Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΜελέτες και ΈρευνεςΜειώνουν κι άλλο τη διαμονή σε ξενοδοχεία και καταλύματα στις διακοπές τους οι Έλληνες

Μειώνουν κι άλλο τη διαμονή σε ξενοδοχεία και καταλύματα στις διακοπές τους οι Έλληνες

Το 58% των προσωπικών ταξιδιών πραγματοποιήθηκε σε μη ενοικιαζόμενα καταλύματα, κυρίως ιδιόκτητες εξοχικές κατοικίες και καταλύματα που παρέχονται δωρεάν από συγγενείς και φίλους.

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοινώνει τα στοιχεία της Έρευνας Ποιοτικών Χαρακτηριστικών Ημεδαπών Τουριστών για το έτος αναφοράς 2019. Από τα στοιχεία της έρευνας αυτής παρατηρείται ότι, κατά το έτος 2019, τα άτομα όλων των ηλικιών που πραγματοποίησαν τουλάχιστον ένα ταξίδι ανήλθαν σε 4,6 εκατομμύρια και πραγματοποιήθηκαν 7,4 εκατ. ταξίδια, σημειώνοντας μείωση 3,4% και 6,8%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα στοιχεία του 2018. Το σύνολο των διανυκτερεύσεων κατά το 2019 ανήλθε σε 75,1 εκατομμύρια και οι δαπάνες σε 2,511,2 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 5,1% και αύξηση 0,8%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα στοιχεία του 2018.

Σύμφωνα με τα εν λόγω στοιχεία, τα άτομα ηλικίας 15 ετών και άνω που πραγματοποίησαν τουλάχιστον ένα ταξίδι κατά το έτος 2019 ανήλθαν σε 3,8 εκατομμύρια και πραγματοποιήθηκαν 6,2 εκατ. ταξίδια, σημειώνοντας μείωση 3,7% και 6,0%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα στοιχεία του έτους 2018. Το σύνολο των διανυκτερεύσεων των ατόμων αυτών κατά το 2019 ανήλθε σε 63,4 εκατομμύρια και οι δαπάνες σε 2,339,8 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 6,7% και αύξηση 1,7%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα στοιχεία του έτους 2018. Από τα παραπάνω ταξίδια των ατόμων ηλικίας 15 ετών και άνω, το 93,7% αφορούσε σε ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν για προσωπικούς λόγους και το 6,3% σε ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν για επαγγελματικούς λόγους.

Από τη σύγκριση των στοιχείων των ταξιδιών που πραγματοποιήθηκαν για προσωπικούς λόγους κατά το 2019 με τα αντίστοιχα του έτους 2018, παρατηρείται μείωση 4,3% στα άτομα που πραγματοποίησαν τουλάχιστον ένα ταξίδι, 8,5% στον αριθμό των ταξιδιών, 7,9% στις διανυκτερεύσεις και 2,5% στις αντίστοιχες δαπάνες.

Αναφορικά με τα άτομα που ταξίδεψαν για προσωπικούς λόγους, η σημαντικότερη μείωση, σε απόλυτες τιμές, παρατηρείται στις ηλικίες 65 ετών και άνω, κατά 12,3%. Στις ηλικίες αυτές η μείωση των ταξιδιών ανήλθε σε 12%, των διανυκτερεύσεων σε 25,4% και των δαπανών σε 13%.

Ως προς τη διάρκεια διαμονής των προσωπικών ταξιδιών, η σημαντικότερη μείωση, σε απόλυτες τιμές, παρατηρείται στον αριθμό των ταξιδιών διάρκειας από 1-3 διανυκτερεύσεις, κατά 13,2% στα ταξίδια και 15,3% στις διανυκτερεύσεις.

Τα περισσότερα προσωπικά ταξίδια πραγματοποιήθηκαν με χερσαία μέσα μεταφοράς (3,9 εκατ. ταξίδια) και, δευτερευόντως, με θαλάσσια μέσα (1 εκατ. ταξίδια). Από τη σύγκριση των στοιχείων αυτών, σε σχέση με τα αντίστοιχα στοιχεία του έτους 2018, η σημαντικότερη μείωση, σε απόλυτες τιμές, παρατηρείται στα ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν με χερσαία μέσα, κατά 10,6%.

Το 58% των προσωπικών ταξιδιών πραγματοποιήθηκε σε μη ενοικιαζόμενα καταλύματα, κυρίως ιδιόκτητες εξοχικές κατοικίες και καταλύματα που παρέχονται δωρεάν από συγγενείς και φίλους. Τα εν λόγω ταξίδια αντιστοιχούν στο 77% του συνολικού αριθμού των διανυκτερεύσεων. Τα ταξίδια με διαμονή σε ιδιόκτητες εξοχικές κατοικίες παρουσίασαν μείωση κατά 13,1% και οι αντίστοιχες διανυκτερεύσεις κατά 16,7%, κατά το έτος 2019 σε σχέση με το 2018. Όμοια, τα ταξίδια σε καταλύματα που παρέχονται δωρεάν από συγγενείς και φίλους και λοιπά μη ενοικιαζόμενα καταλύματα, μειώθηκαν κατά 12,7%, ενώ οι αντίστοιχες διανυκτερεύσεις αυξήθηκαν κατά 0,5%.

Για τα προσωπικά ταξίδια µε διαμονή σε ενοικιαζόμενα καταλύματα (42,0% των προσωπικών ταξιδιών), κύριος τύπος καταλύματος, σε ποσοστό 60,7%, ήταν τα ξενοδοχεία και παρόμοια καταλύματα. Τα ταξίδια με διαμονή σε ξενοδοχεία και παρόμοια καταλύματα παρουσίασαν μείωση κατά 7,9% και οι αντίστοιχες διανυκτερεύσεις κατά 11%, κατά το 2019 σε σχέση με το 2018.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024