Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΜείωση των ζημιών των αεροπορικών εταιρειών στα 9,7 δισ. δολ. το 2022
Αερομεταφορές

Μείωση των ζημιών των αεροπορικών εταιρειών στα 9,7 δισ. δολ. το 2022

Οι απώλειες του κλάδου αναμένεται να μειωθούν στα -9,7 δισ. δολ. (βελτιωμένη από την πρόβλεψη του Οκτωβρίου 2021 για ζημίες 11,6 δισ. δολ.) με καθαρό περιθώριο ζημιών -1,2%. Το ποσό αυτό είναι μια τεράστια βελτίωση από απώλειες 137,7 δισ. δολ. (-36% καθαρό περιθώριο) το 2020 και 42,1 δισ. δολ. (-8,3% καθαρού περιθωρίου) το 2021.

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) ανακοίνωσε θετικότερη αναβάθμιση των προοπτικών της για τις οικονομικές επιδόσεις του κλάδου των αεροπορικών εταιρειών το 2022, καθώς επιταχύνεται ο ρυθμός ανάκαμψης από την κρίση του COVID-19. Τα κυριότερα σημεία των προβλέψεων περιλαμβάνουν:


Ανάλυση των προβλέψεων της IATA από την Chief Economist του οργανισμού, Marie Owens Thomsen κατά τη φετινή γενική συνέλευση του IATA που γίνεται 19-21 Ιουνίου στην Ντόχα του Κατάρ.
  • Οι απώλειες του κλάδου αναμένεται να μειωθούν στα -9,7 δισ. δολ. (βελτιωμένη από την πρόβλεψη του Οκτωβρίου 2021 για ζημίες 11,6 δισ. δολ.) με καθαρό περιθώριο ζημιών -1,2%. Το ποσό αυτό είναι μια τεράστια βελτίωση από απώλειες 137,7 δισ. δολ. (-36% καθαρό περιθώριο) το 2020 και 42,1 δισ. δολ. (-8,3% καθαρού περιθωρίου) το 2021.
  • Η κερδοφορία σε ολόκληρη την ταξιδιωτική βιομηχανία το 2023 φαίνεται εφικτή, με τη Βόρεια Αμερική να αναμένεται ήδη να αποφέρει κέρδη 8,8 δισ. δολ. το 2022.
  • Τα κέρδη αποδοτικότητας και η βελτίωση των αποδόσεων βοηθούν τις αεροπορικές εταιρείες να μειώσουν τις απώλειες ακόμη και με την αύξηση του κόστους εργασίας και καυσίμων (το τελευταίο οφείλεται στην αύξηση κατά 40% της παγκόσμιας τιμής του πετρελαίου και στη διεύρυνση της διαφοράς φέτος).
  • Η αισιοδοξία του κλάδου και η δέσμευση για μείωση των εκπομπών είναι εμφανείς στην αναμενόμενη παράδοση άνω των 1.200 νέων αεροσκαφών το 2022.
  • Η ισχυρή ζήτηση, η άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών στις περισσότερες αγορές, η χαμηλή ανεργία στις περισσότερες χώρες και οι διευρυμένες ατομικές αποταμιεύσεις τροφοδοτούν αναζωπύρωση της ζήτησης που θα οδηγήσει τον αριθμό των επιβατών να φτάσει το 2022 το 83% των επιπέδων πριν από την πανδημία.

“Οι αεροπορικές εταιρείες είναι ανθεκτικές. Οι άνθρωποι πετούν σε όλο και μεγαλύτερους αριθμούς. Οι ζημιές θα μειωθούν στα 9,7 δισ. δολ. φέτος και η κερδοφορία διαφαίνεται στον ορίζοντα για το 2023. Είναι καιρός για αισιοδοξία, ακόμα κι αν εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις στο κόστος, ιδιαίτερα στα καύσιμα, και ορισμένοι παρατεταμένοι περιορισμοί σε μερικές βασικές αγορές”, δήλωσε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία
Ο αντίκτυπος του πολέμου στην Ουκρανία στις αερομεταφορές ωχριά σε σύγκριση με την εκτυλισσόμενη ανθρωπιστική τραγωδία. Οι προοπτικές προϋποθέτει ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία δε θα κλιμακωθεί πέρα ​​από τα σύνορά της. Μεταξύ των πολλών αρνητικών επιπτώσεων μιας κλιμάκωσης για τις αερομεταφορές, η αύξηση του κόστους των καυσίμων και η μείωση της ζήτησης λόγω της μειωμένης διάθεσης των καταναλωτών θα ήταν κρίσιμη.

Συνδυαστικά οι διεθνείς αγορές της Ρωσίας, της Ουκρανίας, της Λευκορωσίας και της Μολδαβίας αντιπροσώπευαν το 2,3% της παγκόσμιας κίνησης το 2021. Επιπλέον, περίπου το 7% της διεθνούς επιβατικής κίνησης (RPK) θα διερχόταν από τον ρωσικό εναέριο χώρο (στοιχεία 2021), ο οποίος είναι πλέον κλειστός σε πολλούς αερομεταφορείς, κυρίως σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης ή Βόρειας Αμερικής. Τα κόστη είναι σημαντικά υψηλότερα για την εκ νέου δρομολόγηση για αυτούς τους μεταφορείς που επηρεάζονται.

Η ζήτηση για ταξίδια είναι ισχυρή. Ωστόσο, οι κυβερνήσεις αγνόησαν τη συμβουλή του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας ότι το κλείσιμο των συνόρων δεν είναι αποτελεσματικό μέσο για τον έλεγχο της εξάπλωσης του COVID-19. Ο UNWTO υποθέτει ότι η ισχυρή και αυξανόμενη πληθυσμιακή ανοσία έναντι του ιού σημαίνει ότι δε θα επαναληφθούν αυτά τα λάθη πολιτικής. Υπάρχει, όμως κίνδυνος αρνητικών επιπτώσεων, εάν οι κυβερνήσεις επιστρέψουν σε σπασμωδικές απαντήσεις για το κλείσιμο των συνόρων σε μελλοντικές εξάρσεις.

“Οι κυβερνήσεις πρέπει να έχουν πάρει το μαθήμά τους από την κρίση του COVID-19. Το κλείσιμο των συνόρων προκαλούν οικονομικό πόνο, ενώ λάχιστα προσφέρουν στον έλεγχο της εξάπλωσης του ιού. Με υψηλά επίπεδα πληθυσμιακής ανοσίας, προηγμένες μεθόδους θεραπείας και διαδικασίες επιτήρησης, οι κίνδυνοι του COVID-19 μπορούν να αντιμετωπιστούν. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν περιστάσεις όπου το ανθρώπινο και οικονομικό κόστος του περαιτέρω κλεισίματος των συνόρων COVID-19 θα μπορούσε να δικαιολογηθεί”, δήλωσε ο Walsh.

Η κινεζική αγορά
Η εγχώρια αγορά της Κίνας αντιπροσώπευε μόνη της περίπου το 10% της παγκόσμιας επισκεψιμότητας το 2019. Αυτή η προοπτική προϋποθέτει σταδιακή χαλάρωση των περιορισμών για τον COVID-19 το β’ εξάμηνο του 2022. Μια πρώιμη απομάκρυνση της Κίνας από την πολιτική μηδενικής ανοχής COVID-19, θα βελτίωνε φυσικά τις προοπτικές για τον κλάδο. Μια παρατεταμένη όμως εφαρμογή της παρούσης πολιτικής θα συνεχίσει να καταστέλλει τη δεύτερη μεγαλύτερη εγχώρια αγορά στον κόσμο και να προκαλεί όλεθρο στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024