕΕ.

Τα μεγάλα αεροδρόμια εξακολουθούν να υπολειτουργούν
Οι μεγάλες εταιρείες (τα κορυφαία 5 ευρωπαϊκά αεροδρόμια) σημείωσαν επιβατική κίνηση στο -43% τον Φεβρουάριο, από -48,5% τον Ιανουάριο. Η Κωνσταντινούπολη (-26,6%) παρέμεινε το πιο πολυσύχναστο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο, ακολουθούμενο από το Paris-CDG (-42,3%), το Madrid-Barajas Adolfo Suarez (-30,7%), το Λονδίνο-Heathrow (-47,8%) και το Άμστερνταμ-Schiphol (-45,1%) ). Η μονιμότητα των αυστηρών ταξιδιωτικών περιορισμών σε πολλές διηπειρωτικές αγορές -ιδίως στην Ασία- επιβάρυνε και άλλους μεγάλους κόμβους: Μόναχο (-61,5%), Ελσίνκι (-60,2%), Φρανκφούρτη (-53,4%) και Ζυρίχη (-51,8%). Εν τω μεταξύ, οι κόμβοι που βασίζονται κυρίως στην Αμερική, όπως το Δουβλίνο (-33,9%) και η Λισαβόνα (-25,4%), επωφελήθηκαν από την επανεκκίνηση της υπερατλαντικής αγοράς.

Τα περιφερειακά και τα μικρότερα αεροδρόμια με υψηλότερη απόδοση
Με επιβατική κίνηση στο -28,6% τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με -38% τον Ιανουάριο, τα μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια σημείωσαν τις καλύτερες επιδόσεις μεταξύ των διαφορετικών τμημάτων του κλάδου των αερολιμένων. Γενικότερα, η ικανότητα των LCC να ανακατανείμουν γρήγορα τη χωρητικότητα και το γεγονός ότι η ανάκαμψη παραμένει σε μεγάλο βαθμό καθοδηγούμενη από την αναψυχή και τη ζήτηση VFR (ταξίδια σε φίλους και συγγενείς) είδε επιλεγμένα περιφερειακά και μικρότερα αεροδρόμια κεφαλαίων να ξεπερνούν σημαντικά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, συμπεριλαμβανομένων των: Μπατούμι (+38,1%), Oradea (+12,7 %), Ajaccio (-3,5%), Παλέρμο (-7,4%), Αμβέρσα (-10,1%), Λανζαρότε (-10,6%) Τενερίφη-Νότιο (-13,9%), Παρίσι-Charleroi (-14,5%), Μονπελιέ (-14,6%), Μπέργκαμο (-15,8%), Ζάγκρεμπ (-17,9%), Κρακοβία (-23,2%), Αττάλεια (-27,0%), Νίκαια (-26,3%) και Βουδαπέστη (-36,2%).

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024